Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Et annet spørsmål i samme forbindelse: Jeg fikk endret eurobonusbillettene mine i sistnevnte samtale, og de ble da sendt til ticketing. Dette er nå over 24 timer siden, og billettene er fremdeles ikke utstedt, bare reservert (synlige på booking uten billettnummer eller mulighet for setereservasjon osv). Hvor lang tid kan det ta før de blir behandlet? Er dette en feil - og må jeg ringe enda en gang?

Min erfaring med både Sas og Lufthansa er at dette en varsellampe, ja, og at billettene ikke kommer til å bli ferdigbehandlet av `seg selv, men at du må kontakte noen (kompetente) folk på billettkontoret igjen. I noen tilfeller har jeg ikke fått billetten skrevet ut før jeg har møtt opp på billettkontorene på flyplassen i Munchen eller Oslo.

Min erfaring med både Sas og Lufthansa er at dette en varsellampe, ja, og at billettene ikke kommer til å bli ferdigbehandlet av `seg selv, men at du må kontakte noen (kompetente) folk på billettkontoret igjen. I noen tilfeller har jeg ikke fått billetten skrevet ut før jeg har møtt opp på billettkontorene på flyplassen i Munchen eller Oslo.

Ja, det er nettopp det som har skjedd. Ringte mandag, fikk endret billettene, sendt til ticketing, men ingenting skjedde. Ringte igjen på onsdag og purret, endringen ble da lagt inn på nytt og igjen sendt for ticketing. I dag er endringene fra onsdag helt borte fra bookingen, og flighten jeg endret til er ikke lengre tilgjengelig. Så da blir det vel en ny runde med tre timers telefonkø i dag... Eller kanskje den eneste løsningen er å troppe opp på billettkontoret på OSL (hvis det finnes)?

Oppdatering: Har igjen kommet til en (såvidt) engelsktalende agent etter en times venting, og til tross for å ha tastet 1 for kundeservice på norsk. Vedkommende har til nå holdt på i over 15 minutter med å prøve å søke opp den forbindelsen som jeg selv finner på 1 minutt på SAS sine websider. Det er jo fullstendig talentløst. Hvem er disse folkene? Har de i det hele tatt fått noen form for opplæring? Og er kundeservice på skandinavisk helt umulig å oppnå?

Oppdatering 2: 45 minutter tok det for agenten å legge inn endringen, og sende til "back office". Altså er jeg like langt som jeg var på onsdag. Blir spennende å se om de klarer det denne gangen...

Oppdatering 3: Ny runde på vent for å få bekreftelse på at alt var gått igjennom. Etter 50 minutter: "Everything disappeared on my end"..... Det er jo tragikomisk.

Last edited:

Skal fly OSL-AMS-YYC med KLM i økonomi. Er Eurobonus Silver. Står på nett at jeg har 2 x 23 kg innsjekket men da jeg surfa rundt på Skyteam-sidene fikk jeg inntrykk av at det er 1 x 23 kg og 1 x 10 kg innsjekket bagasje som gjelder. Kan noen bekrefte hva som gjelder for en forvirret pike?

Skal fly OSL-AMS-YYC med KLM i økonomi. Er Eurobonus Silver. Står på nett at jeg har 2 x 23 kg innsjekket men da jeg surfa rundt på Skyteam-sidene fikk jeg inntrykk av at det er 1 x 23 kg og 1 x 10 kg innsjekket bagasje som gjelder. Kan noen bekrefte hva som gjelder for en forvirret pike?
Hvis det står 2x23 kg på KLM sine sider er det riktig. Det som står på SkyTeam sine sider er at det er 10kg ekstra for SkyTeam Elite (som du er med EB Silver), eller et ekstra kolli hvis selskapet bruker piece og ikke vekt-konseptet. Da bruker nok KLM førstnevnte

Kan jo svare meg selv her for andres del også: 2 x 23 kg med KLM economy som SAS EBS gjelder.

Da blir det (igjen) muligheter for opptjening av Eurobonuspoeng hos TAP. Dog kun Bonus- og ikke Levelpoeng.

https://finalcall.travel/da/na-kan-du-ogsa-tjene-eurobonus-poeng-hos-tap/

Fra i dag, den 9. juli 2025, vil det være muligt at optjene bonus-point på flyvninger med det portugisiske flyselskab TAP.

image-5.jpg

Gratis setebooking for EBG/SkyTeam Elite Plus hos KLM er litt forvirrende. Selv om man legger inn Eurobonus-nummer så dukker setevalg allikevel opp som betalt tillegg. Det som til slutt belastes kredittkortet er imidlertid uten ekstrakostnad for seter.

Kanskje litt dumt spørsmål (spør for en venn(inne)). Hvis opptjeningsperioden er til og med 30 september og man flyr ut dagen før og kommer hjem på samme billett et par dager senere. Gjelder da returen på opptjening til nytt nivå i status?

Kanskje litt dumt spørsmål (spør for en venn(inne)). Hvis opptjeningsperioden er til og med 30 september og man flyr ut dagen før og kommer hjem på samme billett et par dager senere. Gjelder da returen på opptjening til nytt nivå i status?

Returen blir da på det nye inntjeningsåret, på poeng og statustellingen.

Beklager om dette har blitt besvart tidligere; jeg ser på å bestille en tur med Delta, flygningene opereres av Delta og KLM. På nettsiden står det "As a SkyMiles Member,
you could earn 53000 points on this trip." Bestillingsklassene er L ut og V på retur. Ifølge SAS' nettsider har disse klassene hhv 10 og 50 % poengopptjening. Kan jeg ta utgangspunkt i at det betyr (26500*0,1) + (26500*0,5) = 2650 + 13250 EB-poeng (+ gold-bonus), eller er det mer komplisert enn som så? Takk for svar

Beklager om dette har blitt besvart tidligere; jeg ser på å bestille en tur med Delta, flygningene opereres av Delta og KLM. På nettsiden står det "As a SkyMiles Member,
you could earn 53000 points on this trip." Bestillingsklassene er L ut og V på retur. Ifølge SAS' nettsider har disse klassene hhv 10 og 50 % poengopptjening. Kan jeg ta utgangspunkt i at det betyr (26500*0,1) + (26500*0,5) = 2650 + 13250 EB-poeng (+ gold-bonus), eller er det mer komplisert enn som så? Takk for svar

Du må finne ut av lengden på flyvningen i miles, også gange med prosentsatsen.

Ser at en bonusreise til CPH en onsdag i oktober koster fra 15000 poeng til 114000 poeng (de fleste ligger på over 100000) Vi skal bare kvitte oss med kontoen som har 32000 poeng…så satser på å få prøvd nye business klassen en vei. Hjem blir det nok Norwegian.

Ser at en bonusreise til CPH en onsdag i oktober koster fra 15000 poeng til 114000 poeng (de fleste ligger på over 100000)

Det siste er ikke en bonusreise, men en billett betalt med poeng. Ikke helt det samme ;)

Back