SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Minner om Elkjøp, prisene er uendret eller økte og de skriver tilbud med enda større bokstaver.

Minner om Elkjøp, prisene er uendret eller økte og de skriver tilbud med enda større bokstaver.

Dette er nok i liten grad riktig.

Forøvrig skuffende dårlige priser på mine normale turer.
Det har på noen gått fra 799 til 699, hvorav Norwegian har vært, og fortsatt er på 599...

Ved forrige 1 mill billetter tok det dog noe tid før mine turer ble billige men skal SAS fortsette med disse prisene blir det tungt å få 50 legs for å beholde gullkortet...

Finner nå innenriks til 569. Men det er fortsatt ett stort hopp fra 369... Hadde trodd at SAS skulle være mer påpasselig med å ikke øke prisene innenriks etter oppheving av bonusforbudet. Dette gir vel bare grobunn for å innføre forbudet igjen....

Finner nå innenriks til 569. Men det er fortsatt ett stort hopp fra 369... Hadde trodd at SAS skulle være mer påpasselig med å ikke øke prisene innenriks etter oppheving av bonusforbudet. Dette gir vel bare grobunn for å innføre forbudet igjen....
Har vært ganske stive priser i det siste på innenriks ikke bare hos SAS men også
Norwegian, men prisene til Europa dem har jo sunket til SAS med sin fastpris på 369 kr
billigere å reise til London enn å dra en tur til OSL fra TRD.

Nei, nå ser nok myndighetene mer på hva som er laveste tilbudspris, som egentlig er ganske irrelevant. Ser man totalt sett så synker prisene, ref yielden i de siste måneders trafikktall

Nei, nå ser nok myndighetene mer på hva som er laveste tilbudspris, som egentlig er ganske irrelevant. Ser man totalt sett så synker prisene, ref yielden i de siste måneders trafikktall

Nå har både OHAPPY og THAPPY steget i pris etter oppheving av bonsforbudet, og det er vel THAPPY flest ender opp med å booke. At yielden faller totalt sett er helt riktig, men det virker heller som SAS prøver å redde seg inn i det norske markedet mens man dumper prisen på reiser til Europa, USA og Asia.

Og det er jo litt merkelig at to av de korteste rutene i Norge, KRS-OSL og SVG-BGO, har fått økt OHAPPY fra 369 til 569. Dette er også to av de mest business-heavye rutene i norge, og det kan jo tyde på at flere skifter fra DY til SK pga bonus.

Men jeg skal slutte å syte, er vel igrunnen bare litt snurt på at det blir mer tog og buss fremover når jeg skal til det glade sørlandet....

Hypotetisk spørsmål: hvor billig vil det være mulig å få en billett i C fra OSL til enten EWR, SFO eller ORD med sas? Dvs hvis de noen gang har kampanje i C, hvor lavt vil disse prisene rent hypotetisk sett falle, 10? 12? 14? 16?

Evnt er det fordi dei må tene peng og den norske marknaden innenriks har høgare betalingsvilje. For fritidsreisande er det lettare å droppe shopping i storby enn turen heim til bestemor. Når det er sagt, eit par hundre i påslag pr leg kjem til å merkast.

Mulig systemet er overbelastet, jeg får ikke søkt på reiser på den linken. Det er mulig å velge destinasjoner, men datoer og tur/retur-knappene er helt ute å kjøre.

Hypotetisk spørsmål: hvor billig vil det være mulig å få en billett i C fra OSL til enten EWR, SFO eller ORD med sas? Dvs hvis de noen gang har kampanje i C, hvor lavt vil disse prisene rent hypotetisk sett falle, 10? 12? 14? 16?

SAS Business Saver OSL-EWR pleier ligge rundt 20.000 t/r. Men det er mer en fast pris og ikke kampanje. Har sjeldent/aldri se SAS kjøre det

Har lenge lurt på hvorfor SAS ikke kjører kampanjer i business ned mot prisene til konkurrentene. Noen som vet grunnen? Er fyllingsgraden god nok hele året eller?

Har lenge lurt på hvorfor SAS ikke kjører kampanjer i business ned mot prisene til konkurrentene. Noen som vet grunnen? Er fyllingsgraden god nok hele året eller?

Spør du meg er det et under at SAS klarer å fylle businesseter til samme pris som konkurrentene, men det er tydeligvis noen som kjøper :)

Det er vel å anta at de som kjøper business i mindre grad er prisorienterte (spesielt forretningsreisende) men mer fokusert på routing og tid reisen tar. Og med direktefly fra OSL/CPH/ARN har de jo meget begrenset med konkurranse.

Men som fritidsreisende ville jeg likt tilbud i Business med SK veldig mye.

Selvsagt, snakker ikke om at de skal dumpe prisene i høysesong. Men akkurat nå har jo "alle" salg på BusinessClass til omtrent hele verden. Da er spm mitt hvorfor SAS ikke har salg i C i lavsesong. Jeg betaler jo aldri i verden 20-30k for en tur/retur New York med SAS, men ned i 10ish så er det jo nok av folk som gjør det vil jeg anta, meg selv inkludert :)

Det er litt spesielt ja, lurer på om de tenker sånn at, vi fyller Business class med oppgraderinger (ala poeng og Optiontown) og dermed får godt utbytte for setene. Men samtidig så kryper prisene bra ned for reiser motsatt vei om sommeren. Får venner over fra USA i sommer som skal være med på en tur til Svalbard. De fikk EWR-OSL-LYR for 16.000 t/r i C. Mens når jeg sjekket andre veien så kom det på 27.000. Så prisen varierer tydligvis.

Last edited:

Om sommeren er det mye oppgraderinger på USA flightene, så jeg vet ikke hvorfor de ikke heller kjører en kampanje på Business.

Antakeligvis har de noen kunder som konsekvent flyr SK C og vil ikke røre ved de. Og DY er vel konkurrenten de i all hovedsak følger og de har dårlig med C.

Fikk denne på mail idag:

Fra 1. juli 2014 til 31. juli 2014 kan du opptjene doble poeng* på alle flyreiser med SAS. Nå kan du begynne å telle dager til neste bonusreise.

Slik opptjener du doble poeng*
Meld deg på i denne e-posten og begynn å opptjene poeng til nye reiser raskere enn vanlig. Meld deg på senest 30. juni 2014.

Hei mcleif!

Var denne en "personlig mail" eller ligger dette tilbudet åpent?

Jeg har flere businessreiser til USA i perioden, så hadde passet bra det. :)

Kim

Endelig en potensiell god nyhet! Håper vi får se en link i nærmeste fremtid :)

Status
Not open for further replies.
Back