SAS sommerprogram 2023

Re: SAS Sommerprogram 2023

SAS flyr nok ikke til HND så lenge sibirkorridoren er stengt.

De selger jo billetter til ruten frem til slutten av september 23, og flytiden indikerer at de flyr utenom Russland. Det er synd hvis de ikke tenker å gjennomføre dette.

De selger jo billetter til ruten frem til slutten av september 23, og flytiden indikerer at de flyr utenom Russland. Det er synd hvis de ikke tenker å gjennomføre dette.

De håper nok å kunne gjennomføre det, men tviler på at de har tatt endelig beslutning. Slik situasjonen er, er aldri noenting spikret så langt frem i tid.

For å liste hva jeg da kan se av nye ruter:

OSL: Antalya, Catania, Firenze, Larnaca, Stuttgart og Venezia
BGO: Milano, Nice
TRD: Haugesund,
CPH: Antalya, Haugesund, Larnaca, Newquay, Porto og Zadar
ARN: Antalya, Ibiza, Montpellier og Vaasa

Ikke sjekket frekvenser, og noen av disse er vel også comeback etter bare noen års pause.

TRD-HAU var litt overraskende og et angrep på WF som jo har mye feed HAU-BGO. Usikker på om ruten vil flys i sammenhang med et nytt forsøk på CPH-HAU?

Fra OSL så er det Stuttgart som er mest overraskende
+

Økninger SeanM har plukket opp
https://twitter.com/SeanM1997/status/1600847897196916737
Copenhagen:
Aberdeen - from 1x weekly to 4x weekly flights
Birmingham - 6w to 9w

Oslo:
Manchester - 7w to 10w

Stockholm Arlanda:
Edinburgh - 7w to 10w
Manchester - 7w to 8w

Last edited:

TRD-HAU var litt overraskende og et angrep på WF som jo har mye feed HAU-BGO. Usikker på om ruten vil flys i sammenhang med et nytt forsøk på CPH-HAU?

Et kjapt søk en mandag i juni viser at en E195 slynges TRD-HAU-CPH-HAU-TRD

SK4461 TRD-HAU 08:50-10
SK1899 HAU-CPH 10:30-11:45
SK1880 CPH-HAU 12:55-14:10
SK4460 HAU-TRD 14:45-15:55

For å liste hva jeg da kan se av nye ruter:

OSL: Antalya, Catania, Firenze, Larnaca, Stuttgart og Venezia

Ser ut som det kun er snakk om 2 ukentlig (1 til Larnaca og 3 til Firenze) i sommerferien, hele juli og halve august

Kun snakk om 1x ukentlig hver i sommerferien med E195

Andre endringer jeg klarer ser fra BGO:

SVG, TRD, ARN, CPH og OSL får 1-2 ekstra daglige sammenlignet med Sommer 2022. Samtidig ryker ALC, og AES går fra 3x til 2x daglig.

Men for AES sin del ser det ut som CPH kommer tilbake, med SAS Link denne gangen, og det blir økt frekvens til OSL. Men også AES-TRD ryker

Ser også ut som TRD-CPH får en 3. daglig, mener den var 2x i år?

Mens TRD-BOO-TOS kuttes fra 4 til 2 daglige

Med forbehold om alle mulig feil og mangler, og det er mulig programmet varierer gjennom sommeren, men dette er det jeg ser av endringer for OSL kommende sommer, basert på hva som ligger ute nå

Comeback:
ATH: 3x ukentlig

Legges ned:
EDI, BCN

Økninger fra '22:
ARN: +3x daglige
BER: +3x ukentlig
BLL: +1x daglig
SVG: +11 ukentlig
TOS: +5 ukentlig
TRD: +2 daglige
BOO: +10 ukentlige
CPH: +2 daglige
EVE: +2 daglige
KRS: +1 daglig
KSU: +3 ukentlige
LHR: +1 daglig
AAR: +1 daglig
AES: +1 daglig
CDG: +1 daglig
DUB: +2 ukentlig
MAN: +4 ukentlig
MOL: +4 ukentlig

Med forbehold om alle mulig feil og mangler, og det er mulig programmet varierer gjennom sommeren, men dette er det jeg ser av endringer for OSL kommende sommer, basert på hva som ligger ute nå

Comeback:
ATH: 3x ukentlig

Legges ned:
EDI, BCN

Økninger fra '22:
ARN: +3x daglige
BER: +3x ukentlig
BLL: +1x daglig
SVG: +11 ukentlig
TOS: +5 ukentlig
TRD: +2 daglige
BOO: +10 ukentlige
CPH: +2 daglige
EVE: +2 daglige
KRS: +1 daglig
KSU: +3 ukentlige
LHR: +1 daglig
AAR: +1 daglig
AES: +1 daglig
CDG: +1 daglig
DUB: +2 ukentlig
MAN: +4 ukentlig
MOL: +4 ukentlig

Jeg ser IKKE yderligere +1 til AAR, eller Billund. Billund har allerede nu 2 daglige og AAR har et par gange om uden.

Pr 27 marts 2023, kommer SAS atter til Aalborg med daglige Airbusser.

Fra 19 April, er der atter 9 daglige afgange på CPH-AAL hvoraf 4 er Airbus

Andre endringer jeg klarer ser fra BGO:

SVG, TRD, ARN, CPH og OSL får 1-2 ekstra daglige sammenlignet med Sommer 2022. Samtidig ryker ALC, og AES går fra 3x til 2x daglig.

Men for AES sin del ser det ut som CPH kommer tilbake, med SAS Link denne gangen, og det blir økt frekvens til OSL. Men også AES-TRD ryker

Er egentlig merkelig at SAS ikke prøver holde mer på AES.

WF kom inn (fra ingenting) og tok over BGO og så TRD med bedre tider og flere avganger. SAS så ikke ut til å bry seg mye om det.

Kom inn på AES-BGO med 4 daglige med WF og SK reduserte fra 3 til 2. WF nå normalt 5-6 og SK 2... Så WF med 3 på TRD mot SKs 2 og SK begynte avlyse flyvninger en masse. Veldig interessant at de ser ut til å ha vært så utrolig lett bytte på AES mot en aktør som ikke engang flydde derfra før...

Forsåvidt godt at de satser påCPH.

Jeg glemte at nævne at det er SK1225/1228, der kommer fast tilbage til Aalborg. SK1225/1228, kommer dog tilbage til Aalborg "hist og her" fra den 27 Marts, men det er først fra den 19 April det er "Fast" rutefart igen.

Back