Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Enig med SLC, om det blir något så gissar jag att Delta som startar först. Tror faktiskt att SLC är lite längre än SEA.

Med tanke på justeringar SAS kommer göra med feed från tex Tyskland så är min gissning att man kommer fokusera västerut, och inte Asien. Det är lönsam trafik som växer, samt fint att vara positionerad inför eventuell Atlantic JV.

Angående Sydamerika är inte KLM ett relativt bra alternativ där?

Tror inte Nairobi uppfyller kravet "the longest route announced this year" :)
 
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Enig med SLC, om det blir något så gissar jag att Delta som startar först. Tror faktiskt att SLC är lite längre än SEA.

Med tanke på justeringar SAS kommer göra med feed från tex Tyskland så är min gissning att man kommer fokusera västerut, och inte Asien. Det är lönsam trafik som växer, samt fint att vara positionerad inför eventuell Atlantic JV.

Angående Sydamerika är inte KLM ett relativt bra alternativ där?

Tror inte Nairobi uppfyller kravet "the longest route announced this year" :)

KLM har godt fat i latinamerika. De betjener nærmest det hele af de største af byerne. AirFrance ligeså.
 
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

SLC (Salt Lake City) blir det ikke med tanke på at SAS hint var "the longest route announced this year". Seattle (og Atlanta?) er lengre i avstand enn SLC. Hvis SLC blir startet så blir det med Delta først slik dem gjorde det med AMS og CDG. De tok mange år med Delta (Northwest) før Air France og KLM gikk inn på SLC.
Santiago de Chile (SCL) er en wildcard, men lite trolig da den opptar for mye verdifull flykapasitet med tanke på lengden og du har både AF og KL direkte fra Europa. Åpnes Sør-Amerika med SAS er vel GIG, GRU og EZE foran i køen.

Personlig tipper jeg vi vil se noe i Asia (Seoul, Singapore, Vietnam, Taiwan), kanskje i Afrika (Nairobi, Cape Town) med tanke på at SAS har omtalt at de vil etablere CPH som en global hub og at man har i det siste vært så pro-USA i ruteåpninger i det siste.

SLC er lengre enn SEA, og har gode connections til vestkyst og byer i og rundt rocky mountains.Tror ikke det blir delta SLC CPH med det første. Vi virker ganske konservative, og vil være sikre på at ruter er solide før de åpnes. SLC har mange destinasjoner som vil komme før CPH fra SLC. Kan dog bli i framtiden. Ryktes ar vi skal ha en del mer long haul fra SLC opp mot neste OL der.
 
Last edited:
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

SLC er lengre enn SEA, og har gode connections til vestkyst og byer i og rundt rocky mountains.Tror ikke det blir delta SLC CPH med det første. Vi virker ganske konservative, og vil være sikre på at ruter er solide før de åpnes. SLC har mange destinasjoner som vil komme før CPH fra SLC. Kan dog bli i framtiden. Ryktes ar vi skal ha en del mer long haul fra SLC opp mot neste OL der.
Ser nå etter å ha sjekket at SLC (Salt Lake City) er noe lengre enn SEA.
Håper ikke det blir SEA for nå begynner det å bli ganske kjedelig med nye ruter til Delta hubs, selv om jeg ser poenget med mer feed, for det kan da ikke være rare O&D trafikken mellom SLC og Skandinavia unntatt fra LDS missjonærene og dem flyr vel Delta.
Skal SAS bli det globale nettverkselskapet og bygge opp CPH som global hub som SAS nå snakker så mye om bør det nå komme en LH-rute som ikke går til USA.

Ps: Jobber du for Delta siden du skriver "vi".
 
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Ser nå etter å ha sjekket at SLC (Salt Lake City) er noe lengre enn SEA.
Håper ikke det blir SEA for nå begynner det å bli ganske kjedelig med nye ruter til Delta hubs, selv om jeg ser poenget med mer feed, for det kan da ikke være rare O&D trafikken mellom SLC og Skandinavia unntatt fra LDS missjonærene og dem flyr vel Delta.
Skal SAS bli det globale nettverkselskapet og bygge opp CPH som global hub som SAS nå snakker så mye om bør det nå komme en LH-rute som ikke går til USA.

Ps: Jobber du for Delta siden du skriver "vi".

Jag är inte helt enig med dig om att SAS måste ”sprida” sin LH. Ofta är det bättre att vara riktigt stark på en sak, innan man tar nästa steg. En stark produkt istället för en utspädd vinner ofta. Det linjenät och feed man bygger upp runt CPH skall maximeras. När det Amerikanska HQ i Berlin skall resa till USA, eller omvänt, så har SAS en bra produkt.

Man skall inte heller glömma att en förbättrade feed leder till att CPH blir mer attraktiv. Nu vet jag att det jag skriver är rykten men…
-Korean Air ryktas starta upp s25
-Vietnam airlines CEO har uttryckt ett intresse för CPH
-CPH traveller skriver om ett rykte om en kommande LH (och det är inte den kommande SAS linjen). Efter en del gissningar tror jag att det är TPE.
-SAS la ner PVG men jag sätter 100 kronor på att om 2 år så har China Eastern airlines tagit upp den.

Och mer trafik ger mer trafik ;)
 
Last edited:
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Skulle ikke dette annonseres i dag kl 10, - eller er det jeg som roter?
 
Re: Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

Skulle ikke dette annonseres i dag kl 10, - eller er det jeg som roter?
Hvis flykris har postet screenshoten direkte uten forsinkelser så har han/ hun begått en liten regnefeil. Fort gjort!
For 1d 16 timer kl 18.40 vil bli kl 11, ikke kl 10.

Men annonseringen er nok rett rundt hjørnet.
 
Back
Top