SK SAS Sommerprogram 2026

Med tanke på hvor
Skal bli spennende å se om red eye er veien å gå. Verken TK eller PC opperer med det til CPH.
Det samme tenkte jeg også med tanke på at SAS passasjerene vil være hjemmehørende i denne enden av ruten (Skandinavia og Nord Europa), Jeg kan ikke se at folk som skal til Istanbul på møter eller ferie vil velge å fly med disse tidene da man hverken kan sjekke inn/ sjekke ut av hotellene/ AirBnB på de tidene samt vi ikke er vant med midt på natten ank/avg tider.
Det finnes jo en del tyrkere her, men de vil nok velge å fortsette med TK spesielt med tanke på at dem har bedre flytider enn SAS.

Tidene treffer jo riktignok greit andre veien, mtp feed til/fra CPH. Men det er vel ikke de som er hjemmehørende rundt IST som er den mest åpenbare kundegruppen for SAS.

Med tanke på hvor

Det samme tenkte jeg også med tanke på at SAS passasjerene vil være hjemmehørende i denne enden av ruten (Skandinavia og Nord Europa), Jeg kan ikke se at folk som skal til Istanbul på møter eller ferie vil velge å fly med disse tidene da man hverken kan sjekke inn/ sjekke ut av hotellene/ AirBnB på de tidene samt vi ikke er vant med midt på natten ank/avg tider.
Det finnes jo en del tyrkere her, men de vil nok velge å fortsette med TK spesielt med tanke på at dem har bedre flytider enn SAS.
Man kunne vel snildt sige at disse afgangstider vil være vendt imod tyrkere hovedsageligt. I Asien. Tyrkiet, og mange andre steder rundt i verden er man meget mere vant til netop natflyvninger, end man er her i Europa og skandinavien, og derfor kunne der måske godt ligge et skandinavisk kundesegment rettet imod folk med tyrkisk herrekomst, men bosat her i nordeuropa? Fx at man feedes ind fra måske Gdansk, også afgår man til Istanbul, hvor man så ankommer ved 3.30 tiden. Det er cirka 3 timer før man så sætter sig på en maskine imod eksempelvis Izmir?

Ankomst till CPH från IST är väll optimal för for folk från Turkiet som skall vidare i hela N Europa. De träffar vågen ut på morgonen optimalt.

Avgång ut från CPH till IST följer väl sista vågen ut innan de ”stänger för dagen”? Kanske lite sent men det är väl då maskinen först är ledig.

I övrigt enig med frågan om linjen vänder sig till SAS kundsegment. Men optimerar utnyttjandet och förser nätverket med fler passagerare.

Back