• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Igen en M87 på väg över till Allegian eller skrothögen.

http://flightaware.com/live/flight/SAS9198

Er vel SE-DMK som ENGM911 har bilde av lenger oppe i tråden?

I følge Skyliner-aviation (som i blant tar feil) skal den både til Allegiant og skrotes. Dvs skal til Allegiant som delefly. Noen som kan bekrefte?

Men hvor mange MD-87 har SAS da igjen i trafikk? Avhengig av hvilken side man ser på er det enten 1, 2 eller 3.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Har SAS sine MDer fast base tilhørighet, eller sjongleres de mellom CPH og ARN på samme måte som 737NG sjongleres mellom ARN og OSL?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Bare OY-KHU av MD87 som er aktiv.

SE-DIB withdrawn for use and stored at ARN 31-10-2011
SE-DIP withdrawn for use 30-04-2012
SE-DMK ferried 29-30may12 OSL-KEF-BGR-IGM, for Allegiant Air for part-out & scrap (SAS9198)
 
Last edited:
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OY-KHU er vel den som blir chartet av det danske fotball-landslaget, forsvinner den like etter EM da?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Hvad med -87 SE-DIF, ex Spanair EC-KJE, er den parkeret i ARN?
/T
 
Back
Top