SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Igen en M87 på väg över till Allegian eller skrothögen.

http://flightaware.com/live/flight/SAS9198

Er vel SE-DMK som ENGM911 har bilde av lenger oppe i tråden?

I følge Skyliner-aviation (som i blant tar feil) skal den både til Allegiant og skrotes. Dvs skal til Allegiant som delefly. Noen som kan bekrefte?

Men hvor mange MD-87 har SAS da igjen i trafikk? Avhengig av hvilken side man ser på er det enten 1, 2 eller 3.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Har SAS sine MDer fast base tilhørighet, eller sjongleres de mellom CPH og ARN på samme måte som 737NG sjongleres mellom ARN og OSL?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Bare OY-KHU av MD87 som er aktiv.

SE-DIB withdrawn for use and stored at ARN 31-10-2011
SE-DIP withdrawn for use 30-04-2012
SE-DMK ferried 29-30may12 OSL-KEF-BGR-IGM, for Allegiant Air for part-out & scrap (SAS9198)
 
Last edited:
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OY-KHU er vel den som blir chartet av det danske fotball-landslaget, forsvinner den like etter EM da?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Hvad med -87 SE-DIF, ex Spanair EC-KJE, er den parkeret i ARN?
/T
 
Back
Top