SAS fordeling av B737 mellom OSL og ARN

Hei!

Jeg fløy Sk1455 OSL-CPH her på mandag, 738 LN-RRF, noen som kjenner historien til denne?

Den ser fresh og fin uten i fra, winglets og greier. Men inni ser den ut som den har interiør som er hentet fra et russisk fly fra forrige århundre. Merkelig at SAS ikke har byttet ut interiøret, det er på høy tid etter min mening.

Ja, denne er et tilbakevendende tema ... SAS overtok tre -800'er som egentlig skulle til Air Europa. Det skjedde så sent at man måtte ta den med Air Europa interiør. Det skulle blitt skiftet ut for lenge siden, men av ymse årsaker har det ikke skjedd ennå.
 
Sikkert nevnt et eller annet sted, men ble de fine toalettene fjernet da en en fjernet Europakonfig på de eldste 737-800?

Hadde en 737-800 i går uten winglets, men nytt interiør.
 
Flyene flyttes rundt etter behov. Ingen individer er låst til faste baser, men noen har en konfigurasjon som gjør at de de ikke flyttes rundt annet enn ved særlige behov.
 
Ingen individer er låst til faste baser, ....

Det kommer vel litt an på definisjonen på låst.

Ser man på hvert individ så ser man jo at flyet tydligvis er stasjonert enten i OSL eller ARN, men at man i blant flytter og bytter for kortere, lengre eller "evige" perioder, og det er ingen som hopper vilkårlig mellom basene fra dag til dag eller uke til uke
 
Siden denne tråden ble startet, er det vel ikke så mye nytt:

Men LN-RPH er ute av trafikk og står lagret på ARN, og både LN-TUH og LN-TUI er borte.
LN-RCU er tilbake på svensk ARN base, og LN-RRD synger vel i følge det som er skrevet snart på siste vers.

SE-RJR, -RJS og -RJT er alle levert og satt inn på norsk OSL-base.
SE-RJX er enda ikke i trafikk-
 
Fikk gleden av å fly med en av dem i dag, stinn brakke 6 rader + 1 sete i Plus.
Har hatt mer komfortable flyturer med Sas, men absolutt ingenting å utsette på crewet.
 
Er det fortsatt air europa config på de tre 737 flyene fortsatt?
Og flyr de fortsatt i Norge
De flyr bare fra Norge og alle 3 har AE config. Planlagt bytte av seter i nærmeste framtid samt nytt underbin galley ved inngang alà de andre -800.
 
Fordeling as per FR24, i dag:

SE:

736
RCT, RCU, RCW, RGK, RPF, RPG, RPW, RPY, RRO, RRP, RRR, RRY, RRZ
73G
RNU, RNW, RRN, RER, RES, RET, REX, REY, REZ, RJU
738
RGA, RGB, RGC, RGD, RGE, RGF, RGG, RGH, RGI, RRH, RRJ

NO:

736
RPA, RPB, RPE, RPS, RPT, RPX, RPZ, RRC, RRD, RRX, KKS, DNX, DOR
73G
RNN, RNO, RPJ, RPK, RRA, RRB, RRM, TUA, TUD, TUF, TUJ, TUK, TUL, TUM, RJR, RJS, RJT
738
RCN, RCX, RCY, RCZ, RPL, RPM, RPN, RPO, RPR, RRE, RRF, RRG, RRK, RRL, RRS, RRU, RRW



lagret/maintenance: RPH, REU, RJX, RRT
 
Fordeling as per FR24, i dag:

SE:

736
RCT, RCU, RCW, RGK, RPF, RPG, RPW, RPY, RRO, RRP, RRR, RRY, RRZ
73G
RNU, RNW, RRN, RER, RES, RET, REX, REY, REZ, RJU
738
RGA, RGB, RGC, RGD, RGE, RGF, RGG, RGH, RGI, RRH, RRJ

NO:

736
RPA, RPB, RPE, RPS, RPT, RPX, RPZ, RRC, RRD, RRX, KKS, DNX, DOR
73G
RNN, RNO, RPJ, RPK, RRA, RRB, RRM, TUA, TUD, TUF, TUJ, TUK, TUL, TUM, RJR, RJS, RJT
738
RCN, RCX, RCY, RCZ, RPL, RPM, RPN, RPO, RPR, RRE, RRF, RRG, RRK, RRL, RRS, RRU, RRW



lagret/maintenance: RPH, REU, RJX, RRT

-RRN er bare vikar i Sverige. Normalt i Norge.
 
På flyradaren så det ut som SE-RJX ble levert til OSL med landing for ca 10 minutter siden, som SK9148 fra Novosibirsk som var mellomlanding etter avgang fra Shanghai i går.
 
Back
Top