SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

För att pirke (heter det så på norska ?) litet: är det inte 6 kvar (SE-DIB/DIC/DIP/DIU/DMK/DMM) men bara ett par i trafik (SE-DIP/DMK) ?

For å pirke, er det samme på norsk :)
Glemte av den nye, altså SE-DMM.
Men for å være pirkete så er det bare SE-DMK, snart SE-DMM, OY-KHU og SE-DIP som er i trafikk, SE-DIB, SE-DIC og SE-DIU er Stored

Last edited:

For å pirke, er det samme på norsk :)
Glemte av den nye, altså SE-DMM.
Men for å være pirkete så er det bare SE-DMK, snart SE-DMM, OY-KHU og SE-DIP som er i trafikk, SE-DIB, SE-DIC og SE-DIU er Stored

OY-KHU , javisst , den var det min tur att glömma !:)

Ser jeg har en flight neste uke satt opp med MD87 -- det blir vel kanskje min siste med SAS MD87, uten at jeg har så sterke følelser ift. det -- er vel på tide med en utskiftning....

Amerikanska Allegiant Air har väl köpt 31st MD-80 av SAS, 18st 2009 och ytterliggare 13st under 2011.
Har medparten av dessa redan flugits över till USA?

Amerikanska Allegiant Air har väl köpt 31st MD-80 av SAS, 18st 2009 och ytterliggare 13st under 2011.
Har medparten av dessa redan flugits över till USA?

Nej, inte de från senaste omgången

"Originally Posted by skyliner-aviation.de
MD Douglas MD87 SE-DMC SAS ferried 15feb12 ARN-KEF-BGR-IGM for part-out &scrap ex LN-RMU"

Just for the record: SE-DMC flög ARN-KEF-BGR igår , 15 feb. och har planerat BGR-MCI-IGM idag , 16 feb , fuelstop i MCI om det behövs.

SAS9198 har filet flightplan direkte til IGM. Min kompis på MCI blir skuffet igjen ...

Enda godt jeg booket SAS TRD-CPH-VCE-CPH-TRD med avreise i juni. Da har jeg i år fått både SK MD87 og KL MD11, helt topp:D

Stemmer det at 87ern SE-DMM/EC-FEY nå er på vei til Kingman for å skrotes?

Fra Skyliner
MD Douglas MD87 53208 1865 SE-DMM SAS ferried 19-20mar12 ARN-KEF-BGR-IGM, Spanair cs for part-out &scrap ex EC-FEY

Kan ikke se at der er brugt et SAS ruternummer på denne

Hilsen Ole

Ser den skal til HIO og der har vi jo en lokal representant ... Har sendt ham en PM så får vi håpe han er tilgjengelig ...

Stemmer det at SE-DIU, som vel er MD-87 maskinen i City Airlines farger, er nå sendt til BGR for å skrotes?

MD Douglas MD87 53011 1931 SE-DIU SAS ferried 02apr12 ARN-KEF-BGR, City Airlines cs, for part-out &scrap

Bangor er bare mellomlanding. Kjerra gikk til Sanford FL.

Hvorfor skroter de MD'ene? Er det ingen som vil ha dem?

Hva skjer med MD'ene når de er på SAS technical Oslo, Gardermoen?

Back