SAS og utfasingen av MD80

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

OY-KHU er vel den som blir chartet av det danske fotball-landslaget, forsvinner den like etter EM da?

For å svare på mitt eget spørsmål, så sier de på face at OY-KHU skal være i trafikk frem til 20 september dette året. Så vist noen vil fly MD-87 med SAS så må de få fingeren ut ;)
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

For å svare på mitt eget spørsmål, så sier de på face at OY-KHU skal være i trafikk frem til 20 september dette året. Så vist noen vil fly MD-87 med SAS så må de få fingeren ut ;)

Yepp det är planen (säger han som gav svaret på FB) :cool: men allt är subject to last minute change.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Yepp det är planen (säger han som gav svaret på FB) :cool: men allt är subject to last minute change.

Ja, MD-87 er vel langt på overtid hos SAS? Synes den har vært på vei ut lenge samtidig som det stadig har vært noen maskiner inn og ut av trafikk. Har noen av maskinene gått til andre selskaper de siste årene eller har de bare blitt sendt på skraphaugen (med unntak av flyene som fikk et kort opphold hos City Airline)? MD-87 er vel ikke akkurat den mest ettertraktede maskinen på markedet. Selv Allegiant faser dem vel ut.
 
Last edited:
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Og Skyliners melder om at neste MD-87, SE-DMK, forsvinner til USA idag

MD Douglas MD87 53209 1867 SE-DMN SAS ferried 06-07jun12 MAD-ARN-KEF-BGR-IGM for part-out & scrap by Allegiant Air, Spanair cs
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Og Skyliners melder om at neste MD-87, SE-DMK, forsvinner til USA idag

MD Douglas MD87 53209 1867 SE-DMN SAS ferried 06-07jun12 MAD-ARN-KEF-BGR-IGM for part-out & scrap by Allegiant Air, Spanair cs

SE-DMN flög MAD-ARN redan 4 maj
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Da ser det ut som SE-DIP har forlatt flåten, så de har tydeligvis et høyt tempo i avhendingen av MD-87 nå om dagen

MD Douglas MD87 53010 1921 SE-DIP SAS ferried 13-14jun12 OSL-KEF-BGR-IGM for part-out & scrap

Er SE-DIP den maskinen som har stått foran SAS hangaren uten SAS-logo den siste tiden eller er det en annen maskin?
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Da ser det ut som SE-DIP har forlatt flåten, så de har tydeligvis et høyt tempo i avhendingen av MD-87 nå om dagen

Er SE-DIP den maskinen som har stått foran SAS hangaren uten SAS-logo den siste tiden eller er det en annen maskin?

Det kan det nog ha varit , SE-DIP flög "last service" 30 april SVG-CPH som SK1877, därefter ferry samma dag CPH-OSL som SK9106.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Apropå SE-DIP: vilket var det korrekta Viking-namnet ? Margret Viking eller Margrete Viking ? Båda namnen har ju funnits på maskinen, kanske ett ämne för Flyhistorisk forum.
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ser Skyliners melder at SAS har hentet nok en Spanairmaskin fra MAD til ARN. Her en -83. Tar vel ikke lang tid før den enten havner hos Allegiant eller hos huggeren?

MD Douglas MD83 49642 1421 SE-DHF SAS ferried 20jun12 MAD-ARN, Spanair / Star Alliance cs ex EC-GVO
 
Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Ser Skyliners melder at SAS har hentet nok en Spanairmaskin fra MAD til ARN. Her en -83. Tar vel ikke lang tid før den enten havner hos Allegiant eller hos huggeren?

Och SE-DHF har väl nästan något av ett rekord med tidigare registreringar:

(EC-EFL) , SE-DHF , EC-190 , EC-EKT , XA-TUR , EC-257 , EC-EMT , F-GMCD , EI-CGR , EC-807 , EC-GBY, EC-323 , EC-GHJ , SE-DHF , N462GE , EC-GVO , (SE-RJG) och så nu SE-DHF igen
 
Back
Top