SAS og utfasingen av MD80

Just curious , är du säker på Sanford ? Vilken -87 är nu då på väg från Bangor till Kingman ?

Du har helt rett, Rolf.. Jeg så en MD på Allegiant flightnummer fra BGR og regnet med at det var den, selv om jeg stusset litt på at den fløy på Allegiant callsign. At de har begynt med ruteflyvninger på Bangor, oppdaget jeg først nå .. :p

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Så en MD ribbet for seter og logo utenfor SAS-hangaren. Kjørte forbi i hui og hast og fikk ikke med reg. på denne. Anyone? Skal til OSL på torsdag og håper den står der fortsatt, må jo inn i historiebøkene denne også.

Hvordan er det med å få trillet et MD over plassen til Flymuseet på OSL? Siden de ikke får så sykt mye, burde det vel være mulig å donere en bit luftfartshistorie, samt litt god reklame der den vil stå å blomstre i selskapets logo.

Hvordan er det med å få trillet et MD over plassen til Flymuseet på OSL? Siden de ikke får så sykt mye, burde det vel være mulig å donere en bit luftfartshistorie, samt litt god reklame der den vil stå å blomstre i selskapets logo.

Ingen dum tanke, synes vi skulle hatt en MD på Fornebu også jeg...

Synd att inte den sista SK DC-9-41 hamnade på museum i Skandinavien.
Den stod väl "stored" i OSL i feb 2002...

Hvor mange MD-80 har base på ARN nå? 7-8?
Er det på ARN-basen man vil bli kvitt MD-80 først?

Jeg liker virkelig ikke at MD skal ut. Du verden for et fly. Fløy det i november og kan ikke huske jeg har hatt en så behagelig og deilig reise før. :)

Likte godt forslaget med å donere flyet bort til et museum. Eller enda bedre, stille det opp på OSL slik som Concorden står på CDG! :p

Jag har läst att MD-80 kommer vara utfasade från ARN basen senast i december 2012.
Det är bara 7 månader dit.

Re: T-halene til SAS, når forsvinner dem?

Denne skal nok til USA i nærmeste fremtid.

Utfasingsplanen endres omtrent annenhver time. Ingen offisiell dato er satt, så med mindre det skjer noe som gjør at mange fly må parkeres, blir de nok hengende et par år til.

Re: T-halene til SAS, når forsvinner dem?

Hvorfor ligger SE-DMK på SAS Techincal Services når den tilhørte City Airline?

Flög tillbaka till SAS GOT-ARN efter City Airline lease 14 september 2011 , ferry ARN-CPH 28 oktober 2011 som SK9178 och åter i SAS trafik samma dag CPH-FRA som SK1635.

Back