SAS og utfasingen av MD80

Re: MD 80 utfasing.

Flåten skal være på vei ned til 20 maskiner, og disse skal iflg det siste operere til 2014. Men det blir sikkert forandringer innen da.

Mig bekendt er endnu en MD82, SEDMI, fløjet fra Skandinavien idag på vej til USA.
Den har rutenummer SK9198 og bør enten være på vej til Bangor, eller også er den der
allerede...
Hilsen
Ole

Iflg Flightaware skal den heller ikke denne gangen stoppe i MCI .. bummer - hadde fotograf på standby.

Takker folkens. Det blir nok en tur med MD 80 - mangler noen blder fra innvendig i flyet og fra cockpit i min fotoverden. Takk igjen.

Jan

da var det SE-DFY sin tur .. skal også til IGM etter nattstopp i Bangor.

Re: Utfasing av MD80 fra SAS

Finnes det en planlagt tid hvor man mener alle MD-maskinene vil være utfaset fra SAS?

Finnes det en planlagt tid hvor man mener alle MD-maskinene vil være utfaset fra SAS?

I løpet av 2011 er sagt offentlig nå, så da er det sikkert noe i det.
Blir uansett en trist dag, når Md`n tar av for siste gang i SAS farger. Fantastisk maskin.

Hva skal man erstatte MD'ene med? Alle MD ut i år? Da begynner det å bli litt hastverk med å få på plass erstatninger, hvis man ikke ønsker en betydelig reduksjon i flåten da...

I løpet av 2011 er sagt offentlig nå, så da er det sikkert noe i det.
Blir uansett en trist dag, når Md`n tar av for siste gang i SAS farger. Fantastisk maskin.

Når har dette blitt sagt? Det har jeg ikke fått med meg. Men SAS har jo fortsatt over 20 MD-maskiner, og disse må da vel erstattes med noe? De kan vel ikke bare fase ut over 20 fly på 11 måneder uten å ha noe erstatter??

Det er vel sagt at i løpet av 2011 vil de ta en endelig avgjørelse for flåteplanleggingen frem til 2020.

Ja, SAS vil i løbet af 2011 (inden sommeren formodenligt) komme med en strategi for flåden fremtidigt. Herunder udfasning af MD80 og de ældste 737. Men som det ser ud nu så skal de vel flyve mindst indtil 2014.

Nogen der ved hvad planen er med de to tilbageværende MD87'ere. De skal vel ud i år.

Fløj forøvrigt med SE-DIB idag - en tur der sagtens kan ende med at blive min sidste med MD87. Det blev også til et hyggeligt besøg på flightdeck - en værdig afsked med en gammel traver ;)

Pappa pratade om att de förmodligen kommer att införskaffas 737NG ifrån leasingbolag för att täcka en komplett utfasning av MD innan den nya ordern läggs på NEO eller 737/797.

Last edited:

Dette er noen bilder jeg tok på fredag. Den har visst stått der i 3 mnd på utfasing nå.

Attachments

• sas_md1.jpg
    sas_md1.jpg
    200.2 KB · Views: 4,121
  • SAS_md2.jpg
    SAS_md2.jpg
    233.8 KB · Views: 3,971
Back