Hva med om et annet Star Alliance selskap åpner feeder rute fra OSL.
Nå vet jeg ikke hvor i USA UA har sin hub/huber. De flyr vist mye til og fra IAD, hadde det kanskje lønnet seg å ha en på det strekket for dem? Da kan Sas ha codeshare med dem. Nå har jo Sas allerede en IC til IAD som UA er codeshare på, men hva med andre flyplasser i USA? Flyr de mye på ATL? Hva med en rute der, med Sas som codeshare? Er det en ide. Da kommer jo Sas med en IC rute der, selv om det ikke er de som opererer den.
UA kan gjerne begynne med en 757 og hvis det lønner seg kan de kanskje gå opp i size. De har flyene til det.
Dette er bare noen ideer jeg slenger rundt for å se hvordan reaksjonen på det er. Dere som vet mer om operative aspekter rundt en slik rute kan tygge litt på den. Og heller rive den i fillebiter![]()
UA har nyligt montert vinglets på en av deres 757 ...
UA sine huber er IAD, ORD og SFO, alle destiansjoner som SAS opererer fra CPH og ARN.
Forøvrig når det gjelder SKNOR, så har jeg hørt rykter om 739ER fra OSL, blant annet til MIA(mi).
739ER har rekkevidde til det, jo!
739ER har rekkevidde til det, jo!
3,200 nautical miles (5,925 km) - two-class layout, 2 aux. tanks
Tatt fra boeing.com og er max range for 739ER.
Men det mulig å få flere aux tanker til 737
Hehe
Legg merke til at jeg - før jeg fikk noe reply! - endret bort MIA fra posten min.
Dermed kan dere gjerne regne ut km til blant annet WAS og NYC også.
TRD-EWR går akkurat. Men hvis det blir motvind derimot...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.