Re: SAS med seteblokkering for EBG?
Du vil muligens juble over å bli behandlet slik, men for de fleste som av forskjellige grunner har reservert seg et sete i fremre del av GO og med plasseringen man foretrekker så er det en negativ opplevelse å plutselig få vite at man er flyttet til midtsete helt bakers i flyet. Og å velge et annet sete er det gjerne for sent for da. Hadde man bare blitt varslet i tide hadde det ikke vært noe særlig problem.
Jeg tar mine enkle forholdsregler, så derfor blir jeg ekstremt sjelden behandlet slik.
Ja, det blir helt sikkert en negativ opplevelse. Men om du hadde blitt varslet i tide, f.eks. 3 timer før avgang, er det nødvendigvis gitt at det er noe annet enn midtseter igjen?
Jeg kjenner ikke systemet til SAS, men jeg håper det er slik at re-seatede passasjerer, spesielt de med status, blir plassert på tilsvarende sete (vindu/midtgang) hvis det er ledige seter av samme sort.
Leser du ikke svarene på dine egne spørsmål? For å gjenta meg selv nevnte jeg EBG fordi setereservasjon er en del av tjenesten til de med denne statusen og SAS reklamerer med det.
Og igjen hvorfor nevnte du Diamant og Pandion? Fordi du vet at disse blir varslet ved seteendring eller var det bare for å trolle?
Du har vel reist såpass mye at du vet at av og til blir ting endret på av operasjonelle årsaker. Av og til går det ut over noen, og av og til går det ut over deg.
Det kunne sikkert vært løst smidigere, både av deg og selskapet.
Forøvrig er det vel en som troller her, og det er han som tar opp re-seating i seatblock tråden, i stedet for å poste i sin egen "alt som er galt med SAS-tråd"
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=110494
Det er bare å puste rolig ut: Pandion-kunder blir heller ikke varslet. Mang en gang er 11C magisk blitt til 25B.
Med Go-billetter kan det lønne seg å velge sete et par rader bak "gardinen", samt å sjekke SAS App'en 30-60 minutt før avgang.
Ser at noen er løsningsorienterte, i stedet for klage-orienterte.
Er nok bare EBG, så jeg tror vel det kan bli vanskelig å få til dette. EBP eller D derimot, vil jeg anta at de burde fixe dette.
Synes bare at dette kunne vært fixed smidigare. Har fått 23B , 32E og lignende til tross for mange ledige midtseter, og det er for dårlig.
Ville du hatt et midtsete lenger frem? Eller ønsker du at systemet skal flytte noen statusløse slik at du får et vindu/midtgang?
At EBP ikke blir tatt bedre vare på, er litt overraskende. De er jo tross alt de beste kundene som genererer store inntekter. EBG og EBD trenger ikke generere rare inntekten, statusen kan være skapt av challenge, billige MR eller billige kampanjepriser som gir mange poeng og få kroner for selskapet. Eller man trenger ikke ha fløyet med SAS i det hele tatt.