SAS med nye flyseter!

Det blir 32" på de fem første radene og 30" i resten av flyet.

30"?! Det håper jeg virkelig ikke stemmer! Selv om seteryggen er "hul" så er 30" trangt... Takk for en hyggelig utvikling i luftfarten, skal tydeligvis ikke være komfortabelt å fly lengre :angry:

Jeg synes SAS bør øke seteavstanden for å distansere seg litt fra lavprisselskapene.

Jeg synes SAS bør øke seteavstanden for å distansere seg litt fra lavprisselskapene.

Det gjoer de ved aa installere moderne flyseter som ved 30" pitch gir samme plass som 32" ;) Og setene er heller ikke gule ;)

Dette blir nok godt mottatt på avganger der over halvparten har flex-billetter :angry:

Tror ikke Lufthansa har mange flere rader med mer enn 30" pitch med de nye setene. Og de 30 holder mer enn nok for meg som er 186cm

Det gjoer de ved aa installere moderne flyseter som ved 30" pitch gir samme plass som 32" ;) Og setene er heller ikke gule ;)

Tror ikke Lufthansa har mange flere rader med mer enn 30" pitch med de nye setene. Og de 30 holder mer enn nok for meg som er 186cm

Benplassen på NEK er bra nok for en time eller to, og 32" var faktisk helt greit i gamle dager.

Jeg har ikke nevnt gule seter.
Jeg hadde faktisk mer Norwegian i tankene, som SAS ser på som sin største konkurrent, og som stadig får flere fly med tynne Recaro seter - som ikke var gule.

Edit: Wizzair, som vokser sakte men sikkert har også endel fly med tynne Recaro seter.

Last edited:
I den ombyggede version af Boeing 737-800, der konfigureres med 181 sæder (bemærk at max antal sæder for en -800 er 189), vil de første tre (3) rækker have 32" og resten 30". I og med, at Recaro ikke har leveret de nye stole endnu, er det første fly (RCX) udrustet med Sicma sædet, som kendes fra de fleste NGere. Dog vil det nye Recaro sæde give bedre benplads end andre sæder ved 30".

Hvor mange her på forummet har "prøvesiddet" SAS´nye europastol i SAS Loungen på Arlanda?

I den ombyggede version af Boeing 737-800, der konfigureres med 181 sæder (bemærk at max antal sæder for en -800 er 189), vil de første tre (3) rækker have 32" og resten 30". I og med, at Recaro ikke har leveret de nye stole endnu, er det første fly (RCX) udrustet med Sicma sædet, som kendes fra de fleste NGere. Dog vil det nye Recaro sæde give bedre benplads end andre sæder ved 30".

Hvor mange her på forummet har "prøvesiddet" SAS´nye europastol i SAS Loungen på Arlanda?

30" - Da snakker vi vel om samme som på ANA 787 domestic som er nevnt i en annen tråd her? :crowded

Når folk sier at det er så god benplass i de nye flyene til Norwegian, er jeg ikke bekymret for benplassen hos SAS - som både skal ha færre og tynnere seter. Jeg er dog ikke like optimistisk til sittekomforten på lengre ruter - slike seter er harde!

Når folk sier at det er så god benplass i de nye flyene til Norwegian, er jeg ikke bekymret for benplassen hos SAS - som både skal ha færre og tynnere seter. Jeg er dog ikke like optimistisk til sittekomforten på lengre ruter - slike seter er harde!

Enda tynnere seter? Da blir det harde rygger ja-

Huff... har DY mindre enn 30"?

Det står i månedens Scanorama at det første flyet med de nye setene vil komme på vingene i mai.

Last edited:
I Aftenposten papir i dag står det om nytt interiør med nye farger, bl.a. grå stoler. Fant det pt. ikke på nettet

Leste artikkelen nå, og så illustrasjonsfotoet av kabinen som visstnok skal inn i flyene.
Jeg greide å stikke hånda inn i vepsebolet ved å kalle DYs 787 interiør for kjipt og en smule DDR inspirert. Vel det blir ikke bedre når SAS velger å gå for grått heller. Men som mange sa om DY, så skal det jo sitte folk i setene, så da blir det jo fint uansett ;)

Back