SAS

Det blir da faktisk dårligere for Economy-passasjerene på skandinavisk enn før, ettersom frokostbrettet tas bort. Når man hevder at man gjeninnfører service kunne man da forvente at man i det minste la seg opp mot f.eks. LH- og KLM-nivå også når det gjelder de som betaler minst. At de som betaler mer bør få mer er jo rett og rimelig, men regner med at det store flertallet fortsatt vil være Economy-pax.

Ja, ja sånn er det og derfor flyr man kun SK når de er billigst med priser som DY og NB , FR og er da happy med INTET ! Tross alt de har bedre beinplas. !!^_^

Når de har sine vanlge priser velger man selvfølgelig BA, LH, KL, AF , OS etc. Om ikke mat så gratis kaffe, brus, vin , og vann. :lol:

Flott med fri konkurranse.

Egentlig skrekkelig at SK t.o.m. tar blodpris på vann !! :(

Originally posted by EB

Den bakerste delen skal kun konkurrere med DY og NB så hvorfor gi bort noe de andre ikke gjør??? Lenger frem blir det bedre - jo mer du ønsker!!!
Hvis de skal konkurrere med DY og NB bør de jo gi litt mer??:p

Originally posted by amatør

Originally posted by EB

Den bakerste delen skal kun konkurrere med DY og NB så hvorfor gi bort noe de andre ikke gjør??? Lenger frem blir det bedre - jo mer du ønsker!!!
Hvis de skal konkurrere med DY og NB bør de jo gi litt mer??:p

Jeg har inntrykk av at SAS har litt for mange i ledelsen som er mest opptatt av å kutte kostnader istedet for å se på hva som kan gjøres for å forbedre produktet slik at kundene er villige til å fly mer med SAS selv om SAS er litt dyrere enn DY og NB. I korte trekk så kan man øke inntjeningen enten gjennom å kutte kostnader, eller gjennom å øke betalingsviljen for produktet man leverer (eller begge deler....).

http://www.boarding.no/art.asp?id=25918

Og nå bekrefter Mads at den nye strategiplanen skal behandles av styret i mai:exclamati

Ja, det er blitt eller blir meget snart farvel med den gode frokosten innen Skandinavia hos SAS. Det er nå en ting hvis det fortsatt blir denne frokosten man kan kjøpe på eco i fremtiden. Jeg fryktet derimot at det i stedet blir den restematen de serverer i resten av Europa.

Hvorfor ikke selge den enkle men svært gode frokosten overalt?

Veldig bra...:clap Vi får "cold meal" til Helsinki i ettermiddag.

Nå er det riktignok ett veldig tynt statistikkgrunnlag, men på mine turer mellom CPH og OSL i påsken har det henholdsvis vært 12 og 13 rader med Eco Extra (og her taes det ikke bort noe midtsete siden det er kun på biz) så det tydelig at Eco Extra trengtes mellom Oslo og København ihvertfall!

Originally posted by Someone

Nå er det riktignok ett veldig tynt statistikkgrunnlag, men på mine turer mellom CPH og OSL i påsken har det henholdsvis vært 12 og 13 rader med Eco Extra (og her taes det ikke bort noe midtsete siden det er kun på biz) så det tydelig at Eco Extra trengtes mellom Oslo og København ihvertfall!

Jeg fløy OSL-KKN med den nye frokosten her om dagen, og kan bekrefte at det var en "frokost" i den grad en tørr greie med kjøttpudding og en kopp appelsin-kjemikalie var det. Er glad jeg hadde to gode baguetter fra Upper Crust med som frokost.

-A

Det er vel ingen her som kan med hånda på hjertet si at det blir servert GOD Frokost på flyreiser? Nå snakker jeg ikke om langdistanse ruter, men europeiske ruter fra osl. Hvorfor skal man betale mer for en dårlig frokost?

tja, jeg synes faktisk frokostboksen til SAS er veldig god, men så er jeg nok litt pervers...

Originally posted by Mr_Tupolev

Det er vel ingen her som kan med hånda på hjertet si at det blir servert GOD Frokost på flyreiser? Nå snakker jeg ikke om langdistanse ruter, men europeiske ruter fra osl. Hvorfor skal man betale mer for en dårlig frokost?

Sas sin gamle boks med noe ost og skinke, smr, marmelade, en juice, litt guggårt og musli var faktisk helt kanon. Legg til tre varme, grove rundstykker og den er helt topp. Langt bedre enn noe varm frokost på noen fly. Periåd.

-A

Originally posted by CK

tja, jeg synes faktisk frokostboksen til SAS er veldig god, men så er jeg nok litt pervers...

I så fall er vi to. SAS sin frokostboks var og er meget god. Den har alt som trengs. Jeg ønsker meg den nesten under hver flyreise. Dessverre blir den verre og verre å få tak i. Var det ikke en ide for SAS å la dette være frokosten man tok betalt for på øvrige ruter også?:rolleyes:

Reiste med 15:35 avgangen fra CPH til OSL og da var det 18 rader med flex ombord, så tydeligvis at det definitivt var på sin plass å innføre 2 klasser på intra-scand:clap

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by EB

3 varme rundstykker??? Noen er mer sultne enn andre...

Forkost er det viktigste måltidet, så det skal da være solid. :)

-A

Ja, men da snakker vi om 500 gr. biff! :p Det er frokost det!

Back