SAS

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by EB

Helt bakerst skal være et minimalt tilbud - både i antall seter og i tilbud.

m.a.o et nytt "Braathens Back"? :p

Jepp, intet annet. Og vi husker jo hvor populært DET var!

Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Hvis det er slik at SAS vil få Economykunder over til Extra, så må jo det å tilby 100% opptjening på Extra og 0 på Economy være det beste, da får man en virkelig grunn til å oppgradere. Med 50% både på Economy og Extra har man jo ikke annet enn en tørr sandwich å vinne.

Vil nok tro at det blir skille mellom antall bonuspoeng mellom de tre/to klassene...

Jeg synes denne gnålinga om Braathens Back bare er tull. Braathens back kom fortidlig. SAS var smarte og beholdt en "kabin" og vant på det. Men når Sas og Braathens ble SasBraathens ble jo hele SasBraathens til Braathens Back. Dessuten er nok markedet mye mer modent for "klasse-skille" nå enn det var da. Det var vel nesten før man viste hva LCC var i Norge. Sas går i riktig retning, men litt "rotete" var det nye systemet.

Nå blir det kun bakerste del av SAS flyene som blir Back og hele flyet til DY, NB, FR & Co...

Originally posted by EB

Nå blir det kun bakerste del av SAS flyene som blir Back og hele flyet til DY, NB, FR & Co...

Og nettopp det tror jeg er problemet! (og var problemet med Back) Tror nok mange i utgangspunktet er villige til å ofre maten for å få billige billetter, men da er det bedre å gjøre det på et fly hvor alle er i samme båt, så slipper man å kjenne matlukten fra kabinen foran når det begynner å murre i magen. Det andre problemet med Best/Back tror jeg var at flertallet fikk mat, så det ble en liten "underklasse" som ikke fikk det, og derfor oppfattet man det som "smålig" at ikke de fikk det også. Mange tenker nok ikke over at de andre har betalt mere for billettene enn dem. (FINN.no mannen ikke inkludert selvsagt ;))

Hva med å droppe Economy Extra og bare kalle den Economy, så kan den gamle Economy Class bli "Under Class"? :p (sikter selsagt til Virgin's "Upper Class" for de som ikke tok den)

Originally posted by EB

Vil nok tro at det blir skille mellom antall bonuspoeng mellom de tre/to klassene...

Ja, det er ihvertfall det jeg prøver å si at det bør bli! :)

Originally posted by LCH

Originally posted by EB

Ja, det er ihvertfall det jeg prøver å si at det bør bli! :)

Tja, det spørs om det er det som skal til for å få lojale kunder (..og som er hensikten med et bonusprogram). Om det er slik at bonusopptjening er proporsjonal med billettprisen så vil ikke det nødvendigvis bidra til mer lojale kunder (det betyr en implisitt rabatt som er proporsjonal med prisen en betaler, men "låser" ikke kundene inne hos SAS). Hvor stor er egentlig kostnaden for SAS med å gi litt så det monner på bonussiden? Relativt liten reelt sett, vil jeg tro. Øk opptjening jevnt over, få flere opp på sølvstatus, gi ekstrapoeng (f.eks. 150%) for disse gruppene, øk varigheten av poengene. Da blir det mer realistisk å jage mot sølvstatus for flere, slik at incentivene til å velge SAS fremfor andre selskaper øker. Dette vil innebære en økt grad av progressivitet i opptjeningen for flere, og det er dette som bidrar til lojalitet. Det er nå mitt foreløpig syn på saken....:smile2

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Hur gick lunchen? Hade de några spännande nyheter? Eller vet vi här mer än de själva kanske? ;)

Om de bakerste blir sulten av matlukten fra de foran seg mellom Oslo-Bergen kan de jo bare tenke på hva de betalte eller hva de ville fått hos alternativet. Knallbra at SAS tilbyr noe for alle - det burde flere gjøre!!!

Originally posted by paer

Hur gick lunchen? Hade de några spännande nyheter? Eller vet vi här mer än de själva kanske? ;)

Väldigt intresserad av detta om du har något att dela med dig! :)

Originally posted by paer

Kan ikke si så mye her enda, men en ting er sikkert: Det blir endringer i opptjeningsstrukturen. Det er ikke aktuelt å gi 0% poeng..

Dårlige nyheter: garantert bonusplass ved bestilling 3 måneder på forhånd for EBG ble slashet fra lista i går...

Dårlige nyheter: garantert bonusplass ved bestilling 3 måneder på forhånd for EBG ble
slashet fra lista i går...

Godt dem får bestemt seg:rolleyes:

Endringer før nye produkter blir offentliggjort teller vel ikke...

Nå blir jo heller ikke SAS sin fremtidige strategi avgjort og offentligjort før i Mai!

Men før den tid er den både slaktet og lovprist her på forumet - til like stor nytte...;)

Back