SAS med nye flyseter!

jeg synes grått sammen med den litt lysere blåfargen blir bra. Det har lett for å se bedre ut i virkeligheten enn på bilde,

Jeg greide å stikke hånda inn i vepsebolet ved å kalle DYs 787 interiør for kjipt og en smule DDR inspirert. Vel det blir ikke bedre når SAS velger å gå for grått heller. Men som mange sa om DY, så skal det jo sitte folk i setene, så da blir det jo fint uansett ;)

Grått er da veldig fint, stilig og stilrent! Uansett om det er SAS eller DY som velger det. Det er da ingen som argumenter smak og behag ut fra hvilket selskap det er. Det har jeg aldri hørt om. ^_^ (OT synes jeg også den lyseblå/turkis fargen som skal stå ved automatene er veldig frisk og fin).

Grått er da veldig fint, stilig og stilrent! Uansett om det er SAS eller DY som velger det. Det er da ingen som argumenter smak og behag ut fra hvilket selskap det er. Det har jeg aldri hørt om. ^_^ (OT synes jeg også den lyseblå/turkis fargen som skal stå ved automatene er veldig frisk og fin).

Nei missforstå meg rett, det er ikke pga fargene jeg velger hvem som skal transportere meg ^_^ Men jeg liker ikke grått i store mengder - mitt problem.
Skal bli spennende å se de nye fargene som skal pryde automatene osv til SAS. :up:

De sier de skal bli mer synlige ved gatene, med farger osv, slik som vist på det ene bildet. Hvordan fungerer egentlig sånt? Dette er vel installasjoner som ikke settes inn og fjernes etter hver avgang? Litt fornuft tilsier vel at når man snakker om slikt, snakker man om et lengre perspektiv enn noen timer?
Altså betyr det at SAS helst bør ha permanente gater, slik at dette kan stå over så lange perioder som mulig.. Dersom (feks) SAS får slike installasjoner permanent, vil vel det bety at andre selskaper ikke kan/(vil) bruke dem. Er ikke dette et problem med tanke på fleksibiliteten til flyplassene (ala OSL)? (I feks USA har jo selskaper ofte egne terminaler, og her skjønner jeg at det ikke er noe problem). Men det er vel ikke sånn at flyselskaper bare kan "kjøpe" gater på flyplasser som OSL, hvor selskaper ikke har dedikerte områder?

Har sett at DY hadde en slik gate på BGO for noen år siden, vet ikke om de fortsatt har det.

Last edited:
D Det er vel ikke sånn at flyselskaper bare kan "kjøpe" gater?.

Du leaser av flyplassen. noen steder hele terminaler. Her i USA er dette regelen snarere enn unntaket. På OSL er riktignok alt felles, men det kunne vært en fin ekstrainntekt for OSL å lease ut faste områder. Imidlertid taper du fleksibilitet og vil trenge flere gater for å få det til å fungere i praksis.

Vel, det holdet med den gråe fargen når man tar bussen rundt om kring. Syntes dette var tamt. Hadde trodd bedre om sas

Dette blir spennende! Jeg ser frem til et nytt og sprekt SAS, der nye stoler bare er en del av tilbudet.

Fra Aftenpostenartikkelen:
Vi skal også være til stede på alle digitale plattformer med mer brukervennlige løsninger. I løpet av de neste månedene vil du se fremskritt på disse områdene, fra billettbestillingen på nettet til ny applikasjon for smarttelefonene, sier Roald.

Er vel en til tråd her inne en plass om den nye profilen. Mener den linker til samme sak hos dansk TV2.

29038526-d01ccdf3202993a983396048cbabdbdd.jpeg

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-48219177:sas-skruer-op-for-synligheden.html

Edit: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99803

Last edited:
Synes det så innmari fresht ut jeg.

Men legg merke til at det står at de vurderer, og ikke at de har bestemt seg. Så det er vel mest en agurkartikkel enn så lenge.

Har sett at DY hadde en slik gate på BGO for noen år siden, vet ikke om de fortsatt har det.

SAS, Widerøe og Norwegian har hver sin gate på Flesland med egen "innredning" og design. SAS-gaten ser for øvrig mer ut som gaten til Brann ;)

SAS, Widerøe og Norwegian har hver sin gate på Flesland med egen "innredning" og design. SAS-gaten ser for øvrig mer ut som gaten til Brann ;)

Brann-brandingen er nå fjernet, så gaten er litt mer diskre.. Men på BGO er det slik at gate 29 er SAS, gate 30 er stort sett bare WF og 31 er DY. Resten av gatene brukes av alle.

Når det gjelder designet vet jeg ikke helt. Liker det stramt og stilrent, men treverk på vegger og overhead bins er jeg ikke helt sikker på. I dag ser det litt snodig ut, hvor retro blir det om 10 år?

Liker veldig godt bruken av lyst "treverk" på bulkhead. Dette er jo veldig skandinavisk og passer SAS utmerket. Litt mer usikker på de gråe setene. Mener fortsatt at de bør holde seg til blå setetrekk, i hvert fall i Y. Men hvorfor ikke gjøre noe med long-haul flåten snart?! Etter min mening er det mye viktigere å oppgradere kabinen i A330/340-maskinene som folk skal sitte 7+ timer i enn i fly som brukes på 1-3 timers ruter...

Back