SAS

Originally posted by Tommy777

Originally posted by paer

Originally posted by Tommy777

Jeg snakket med Kerstin Hassel i dag og har lunsj med Geir i morgen. Det kommer store endringer i EB programmet i mai.... Det som er helt sikkert er at det IKKE kommer til å fortsette med 25% hele veien. De vurderer flere modeller, kan ende opp med 100% på alt bortsett fra T og L der det blir 0% og det kan ende opp med 100% på 2-3 flere klasser og 50% på resten, likt LH

Hur gick lunchen? Hade de några spännande nyheter? Eller vet vi här mer än de själva kanske? ;)

Kan ikke si så mye her enda, men en ting er sikkert: Det blir endringer i opptjeningsstrukturen. Det er ikke aktuelt å gi 0% poeng..

Dårlige nyheter: garantert bonusplass ved bestilling 3 måneder på forhånd for EBG ble slashet fra lista i går...

Det är ju helt sjukt att de ändrar det som presenterades för bara någon dag sedan. Ser att webb-sidan nu också uppdaterats och att garanterade platserna försvunnit.
Detta gör väl inte så mycket just med detta, men det är ju helt sjukt att de presenterar nyheter stort och sedan tar bort det! Undrar när de plötsligt tar bort frukosten i Norge, linjen till BKK (skulle inte förvåna mig om de tar bort just detta...) etc...
Sjukt!

Jaja... Vi får väl se just när det implementeras vad som faktiskt händer!

Navneforvirring hos SAS.

Drev å sjekket opp priser på OSL-ARN med SAS og så da at det kom opp 3 forskjellige type billetter, Economy, flex og full-flex på SAS sine intraskandinaviske ruter. Men når man går inn på http://www.sasbraathens.no/no/flyreiser/Relansering-av-service-/Skandinavia/ så kaller de det economy, economy extra og business. Vil det si at flex = extra og full-flex = business og eneste forskjellen på flex/extra og full-flex/business er loungetilgang, bonus opptjening og bagasjekvote, men at man sitter i samme kabin på intra-skandinavisk?

Kom over denne siden hos BUSK.

Det skal bli spennende å se hvordan Fast Track blir fungerende på OSL og om EBG reisende får samme fordel.

På Intraskandinaviske flighter blir det Y og M klasse ombord fra 25/3. Skal også bli mulig å kjøpe business billetter der forskjellen ligger i lounge, EB-poeng og ekstra bagasje som oversikten viser.

Jeg må si jeg har mange spørsmål til disse endringene jeg altså. Og det er forvirrende at informasjonen på sas.no er svært mangelfull.

Er det f eks slutt på at alle passasjerer får servert frokost intra- skandinavisk. Blir dette bare for de med dyre billetter heretter?

Og denne economy extra - blir dette bare på de aller rådyreste billettene på flightene til Sør- Europa? Det som i dag gir fleksible billetter?

For å si det så enkelt som mulig (gjelder Europa inkl. Skandinavia):
- alle ruter som har 3-klasse config i dag vil ha 3-klasse config fra 25/3
- alle 1-klasse ruter i dag vil ha 2-klasse config fra 25/3 (Eco extra + Eco)

Eco flex døpes altså om til eco extra, og i både Business og Extra vil det bli en oppgradering i servicen ombord, mao. bedre mat og drikke.

Fortsatt buy-on-board i Eco, så desverre mister man gratis frokost på Skandinaviske flighter hvis man ikke sitter i Extra der mat/drikke er inkludert hele dagen. BOB konseptet i Eco skal visst få en oppgradering og Cloudshop er det nye navnet.

Jeg har personlig stor sans for at det blir 2-klasse på Skandinavia, utrolig mange CDJYS passasjerer som skal videre til Europa/Intercont fra ARN/CPH som hittil har betalt for snacks og drikke når de flyr på dyre billetter. Dette har ikke vært populært og blir nå gjort noe med.

Hadde ønsket at det iallefall ble gratis alkoholfri drikke på utlandet for å skille seg litt mer fra LCC, men kanskje det kommer med Mats sin strategiplan i mai?

Originally posted by E.N.

Hadde ønsket at det iallefall ble gratis alkoholfri drikke på utlandet for å skille seg litt mer fra LCC, men kanskje det kommer med Mats sin strategiplan i mai?

For å si det forsiktig; det tror jeg neppe!:(

Originally posted by OSLflyer

Kom over denne siden hos BUSK.

Det skal bli spennende å se hvordan Fast Track blir fungerende på OSL og om EBG reisende får samme fordel.

Fast Track blir tilgjengelig for EBG også :clap

Cloudshop var stilig navn... Bra at det blir et skille mellom de som ikke betaler noe og de som betaler litt mer og enda litt mer!!!

Originally posted by EB

Cloudshop var stilig navn... Bra at det blir et skille mellom de som ikke betaler noe og de som betaler litt mer og enda litt mer!!!

Problemet blir at skillet stort sett kommer til å bli det tradisjonelle. Ingenting til de som betaler ganske lite og de som betaler en god del mer, og som tidligere eller bedre til de som må bestille rett før eller betaler virkelig mye eller enda litt mer for billetten (les: kaster penger rett ut av vinduet).

25.mars introduseres NKS (nye komersielle SAS) på INNLAND og på alle destinasjoner hvor det er tre klasser.

27. mars introduseres toklasse servicekonsept , Economy Extra og Economy på alle dagens enklasseruter, inklusive OSL-ARN.
Årsaken til at dette innføres 2 dager etter lansering, er at bookingsystemet oppdateres denne dato.
Det betyr at følgende destinasjoner fortsetter med en klasse 25. og 26. mars: Alicante, Athen, Barcelona, Chania, Lisboa, Las Palmas, Malaga, Napoli, Nice, Palma de Mallorca, Roma, Stockholm

OSL-ARN
(toklasse fom 27. mars)
Frem til og med 30 april serveres gratis frokost til alle passasjerer på strekningen OSL-ARN, også i Economy. Dette fordi mange passasjerer har fått informasjon på sin reisebekreftelse at de får servert frokost.
Derfor beholdes frokosten en måned ekstra for Economy passasjerene på denne ruten. I frokostboksen ligger det informasjon om at det fra 01.mai vil bli frokost å få kjøpt i Economy.

LYR
På flyginger til/fra LYR fortsettes det med enklasse konsept ombord. Gratis frokost frem til kl 09.00. Salg av mat og drikke, Cloud Shop konsept utland resten av dagen. (buy on board )
Gratis kaffe/te hele dagen.

^_^

Med andre ord: mindre til de som betaler lite, mer til de som betaler mye, fair enough, får bare for SAS sin del håpe at ikke Norwegian eller Sterling begynner å servere noe.

Men innenlands er det altså fortsatt en klasse med frokost til alle?

I morgen har jeg min første flight med nye SAS. OSL-ARN med SK850. Skal rapportere om servicen i morgen. Reiser i Flex

Tror ikke DY eller NB starter med gratis servering - men jeg skulle ønske jeg tok feil.

Vel, SAS har ikke gjort noen endringer mellom OSL-ARN, ihvertfall ikke enda..

Det var en 736 jeg tok på morran i dag. Det var en divider satt opp på ca. rad 15, men servicen var helt lik over hele flyet. Samme frokosten vi har fått de siste 5 årene til alle.

I følge denne skulle det serveres en ny meny på flex og servering på Monkey skulle koste bob, inkludert frokost.

Kommer kanskje om en stund når gutta får summa seg?? :colgate:

"Mat og drikke kan kjøpes om bord i vår nye CloudShop. Gratis aviser."

Betyr dette at gratis frokost også forsvinner helt fra Economy da eller? :o

EDIT: Ser lengre opp her at det ikke er mye håp for economy reisende nei.. :lol:

Den bakerste delen skal kun konkurrere med DY og NB så hvorfor gi bort noe de andre ikke gjør??? Lenger frem blir det bedre - jo mer du ønsker!!!

Back