SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Miami flys ikke mellom 6 mai og 26 september neste år, da kapasiteten i stedet brukes til Boston

Ser definitivt ikke ut som Miami ble den destinasjonen SAS håpet på, selv om den har vart lenger enn hva jeg trodde

Ingen tvil om at Miami har sviktet - det at de flyttet frekvenser fra Oslo til København og også så seg nødt til å åpne Stockholm-Miami, i første om gang bare en ukentlig riktignok, er jo et tegn på det. Jeg hadde kanskje trodd at SAS hadde sikret seg på denne ruten med mange kontrakter med cruiseselskaper? Og hva med interline og codeshare til Mellom-Amerika? Litt ironisk at SAS til slutt ender opp med en "Norwegian-modell" der avgangene er splittet mellom de tre skandinaviske hovedstedene.

Samtidig synes jeg det er bra at de finner en løsning som sikrer at de kan opprettholde både Miami og Boston ved å disponere flyene når etterspørselen er størst. Selv fløy jeg Boston-København i februar i Business, og det var ikke mange passasjerene om bord. Men nå i sommer har det sikkert vært såpass bra at det rettferdiggjør en sommerrute.

Etter hvert som SAS faser inn A350 og får økt kapasitet om de beholder noen A340, vil jeg tro at vi ser flere slike opplegg med langdistanseruter som følger passasjerstrømmen til interkontinentale feriedestinasjoner. Det er verdt å merke seg hva Finnair har gjort her.

Last edited:
Jeg flyr også t/r Miami i Feb neste år, men de avgangene er satt opp med A330. (Fra OSL og retur til CPH)

Mens min booking til HKG i Mars er satt opp med A340 begge veier.

Kim

Jeg flyr også t/r Miami i Feb neste år, men de avgangene er satt opp med A330. (Fra OSL og retur til CPH)

Mens min booking til HKG i Mars er satt opp med A340 begge veier.

Kim

Och så ska det vara. När linjen flyttas till Köpenhamn ska den trafikeras med 340.

Men er vel sansynlig at den står i første rekke når nykomlingen blir satt i trafikk.

CPH-ORD ser ut som får A330-300 når neste maskin leveres

https://www.routesonline.com/news/3.../sas-copenhagen-chicago-s19-aircraft-changes/

SAS Scandinavian Airlines in summer 2019 season is adjusting operational aircraft on Copenhagen – Chicago O’Hare route, currently served by Airbus A340-300. From 05JUN19, this route will switch to Airbus A330-300, operating on daily basis.

SK943 CPH1540 – 1745ORD 333 D
SK944 ORD2205 – 1320+1CPH 333 D

Ser ut som det blir direkte OSL-MIA igjen til høsten? Ligger inne (og temmelig rimelig) på SAS.no

Rart ikke dette blir mer annonsert?

Ser ut som det blir direkte OSL-MIA igjen til høsten? Ligger inne (og temmelig rimelig) på SAS.no

Rart ikke dette blir mer annonsert?

Begynner 28. sep. trior ikke det er nødvendig med så mye annonsering annet enn å passe på at den ligger godt tilgjengelig der folk søker. Reklame for spesifikke ruter har begrenset virkning nå i disse internettider.

Jeg flyr MIA-OSL 3/2 og det er MASSE plass i alle klasser foreløpig

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, afgangstiden fra CPH er da ikke optimal i forhold til feed?

Den er langt bedre enn ved ARN, da CPH har bedre feed inn om morgenen. Bortsett fra svenske «provinsbyer»

Eller er da ARN tilbake til «start» for SAS longhaul og de sitter igjen med ORD og EWR (og hun med diagnosen da.....), og tyder på at det ikke fungerte helt fra ARN. Men CPH derimot har styrket seg ytterligere

Back