SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Tjah.. det er vel altid smag og behag. Jeg synes det er fint at ankomme til LAX kl 14:00 fremfor senere. Og fly kl 7:10 for at "connecte" i CPH er vel ikke meget anderledes end hvis man skal skifte fly et andet sted i Europa. For mig er det et stort plus at undgå FRA, LHR, CDG, MUC etc.
 
Schedule er nogenlunde den samme for ARN/CPH:

SK939
ARN-LAX
09:50 - 12:20
A330-300

SK940
LAX-ARN
14:20 - 10:10 (+1)
A330-300

Kan få en t/r ARN-LAX-ARN for 2800 DKK den 9-12. jan. Ikke så mærkeligt, at det ikke går godt.

Nye tider:
Flight SK931 departs from CPH 09:35 and arrives in Los Angeles 12:15 the same day.
Flight SK932 departs from Los Angeles 14:00 and arrives in CPH 10:10 the day after.

Så afgang 15 min tidligere fra CPH /Ankomst 5 min tidligere og afgang fra LAX 20 min tidligere og ankomst samme tid i CPH 10.10
 
Last edited:
Ja, afgangstiden fra CPH er da ikke optimal i forhold til feed?

Tenker spesielt på jetlag. 14 fra LAX er ekstremt dårlig når det gjelder å snu døgnet. Swiss og Lufthansa flyr feks rundt kl 19. Sov 7 timer Ombord hos Swiss og hadde null jetlag. Hos sas blir det vanskelig. Hadde heller flydd via ZRH /FRA enn CPH i dette tilfellet
 
Och jag är glad :)

Undrar hur mycket politik som först var i spel När ARN fick både HKG och LAX. Och hur mycket politik som varit i spel när man bestämde sig för att flytta till CPH. SAS och CPH var ju onekligen inte bästa vänner för ett tag sedan, samtidigt som det förekommit ett visst svenskt politiskt tryck på att göra ARN till en internationell Hub.

Personligen hoppas jag på att detta är ett steg från SAS på att satsa på en hub.
 
Personligen hoppas jag på att detta är ett steg från SAS på att satsa på en hub.
Det vil give så meget mening med een hub.
Og jeg er græsk katolsk om det så er CPH, GOT, BGO, OSL, ARN, SKV eller noget helt 7.! At samle oversøiske ruter et sted giver mening.
 
Det vil give så meget mening med een hub.
Og jeg er græsk katolsk om det så er CPH, GOT, BGO, OSL, ARN, SKV eller noget helt 7.! At samle oversøiske ruter et sted giver mening.

(My bolding)

Litt upraktisk for SAS å ha en hub i Egypt, da?
 
Och jag är glad :)

Undrar hur mycket politik som först var i spel När ARN fick både HKG och LAX. Och hur mycket politik som varit i spel när man bestämde sig för att flytta till CPH. SAS och CPH var ju onekligen inte bästa vänner för ett tag sedan, samtidigt som det förekommit ett visst svenskt politiskt tryck på att göra ARN till en internationell Hub.

Personligen hoppas jag på att detta är ett steg från SAS på att satsa på en hub.

Med flytten av HKG och LAX har väl SAS tydligt visat att man satsar på en hub. Finns ju inte så mycket kvar på OSL/ARN förutom direktflygen ut i Europa. Men det är kanske slut med den strategin också.

Riktigt trist att ännu en linje ryker. För Stockholm blir ju inte förbindelserna med omvärlden bättre av detta och för ARN är det här en mindre katastrof. Men för SAS finns det såklart många fördelar med att samla allt till en hub.
 
Med flytten av HKG och LAX har väl SAS tydligt visat att man satsar på en hub. Finns ju inte så mycket kvar på OSL/ARN förutom direktflygen ut i Europa. Men det är kanske slut med den strategin också.

Riktigt trist att ännu en linje ryker. För Stockholm blir ju inte förbindelserna med omvärlden bättre av detta och för ARN är det här en mindre katastrof. Men för SAS finns det såklart många fördelar med att samla allt till en hub.

Totalt mörker för ARN. Detta var nog dödsstöten för framtida SAS linjer från Arlanda. Nånting jag tycker är konstigt varför alla dessa linjer från ARN haft så dåliga avgångstider? Man lyckas alltid få bättre i CPH?
Med tanke på hur bra man gör det i Helsingfors så är det helt otroligt hur uselt SAS är i Stockholm!? Helsingfors har väl till och med fler linjer västerut nu också:headbang
 
Totalt mörker för ARN. Detta var nog dödsstöten för framtida SAS linjer från Arlanda. Nånting jag tycker är konstigt varför alla dessa linjer från ARN haft så dåliga avgångstider?
Det var 4 fly (A330-300E) på ARN som skulle fly til EWR, ORD, LAX og HKG. Både HKG og LAX rotasjonene er over 24 timer, så da er kabalen som skal gå opp mer begrenset...

På CPH har SAS mange flere maskiner, noe som gir større fleksibilitet.
 
Helt i linje med svenska regeringens flygfientliga politik.
Grattis till CPH och jag hoppas CPH-LAX blir en succe!
Undra om CPH-LAX blir med A350 år 2020?
 
Lidt info om de rejsende på første tur fra Kastrup:

"Airbus A340’eren havde alle 245 sæder fyldt på onsdagens afgang. De 154 begyndte deres rejse mod Los Angeles i København – mens de øvrige var fløjet ind fra, nævnt alfabetisk: Amsterdam, Bergen, Gdansk, Gøteborg, Hamborg, Helsinki, Oslo, Stuttgart, Sandefjord, Tallinn, Trondheim, Aalborg og Aarhus.

Nationaliteterne på repremiereflyvningen var udover danskere fra, nævnt alfabetisk, Filippinerne, Frankrig, Irland, Island, New Zealand, Norge, Polen, Rusland, Sverige, Tyskland og USA."

https://standby.dk/saa-har-sas-igen-rute-fra-koebenhavn-til-los-angeles/

Fra sommerprogrammet vil ruten afgå klokken 9.15. Er dette den tidligst afgående langrute fra CPH med SAS? De har selvfølgelig regnet på det, men når det netop bliver fremhævet, at der er masser af transferpassagerer ombord, så virker det besynderligt, at man rykker ruten til endnu tidligere på morgenen.... det har jo helt sikkert noget med flådeudnyttelse at gøre, men SAS langrute-afgange ligger godt nok spredt i løbet af dagen. svært at optimere føde-ruterne med så stor spredning hen over dagen.

Håber de får det til at lykkes på trods af den tidlige afgangstid!
 
Lidt info om de rejsende på første tur fra Kastrup:

"Airbus A340’eren havde alle 245 sæder fyldt på onsdagens afgang. De 154 begyndte deres rejse mod Los Angeles i København – mens de øvrige var fløjet ind fra, nævnt alfabetisk: Amsterdam, Bergen, Gdansk, Gøteborg, Hamborg, Helsinki, Oslo, Stuttgart, Sandefjord, Tallinn, Trondheim, Aalborg og Aarhus.

Nationaliteterne på repremiereflyvningen var udover danskere fra, nævnt alfabetisk, Filippinerne, Frankrig, Irland, Island, New Zealand, Norge, Polen, Rusland, Sverige, Tyskland og USA."

https://standby.dk/saa-har-sas-igen-rute-fra-koebenhavn-til-los-angeles/

Fra sommerprogrammet vil ruten afgå klokken 9.15. Er dette den tidligst afgående langrute fra CPH med SAS? De har selvfølgelig regnet på det, men når det netop bliver fremhævet, at der er masser af transferpassagerer ombord, så virker det besynderligt, at man rykker ruten til endnu tidligere på morgenen.... det har jo helt sikkert noget med flådeudnyttelse at gøre, men SAS langrute-afgange ligger godt nok spredt i løbet af dagen. svært at optimere føde-ruterne med så stor spredning hen over dagen.

Håber de får det til at lykkes på trods af den tidlige afgangstid!
SK953 (CPH-MIA) afgår også 9:15, så den tidligste er den ikke. I hvert fald ikke alene. Faktisk passer 9:15 rigtig godt med feed. Mellem 07 og 08:30 lander der feeder fly fra alle indenrigsdestinationer i DK, diverse SAS og Widerøe fra diverse norske provinsbyer, stort set hele Baltikum, GOT, ARN og OSL, samt større byer i Tyskland såsom HAM, DUS og STR derudover LUX og AMS også. Tror mere at afgangen fra LAX kan være for tidlig i forhold til feed udefra der. Dog er SAS den tidligste afgang fra LAX mod Europa, det kan, for nogle, måske være en fordel. Det er også snart i forhold til connections at have en "tidlig" (LAX) og en "sen" (SFO) til UA's hubs på vestkysten, det giver flere muligheder for connections
 
Lidt info om de rejsende på første tur fra Kastrup:

"Airbus A340’eren havde alle 245 sæder fyldt på onsdagens afgang. De 154 begyndte deres rejse mod Los Angeles i København – mens de øvrige var fløjet ind fra, nævnt alfabetisk: Amsterdam, Bergen, Gdansk, Gøteborg, Hamborg, Helsinki, Oslo, Stuttgart, Sandefjord, Tallinn, Trondheim, Aalborg og Aarhus.

Nationaliteterne på repremiereflyvningen var udover danskere fra, nævnt alfabetisk, Filippinerne, Frankrig, Irland, Island, New Zealand, Norge, Polen, Rusland, Sverige, Tyskland og USA."

https://standby.dk/saa-har-sas-igen-rute-fra-koebenhavn-til-los-angeles/

Håber de får det til at lykkes på trods af den tidlige afgangstid!

Merkelig at det ikke var med en eneste passasjer fra Stockholm på det første flyet fra CPH til LAX.
 
Back
Top