SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Jeg kikker litt på sommeren neste år og finner ingen SAS flighter fra Miami.(Hverken til OSL eller via CPH) (Jeg finner LA).

Er alt lagt ned?

SAS reduserer kraftig på Miami ruten.

Checkin.dk melder (bak betalingsmur) at ruten kun vil flys tre ganger per uke til sommeren.

SAS reduserer kraftig på Miami ruten.

Checkin.dk melder (bak betalingsmur) at ruten kun vil flys tre ganger per uke til sommeren.

Det er ikke noe nytt, reduksjonen på MIA gjorde de allerede i august da A330/A340 erstattet Privatair sin 737 på CPH-BOS og kapasiteten ble tatt fra OSL/CPH-MIA. I vinter er det 2 ukentlige OSL-MIA, 2 ukentlige CPH-MIA og 1 ARN-MIA, mens CPH-BOS har 3 ukentlige avganger. Fra mars øker CPH-BOS til 4 ukentlige og OSL-MIA reduseres til 1 ukentlig, ARN-MIA stopper også og flyet frigjøres til ARN-LAX.

MIA är väl helt enkelt för mycket leisure, för att SAS ska uppnå tillräcklig lönsamhet.
Och Miami är ju heller ingen naturlig hub för Star Alliance-resenärer.
Det var också farhågor kring detta i diskussionerna inför starten av rutten.

Ser ut som CPH og ARN får en ekstra ukentlig til Miami neste vinter

https://finalcall.travel/da/sas-justerer-vinterprogrammet-paa-langruterne/

Ruten til Miami bliver i den kommende vinter fløjet flere gange end hidtil. Den nye ruteplan bliver som følger:

Fra København: Tirsdag, Torsdag og Søndag
Fra Stockholm: Onsdag og Søndag
Fra Oslo: Mandag og Fredag

Til København: Mandag, Tirsdag og Lørdag
Til Stockholm: Onsdag og Fredag
Til Oslo: Torsdag og Søndag

Disse rutetider gælder for perioden fra 10. december 2018 til 30. marts 2019

Hmm, merkelig, jeg har avg direkte fra Oslo til Miami lørdag i januar, og direkte Miami - Oslo en tirsdag i februar. Har ikke hørt noe fra SAS om endring i dette.

Hmm, merkelig, jeg har avg direkte fra Oslo til Miami lørdag i januar, og direkte Miami - Oslo en tirsdag i februar. Har ikke hørt noe fra SAS om endring i dette.

Det er de ikke noe flinke til å fortelle deg om. Sjekk på checkmytrip.
Der fant vi det ut i fjor høst.

Har du booket hos SAS eller reisebyrå? Det er salgsstedet som er ansvarlig for kommunikasjonen. Imidlertid tar det litt tid å få flyttet over alle, så det kommer nok etterhvert.

Altså i 2019 ????

Der kan jo ske mange ting inden da...
Hilsen Ole

Altså i 2019 ????

Der kan jo ske mange ting inden da...
Hilsen Ole

Selv om reisen skjer i 2019 saa er jo avgangene endret og en skal alltid informere kundene om hva som er status pr. idag. at ting kan skje i mellom tiden endrer ikke paa status i dag.

Ja, det er jan/feb 2019, booket på SAS hjemmeside. Når jeg går inn på SAS app, på mine bokkinger, står de akkurat som booket. Vi reiser på poeng, kanskje det har noe å si for hvordan de sender kommunikasjon ang endringer.

Miami flys ikke mellom 6 mai og 26 september neste år, da kapasiteten i stedet brukes til Boston

Ser definitivt ikke ut som Miami ble den destinasjonen SAS håpet på, selv om den har vart lenger enn hva jeg trodde

Ser definitivt ikke ut som Miami ble den destinasjonen SAS håpet på, selv om den har vart lenger enn hva jeg trodde

Ja helt enig med deg.

Men, MIA er helt ok flyplass. Den har ikke *A flyruter. Det er vel en AA hub på MIA?
Mens IAH flyplass har et perfekt nettverk til hele USA.

Miami flys ikke mellom 6 mai og 26 september neste år, da kapasiteten i stedet brukes til Boston

Kjipt.. det forklarer den merkelige tilgjengeligheten for booking av Sommertur 2019.

Jeg forstår fremdeles ikke at det er fler som booker Boston enn Miami om sommeren.

Synes ellers den meget ofte flyver med fulde fly, men yield har helt sikkert ikke været for god. Desuden spiller det nok ind at cargo har været meget begrænset på denne rute når de bruger A330. Ret begrænset hvor meget ekstra vægt de kan have med her.

Jeg har altid undret mig over at man ikke har brugt f.eks. LN-RKP fast på denne rute. Den kunne have medtaget mere cargo og man kunne have solgt denne gamle Business til en rimelig pris til leisure-kunderne (og samtidigt have undgået skuffede kunder på andre ruter, som har fået RKP fremfor ny kabine).

Back