SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

Ser bilder av SAS’ første A321LR - Jarl Viking, mangler motorer enn så lenge. Skal bli spennende å hva SAS gjør med disse - kanskje passer det bra med slike små langdistansemaskiner på en del av rutene til østkysten av USA etter hvert som flyforbindelsene starter opp igjen.
 
Last edited:
På en måte er disse flyene perfekte for å åpne opp igjen litt forsiktig. Men samtidig tar de lite frakt. Blir spennende å se.
 
Tviler på at det blir noe Boston før tidligst neste sommer. Den havner nok på en av Newark-rutene ..


Var det jeg også tenkte. Kanskje er det nettopp disse flyene som gjør at et visst rutetilbud kan opprettholdes.
 
Leser med interesse at det fortsatt snakkes om å benytte disse maskinene på Bergen, Göteborg og Ålborg:

"...finns uppgifter från SAS om att de ska ”flyta runt” bland de stora flygplatserna, eventuellt och Landvetter, Bergen och Alborg."

Både Bergen og Göteborg burde så absolutt hatt en direkterute til US...om ikke daglig så i hvertfall 3-4 ukentlige.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13741
 
Last edited:
Norwegian har prøvd på Bergen-USA både med dreamliner og Max, ikke noen av delene ble vellykket, så tviler på at sas gidder å prøve, ihvertfall ikke nå etter korona
 
Norwegian har prøvd på Bergen-USA både med dreamliner og Max, ikke noen av delene ble vellykket, så tviler på at sas gidder å prøve, ihvertfall ikke nå etter korona

Tror det finnes et marked med interline SK-UA på EWR.
I sommersesongen er det ofte 70-100 pax på SK908 som skal til BGO!
 
Tror det finnes et marked med interline SK-UA på EWR.
I sommersesongen er det ofte 70-100 pax på SK908 som skal til BGO!

Enig med det. Å sammenligne med DY blir ikke helt rett, da de fløy til mindre flyplasser uten interline med andre. SK til EWR gir gode muligheter til å fly videre i USA, noe som vil være langt mer attraktivt.
 
Norwegian har prøvd på Bergen-USA både med dreamliner og Max, ikke noen av delene ble vellykket, så tviler på at sas gidder å prøve, ihvertfall ikke nå etter korona

Husk også at Norwegian fløy med 787 (for stort) til JFK et par somre. Med MAX, fløy de til flyplasser langt uti gokk (Providence [Boston] og Stewart [New York]). Kan se for meg at en ikke-daglig EWR-rute som slynger mellom BGO og GOT hadde gått bedre, spesielt i sommer sesongen. SAS har jo tross alt videre connections tilgjengelig i EWR også.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Är det den här veckan SAS nya A321LR SE-DMO levereras?
 
Någon info när den blir satt i trafik?
Läste något rykte förr att den skulle användas på ARN-LHR för crew träning.
 
Back
Top