SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

Prøvde meg på en henvendelse til Seatguru for å få de til å legge inn setekart for SAS 321LR. Fikk da følgende svar fra TripAdvisor Support: "Currently we are not making any additional updates to our content on the site and ar unable to provide other support."

Det var synd. Begynnelsen på slutten for denne siden?

Fikk "No Map" på Seatguru da jeg sjekke SK907 OSL-EWR 27.11.

Gikk inn på Berg-Hansen appen og der "manglet" det jammen en midtgang når jeg skulle velge sete.

Det skal bli en høst med kontraster. Først blir det en tur med LH til YVR, og sannsynligvis siste gangen jeg sitter på loftet i en 747-400. Deretter A321LR, som blir min første smale opplevelse over dammen. Fikk sikret meg et singelsete så det bør ikke bli så aller verst ;)

Ser at det er mer enn 14 dager siden denne flytypen ble brukt på OSL-EWR. Den har vært kansellert eller flydd av A333 siden midten av januar.
Noen som vet hva som har skjedd med A321NEO-maskinen som har blitt brukt tidligere?

Ser at det er mer enn 14 dager siden denne flytypen ble brukt på OSL-EWR. Den har vært kansellert eller flydd av A333 siden midten av januar.
Noen som vet hva som har skjedd med A321NEO-maskinen som har blitt brukt tidligere?

Den har da gått noen ganger de siste 14 dagene? 30. jan, og 28 jan gikk vell med A321? Også sett at den har gått mye ARN-EWR

Den har da gått noen ganger de siste 14 dagene? 30. jan, og 28 jan gikk vell med A321? Også sett at den har gått mye ARN-EWR
Du har rett i at den har gått med A321NEO 28 og 30 januar, men SE-DMO som er den maskinen som for det meste har flydd OSL-EWR har ikke vært i trafikk siden før 17 januar. De to andre har flydd med ARN og CPH som base.

Ser nå at SE-DMO har status som "stored". Dvs at SAS nå bare har 2 stk A321NEO i trafikk.

Det skal være noe feil eller fabrikasjonsfeil med ekstratankene på flyet. Rammer visstnok flere selskap med A321LR i flåten

SE-DMO er "planlagt" på SK919 neste lørdag

attachment.php

Attachments

• Bilde_2023-02-02_135723677.png
    Bilde_2023-02-02_135723677.png
    53.1 KB · Views: 5,867
Noen som har oversikt over kabinen? Skal fly dem med en av arvingene fra US og har booket 4A of F så vi har hele raden for oss selv med to trone-seter. Dragen mente dette var asosialt (1A og 1C er også mulig å velge, men ser litt trangt ut.) men det er jo ut som man kan prate osv. men bare at det er svært god plass.

Det er ikke spesielt vanskelig å prate mellom to tronseter nei, men hvis dere faktisk reiser sammen, og ikke trenger alenetid, så er en to-seter best.

Alle setene har samme bredde.

Last edited:
Litt bedre beinplass på rad 1. Litt styrete med mye skravling mellom tronesetene. Er no bord og skrammel i veien, så ikke bare å lene seg over selv om kabinen er smal

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har lurt på flytiden til A321LR, CPH -IAD er 9:20, mens A330 bruker 8:30 på samme distanse, og det er vel ikke stor forskjell på cruising speed på disse to flytypene ? A321LR flyr uten cargo.

A321LR flyver vel typisk Mach 0.78-0.79 i cruise, hvor A330 typisk cruiser Mach 0.81-0.82. Afhængig af vind og vejr er det vel en forskel i GS på 20-30 knob, og så passer det vel nogenlunde med 50 minutters forskel i flyvetid.
Men det er jo naturligvis også afhængig af cost index og om flyene er forsinkede. Ser tit Lufthansa flyve Mach 0.77-0.78 med deres A330/340 på arbejde men jeg antager det er når de er foran tidsplanen.

Tommelfingerregelen sier at 0.01 forskjell i mach utgjør ca. 1 min/time; så det er ikke så himla stor forskjell, men 30min er nok ikke usannsynlig på disse distansene.

Bak betalingsmur hso Ch-Aviation, så ser ikke annet enn overskriften. Men hintes eller ryktes SAS ser på muligheten for flere A321LR maskiner.

Bak betalingsmur hso Ch-Aviation, så ser ikke annet enn overskriften. Men hintes eller ryktes SAS ser på muligheten for flere A321LR maskiner.
«SAS mulls more A321LRs» har de hatt som overskrift (med samme bilde) minst tre ganger nå…

Back