SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

Fra CPH 07:15 fra OSL 09:15
Den er ikke merket med LR det står bare A321neo på SAS.no.

Det var veldig kort varsel fra SAS. Ikke bra.

Hva som ikke er bra?

A321neoLR har ikke egen kode, alle varianter av A321neo registreres som 32Q - dermed dukker A321neo opp i SAS sine systemer. Forøvrig har SAS kun A321neoLR i sin flåte.

Flightradar har også fått omvisning: https://www.youtube.com/watch?v=lWdG3guG0eM&ab_channel=Flightradar24

Litt stilig, men jeg forstår ikke den iskalde "United" looken.. Jeg har nok dårlig smak, men synes selskapene fra Asia og Midtøsten har langt lunere look. Det er jo ingen som har denne looken frivillig i privatjeten sin (for å dra det litt langt)

Det er vel sånn at bling i kabinen er en lineær funksjon av menneskerettighetsbrudd. Jo verre det er for enkelte grupper i landet, jo mer bling er det i F og biz

Hvor mange cabin crew skal SAS ha i C på disse maskinene? Noen som vet noe om serviceopplegget?

Forstår jeg det rett å mangler rad 30 (første på Go) skjermer/IFE?

Nei, mener å huske jeg så skjermer i seteryggen på de bakerste plussetene. Eneste jeg faktisk ikke klarte å ta bilde av når jeg var ombord. Ser ut som gardina ikke dekker skjermene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, mener å huske jeg så skjermer i seteryggen på de bakerste plussetene. Eneste jeg faktisk ikke klarte å ta bilde av når jeg var ombord. Ser ut som gardina ikke dekker skjermene.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ganske sikker på at det mangler, og at de derfor ikke selger rad 30 for de absolutt må.

Kikket på FR24 sin video av kabinen og det ser ut til at det er skjermer på ryggen til de bakerste plus-setene. Men dette gir da to skjermer delt på tre go-seter....

https://youtu.be/lWdG3guG0eM

Kjipt å være de to som ikke får underholdning på en smekkfull flight.
Er vel noen som har regnet på at dette er bedre enn skjermer som brettes opp fra armlenet da, og heller kaste litt bonuspoeng i kompensasjon de gangene de er smekkfult

Kjipt å være de to som ikke får underholdning på en smekkfull flight.
Er vel noen som har regnet på at dette er bedre enn skjermer som brettes opp fra armlenet da, og heller kaste litt bonuspoeng i kompensasjon de gangene de er smekkfult

Hva med å utstyre disse stakkarsene med et nettbrett?

Forstår jeg det rett å mangler rad 30 (første på Go) skjermer/IFE?

Det er korrekt. Der er to skærme i Plus sæderne foran, men de er ikke aktive. På sigt skal pax have iPads på række 30. Men dem har man ikke klar.

Indtil videre så blokeres række 30 og åbnes kun hvis bookingtallene tilsiger det. Hvis man får sæde på række 30 så opgraderes man til Plus, hvis der er plads (skal prioriteres efter EB status) og er der ikke mulighed for opgradering til Plus, så har jeg hørt fra flere kilder at man får cash kompensation eller 2x gange beløbet som voucher.

Særlig siden dette typisk er noen som kjøper i siste liten og betaler i dyre dommer for billetten

…. eller de som betaler minst og får de siste gjenværende plassene. ;)

Regner med at de er kodet som ‘tildeles sist’.

Prøvde meg på en henvendelse til Seatguru for å få de til å legge inn setekart for SAS 321LR. Fikk da følgende svar fra TripAdvisor Support: "Currently we are not making any additional updates to our content on the site and ar unable to provide other support."

Back