SAS Julekalender 2008

Nei, å sende klagemail bruker jeg ikke tid på:) Hvis de ikke skjønner selv at årets julekalender er lavmål så får det heller være.

De blåser en lang marsj i kunder og ex-kunder.......:(

Håper det blir bedre når/dersom noen gidder å ta over...

LH virker som at de ikke gjør det. Håper på AF/KL så de får et brohode her oppe. Og en dag et brev fra Flying Blue at de overtar status og kontoen fra EuroBonus...

Last edited:
Nei, å sende klagemail bruker jeg ikke tid på:) Hvis de ikke skjønner selv at årets julekalender er lavmål så får det heller være.

Nei, ikke jeg heller, men jeg meldte meg av mailinglisten så får de tolke det som de vil hvis de ser på slike ting. :angry:

Dagens "godbit" fra SAS Norge er OSL-DUB fra 587 kr én vei og opptjening av 300 EB-poeng pr vei.

SAS Sverige har Stockholm-Milano fra 1200 SEK t/r og opptjening av 3600 EB-poeng.
SAS Danmark har København-Roma fra 1660 SEK t/r og opptjening av 600 EB-poeng.

Har for lengst meldt meg av mailinglisten deres. Denne julekalenderen er helt uinteressant og "a waste of time".

SAS SE/DK har i alle fall hatt IC-destinasjoner + at SE har 100% opptjening, så den svenske versjonen av kalenderen er ikke så gal :)

Men SAS NO versjonen er bare trist (trist = 25% opptjening, flere destinasjoner/luker dukker opp flere ganger, ingen superpriser, ingen IC-destinasjoner (foreløpig)).

Slapp av alle sammen. Tipper de bare bygger opp stemning til en skikkelig avslutning med smell i! En vi alle kommer til huske en stund.....

Skal vi prøve å gjette hva som ligger skjult bak luke 24? ^_^ Man kan jo alltids få drømme seg bort og fantasere om en skikkelig avslutning med smell i :lol:

Skal vi prøve å gjette hva som ligger skjult bak luke 24? ^_^ Man kan jo alltids få drømme seg bort og fantasere om en skikkelig avslutning med smell i :lol:

Alta til kr. 597,- en vei. Ingen bonus......:D

Mitt tips:

OSL-ARN fra kr 598 kr en vei inkl. kaffe, ei Vestlandslefse og 25% EB-opptjening. De første 10 som bestiller tur/retur får inkludert medlemskap i SAS Kaffeklubb 2009 (dvs så mye kaffe du vil ombord i 2009 servert i din egen kaffekopp i rustfritt stål som rommer maks 100 ml og som får plass i security-check-posen). ^_^

SAS SE/DK har i alle fall hatt IC-destinasjoner + at SE har 100% opptjening, så den svenske versjonen av kalenderen er ikke så gal :)

Men SAS NO versjonen er bare trist (trist = 25% opptjening, flere destinasjoner/luker dukker opp flere ganger, ingen superpriser, ingen IC-destinasjoner (foreløpig)).

SE har 100% paa short haul, 25% paa intercont

Da falt SE-versjonen et hakk ned på karakterskalaen min, men den er fortsatt milevis foran NO-versjonen:)

Jeg bestilte som sagt CPH-CDG via DK-julekalenderen, får fantastiske 25 % EB-opptjening og en ikke spesielt god pris, men da det ikke er noen LCC på ruten ble det faktisk billigere enn AF - som først lå billigst an.

Jeg ser ingen grunn for meg, med mitt reisemønster per i dag (CPH-OSL-CPH minst en gang per måned, fire ganger intercont out of OSL/CPH og antagelig fire-fem europeiske storbyer i året) å joine Eurobonus. Ikke at jeg får annet enn micropoeng hos Mileage Plus heller, men jeg reiser potensielt med SAS på over 35 legs i året. Mulig jeg ikke er den mest inntektsbringende kunde når jeg reiser i M-klasse i Europa, men likevel, det er påfallende at det overhodet ikke er et incentiv for meg til å joine EB.

Dagens 'godbit' fra SAS Norges julekalender er Madrid, en vei fra 657,- eller fly og hotell i 2 netter fra 1979,-
Reiseperiode 14. april til 14. juni.

I dag er det Manchester. Fly og tre netter til 2600 og noe, ikke så imponerende.
Lurer på hva som skjuler seg bak luke nr. 24?

Det er sagt før, men jeg sier det igjen. Årets julekalender er en vits. I dag er det f.eks. Manchester, men om man går inn på SAS sine sider så ser man at billigste ordinære økonomiklassebillett går for akkurat det samme som julekalenderen. Hva er da poenget med kalenderen? Er det bare å vise hva som er billigste ordinære pris til ulike direktedestinasjoner med SAS NO? Jeg bestilte TOS-MAN midt i mars for en stund siden og betalte nøyaktig det samme som tilbudet jeg fikk på julekalenderen i dag.

Våre naboer kan kose seg med:

Stockholm-New York fra 4960 SEK t/r
København-New York fra 5300 SEK t/r

Reiseperiode: 7.jan - 28.mar 2009

Og siden jeg har startet denne tråden så får jeg vel "æren" av å presentere luke nr 18 også.. :lol:

Oslo-Barcelona fra 657 kr én vei. (25% opptjening)
Pakke: Oslo-Barcelona, fly t/r + 2 netter fra 2260 kr.

Reiseperiode: 14.apr - 14.jun 2009

Ellers frister sas.se med følgende i dag:

Stockholm-Genève/Zürich fra 1200 SEK t/r (100% opptjening)
Reiseperiode: 1.jan - 31.mar 2009

København-Genève/Zürich fra 1530 SEK t/r (25% opptjening)
Reiseperiode: 12.jan - 29.mar 2009

Back