SAS Julekalender 2008

Da får man plotte i Düsseldorf på julekalenderkartet...

Bak luke nr 23 ligger følgende "tilbud:

OSL-DUS fra 587 kr én vei.
Reiseperiode: 1.feb - 31.mar 2009

Svenskene og danskene får et IC-tilbud i dag:

ARN-BKK fra 6635 SEK t/r
CPH-BKK fra 7600 SEK t/r
Reiseperiode: 2.mai - 18.juni 2009

[ironi]Regner med at det blir en kjempebra deal i morgendagens julaftenluke[/ironi]

Last edited:
:( Dette var en dårlig kalender, hva skal til for at "noen" inne i Diamanten forstår at en slik kalender trenger de ikke å legge ut i 2009 ?
Regner med at de måler respons på websalg linket fra kalender sider.

Kan forøvrig nevne at jeg i går kjøpte en tkt med routing CPH-OSL-CPH. Norwegian skulle ha 600 for den. Om SAS hadde lagt ut dette i julekalenderen sin ville det fortsatt vært dobbelt så dyrt - og det eneste gode jeg ville få ut av det vs DY er noen mikropoints samt web-ckin. Den julekalenderen der har såvidt jeg kan se ikke inneholdt noen tilbud... Kun reklame for eksiterende priser og ruter....

Ja og da vil jeg tro at alle luker åpnes i morgen som vanlig er på julaften. Men det er ingenting som frister egentlig. Kalenderen var rett og slett elendig. Den dårligste luken var etter min mening den første luken hvor det var Salzburg og KUN med hotellpakke, og reiserpeioden er nesten gått ut, den gikk fra 3. desember til 15. januar, tror jeg. Den beste luken var etter min mening Manchester. Brukbare priser, og IKKE MINST var prisene også satt ned i tilknytning til noen helger da det pleier å være særdeles dyrt.

Men noen av tilbudene var jo rene parodier og jeg tror ikke denne kalenderen kan ha vært særlig gjennomtenkt fra SAS sin side. Spennende å se om dette er nivået SAS vil legge seg på i forbindelse med kommende salgsperioder.

Nei, det ble nok ikke "alle luker åpne" en gang i årets julekalender.

Bak luke 24 får man følgende tilbud:

Oslo-Nice fra 637 kr én vei.
Reiseperiode: 14. apr - 14. jun 2009

Våre svenske og danske venner derimot får kose seg av alle julens luker i dag.

http://www.sas.se/sv/erbjudanden/erbjudanden-/Julkalender-08/24-dec-ALLA/?WT.seg_4=start_julkalender

God jul og god bedring til SAS :rolleyes:

Som sagt før, årets kalender har vært helt talentløs!:cry::cry:
God jul til alle dere og god bedring til SAS!

Jeg er maalloes.. All time low fra SAS.

Brodern reiser hvert aar til Cannes til filmfestivalen og bruker alltid aa kjoepe billett til Nice med SAS. I dag kom julegaven, men dessverre for han og SAS er reiseperioden fra april...

Ingenting er som aa oedelegge gode, oppbygde markedstradisjoner naar man har problemer

Last edited:
Vi måtte jo kunne tro at så dårlig som resten av kalenderen var, at de ihvertfall skulle få ordnet en intercont-destinasjon eller et skikkelig tilbud den 24. 637,- OSL-NCE er hverken billig eller intercont.

Ja, alle destinasjonene er aapne fra USA i dag ogsaa. Vel, 750-950 dollar t/r USA Europa naa er LAAANGT fra billig.

Forhåpentligvis vil SAS merke at denne kalenderen har hatt minimal salgseffektvt sammenliknet med tidligere år...? I desember har jeg stort sett bestilt billetter hos Norwegian - de har et langt større utvalg av billigbilletter, og 6. januar starter nyttårssalet som alltid er bra!!

Jaja, vi får vente i spenning på nyttårsalget til SAS. Skal vi tippe de da legger ut LON, PAR, NCE og CPH? For 600-800 kr en vei?

Jaja, vi får vente i spenning på nyttårsalget til SAS. Skal vi tippe de da legger ut LON, PAR, NCE og CPH? For 600-800 kr en vei?

Er det planlagt noe nyttårssalg da? I fjor hadde SAS et nyttårssalg som var KONGE. Reiseperioden var januar til juni - og det var flust med billigbilletter, reiste f.eks. t/r Barcelona for 700 kr. med 100 prosent opptjening. Booket et hav med billetter for meg selv og for familie og venner.

Er det planlagt noe nyttårssalg da? I fjor hadde SAS et nyttårssalg som var KONGE. Reiseperioden var januar til juni - og det var flust med billigbilletter, reiste f.eks. t/r Barcelona for 700 kr. med 100 prosent opptjening. Booket et hav med billetter for meg selv og for familie og venner.
Det vet jeg egentlig ikke, men dette var vel mer en sarkastisk kommentar enn noe annet.

De med annsvaret for å kutte utgifter hos SAS har funnet ut at å fly fly er dyrt. Flyene må gå fordi det er masete pasasjerer ombord. Nå prøver SAS å kvitte seg med pasasjerene for å kutte kostnader.

Rapporten fra de som skal se på hvordan intektene kunne økes er enda ikke ferdig, men det betyr ikke så mye for ledelsen i SAS er sikker på at løsningen på dagens problemer er å instille flest mulige avganger. God jul!

Hipp hurra hvis dette blir en realitet, men jeg tror ikke før jeg får se det :) Slik som julekalenderen har utartet seg i år så er ikke troen og forventningene til SAS så høye for det kommende året for å si det sånn :rolleyes:

God bedring, SAS... og GOD JUL til alle oss andre :colgate:

Back