SAS Julekalender 2008

CPH-tilbudet er hentet fra sas.se, derfor er prisen oppgitt i SEK.

Går du inn på sas.dk så finner du det samme tilbudet der, men oppgitt i DKK (1095 DKK t/r).

Det er tydeligvis mangel på fantasi hos "julekalender-lagerne" siden de resirkulerer tilbudene......Barcelona var under luke 5 også...:(

Hvorfor operer de med SEK på den danske kalenderen da?

Dette er nok beregnet for folk i Skåne som krysser Øresund for å reise fra København. SAS.dk har sin egen kalender. De tilbur også Genève og Zürich idag til DKK 1095 t/r.

Kanskje de ikke har 24 direkte destinasjoner.

Nei, det er nok noe der, men København og reykjavik burde komme og har ennå ikke vært. Ellers så kunne de jo gått innenlands, synes jeg. Dessuten er det rart at det ikke er noe IC i den norske kalenderen. Men gårsdagens tilbud hadde betydelig bedre tilgjengelighet enn de tidligere tilbudene jeg har sjekket.

Luke 19:

Oslo-Milano (igjen...) fra 587 kr én vei.
Reiseperiode: 15.jan - 15.mar 2009

Sas.se har følgende:

Stockholm-Seattle fra 6640 SEK t/r
København-Seattle fra 6700 SEK t/r

Reiseperiode: 7.jan - 28.mar 2009

Noen som husker hvilke priser det var snakk om i julekalenderen OSL-SEA i fjor? Jeg synes å huske at en kollega av meg kjøpte julekalenderbillett for 2 år siden og betalte så lite som drøye 5000,- fra TOS (noe som vel skulle tilsi at det året gikk SEA for rundt 3500,- fra OSL).

[ironi]Men prisene i dag reflekterer vel de fulle flyene til SAS......[/ironi]

Noen som husker hvilke priser det var snakk om i julekalenderen OSL-SEA i fjor? Jeg synes å huske at en kollega av meg kjøpte julekalenderbillett for 2 år siden og betalte så lite som drøye 5000,- fra TOS (noe som vel skulle tilsi at det året gikk SEA for rundt 3500,- fra OSL).

[ironi]Men prisene i dag reflekterer vel de fulle flyene til SAS......[/ironi]

Oslo-Seattle var ikke i julekalenderen i fjor.

Disse prisene til Seattle var jo ikke akkurat noen kupp. Og siden man kan risikere at den flygningen man har booket ikke blir gjennomført ville jeg nok heller booket med et annet selskap.

20.desember

OSL-STO av den nette sum av 667,- ikke T/R, men en vei :exclaimation

Det var spikeren som avgjorde at jeg meldte meg av videre spam mailer fra SAS.

Artig. Sjekker nå på noen random datoer i april, som er etter julekalender tilbudet, og finner da flust i billetter for 615 til ARN og 630 motsatt vei. Med andre ord ikke rare forskjeller å benytte julekalenderen eller reise senere.

20.desember

OSL-STO av den nette sum av 667,- ikke T/R, men en vei :exclaimation

Det var spikeren som avgjorde at jeg meldte meg av videre spam mailer fra SAS.

Utrolig. Man kan jo få en tur/retur-reise hos Norwegian for 7-800 kroner!!

Frankfurt for kr. 587 en vei. Tja, hva skal en si. LH har vel samme strekningen for under tusenlappen T/R, og der er utvalget av flygninger langt større, samt at dette ikke er noen spesiell "supertilbud" pris.

Ja, og LH har også München til samme pris, som vel er litt mer attraktivt for ferierende? I tillegg så kan man jo om bord hos LH nyte både ett og to glass vin, eller et par øl. Begge veier. I tillegg får man både baguette og en sjokoladebit. Og så kan man være heldig å få en Airbus.

Har laget et Google kart med destinasjonen på http://maps.google.com/maps/ms?hl=e...d=103794804620828132028.00045e9f6300bd814342f . Litt trist å se at flere destinasjoner blir brukt flere ganger. Burde det ikke vært tilbud på flighter til USA og Asia?

Kanskje noen har glemt å si i fra at ideene til Petter Jansen om at SAS NO skal bli en selvstendig enhet ikke lenger er policy.... Det er vel bare SAS NO destinasjoner i julekalenderen, eller tar jeg feil? I SE og DK har det vel iallefall vært SK International destinasjoner, om enn ikke til spesielt attraktive priser (det har vel vært priser man uansett får).

Men igjen, det er vel så fulle fly at SAS ikke ser poenget med å selge flere billige billetter.....:rolleyes:

Jeg har hørt at om man gjentar noe mange nok ganger så hører folk etter...:)

SAS NO kjører samme "taktikk" som deg skjønner jeg :lol: Hvis de pusher samme destinasjon nok ganger på julekalenderen så klarer man ikke å motstå fristelsen :rolleyes:

Back