SAS: Alle er velkommen inn i loungen vår!

Re: SAS: Alle er velkommen inn i loungen vår!

Tja nå er jo gullstua på OSL så dårlig bevoktet at det bare er å spasere rett inn. Har gjort det et par ganger på DM tur. Ene gangen ble alle faktisk henvist dit av dragen da det ikke sto noe mat ute i businessloungen. Men på DM tur så ser man mer frem til loungebesøket andre steder enn på OSL. :drink

På skikkelig DM tur har du adgang til Scandinavian lounge:-)

På skikkelig DM tur har du adgang til Scandinavian lounge:-)

Har man tilgang til gullstua med null status og en billett på C med connection videre til F fra feks FRA? Vel, hadde ikke vært ulogisk om *A reglene er slik.

Har man tilgang til gullstua med null status og en billett på C med connection videre til F fra feks FRA? Vel, hadde ikke vært ulogisk om *A reglene er slik.

Loungefinderen til *A sier det, men om den er til å stole på er vel en annen sak:
http://www.staralliance.com/en/benefits/lounges/lounge-finder/

SAS skriver på http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/Adgang/
Star Alliance International First

Hvis du har en First Class-billett på et Star Alliance-fly samme dag som du har et Star Alliance tilslutningsfly, har du adgang til SAS lounger.

Internasjonal reise på Business

Hvis du har en billett med avreise samme dag som på en internasjonal flygning på Business med SAS, Widerøe, Blue1, flyselskap i Star Alliance eller andre samarbeidspartnere, har du adgang til SAS Business Lounge samme dag som avreisen.

Er vel rimelig klart at man har adgang til både gullstuen og business lounge med F samme dag. Som om det gjør noen forskjell ;)

Attachments

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    107.2 KB · Views: 858
Last edited:

Noen som aner om dette skal videreføres ut over perioden som opprinnelig ble satt? Altså forbi 31.sept. Har ikke gullkort og fly sjeldent på business men er stor fan av å slappe av i lounge kontra terminalen. Har benyttet meg av dette tilbudet flere ganger i sommer.

Kanskje noen av de SAS ansatte her inne som vet om det har vært en stor suksess?

Interessant spørsmål.
Vi reiser heller ikke mye business, men gjorde det i sommer i forbindelse med DM tur. Og ikke for å være sutrete...
Men lounge besøket på OSL det var faktisk som å være i en barnehage og ikke en lounge. MASSE familier og noen dressfolk innimellom.

Dersom dette blir videreført.
Blir ikke egentlig biz opplevelsen etterhvert ganske utvannet ?
kretti og Pletti kan i mange tilfeller betale for fasttrack, betale for lounge og betale for biz måltid når man kommer ombord. Hva er egentlig biz produktet til slutt ? og er det da verdt 10 x prisen ? :)

Interessant spørsmål.
Vi reiser heller ikke mye business, men gjorde det i sommer i forbindelse med DM tur. Og ikke for å være sutrete...
Men lounge besøket på OSL det var faktisk som å være i en barnehage og ikke en lounge. MASSE familier og noen dressfolk innimellom.

Har en sterk mistanke om at det er business-folket som er på ferie med kone og barn, og derfor er loungen full av folk som ikke pleier å være der. Slik har det vært om sommerene tidligere også, da det ikke var mulig å kjøpe seg inn.

Men jeg er helt enig. Fordelen med lounge forsvinner når man har på følelsen av å være nede i resten av terminalen, bare med en gratis buffet.

Har en sterk mistanke om at det er business-folket som er på ferie med kone og barn, og derfor er loungen full av folk som ikke pleier å være der. Slik har det vært om sommerene tidligere også, da det ikke var mulig å kjøpe seg inn.

Men jeg er helt enig. Fordelen med lounge forsvinner når man har på følelsen av å være nede i resten av terminalen, bare med en gratis buffet.

Det pleier å være slik hver sommer, og jeg har fortsatt til gode å høre om noen som har giddet å betale seg inn. For over 200 NOK p.p. mistenker jeg at en familie på 4 vil synes det er litt for dyrt uansett.

Vi hadde 4 1/2 time på gardermoen pga en transit. Var helt kanon å slippe å være nede i charterhelvete og heller slappe av i en komfortable sofa/stol med ren do uten kø. Betaler lett 200kr for det igjen om det er tilgjengelig.

Det jeg har sett i sommer etter 4 opphold, er mye familie i gullstua, og lite i forværelset. Så tror ikke så mange bruker så myr penger for en stakket stund der.

Syns dette tilbudet var veldig greit om man reiser med mer enn en annen passasjer som ikke har adgang selv. Kanskje det uavhengig av dette tilbudet kunne vært noe å tenke på for SAS om gullkortholdere kunne ta med en ekstra gjest mot betaling...

Jeg benyttet meg av dette tilbudet en mandag kveld i juni, da jeg hadde vært på mileage run nedover kontinentet for å sikre meg gullkortet. På returen hadde jeg 4 timer å slå i hjel på Kastrup, og etter den første timen med gratis wifi på ipadden, en matbit og 3 Carlsberg var jo de pengene tjent inn igjen.

De sier jo at det er avhengig av den øvrige trafikken i loungen, og da jeg kjøpte meg inn var det nesten helt tomt der.

Har med mine barn på 9 og 11 i gullstua når vi reiser med *A, men det plager ingen. Skjønner ikke helt problemet med at de som har gullkort skal plages av at det er noen barn i gullstua, dersom de oppfører seg pent.

Har med mine barn på 9 og 11 i gullstua når vi reiser med *A, men det plager ingen. Skjønner ikke helt problemet med at de som har gullkort skal plages av at det er noen barn i gullstua, dersom de oppfører seg pent.

Og svaret er at det overhode ikke er et problem. Så lenge loungen er rolig og det er mulig å finne sitteplasser bryr det meg fint lite om klientellet er barn, feststemte ungdomsgjenger eller trøtte buisiness-folk i stive dresser.

Jeg har vært del av alle disse kategoriene selv, og har aldri opplevd at det er et problem så lenge man oppfører seg litt.

Jeg har alltid med familien min, kone og to barn. Jeg vil tro barna og kona har vært oftere i Gullstuene enn mange av de med dress :-) Så det er reisevandte folk fra møblerte hjem :-)

Tydelig at ikke alle sommergjester er fra møblerte hjem
IMG_1489.jpg

Faaen, sikker 12-åringen min som satte igjen pilsen på dass :-) Jeg skal stramme opp avkommer :-)

Haha, ja her trengs påpakning. 12åringen har jo ikke engang drukket opp, må bli husarrest det her?

Haha, ja her trengs påpakning. 12åringen har jo ikke engang drukket opp, må bli husarrest det her?
Pilsen var min, og den tok jeg med. Lurer mer på hvem som ikke går skjønt at papiret skal i do, ikke på gulvet.

Da blir dette permanent tilbud, som gjelder OSL,CPH (219 NOK/DKK),ARN,GOT (249 SEK),HEL og BRU (28 EUR) - SK/WF/Star avganger samme dag. SAS/Amex co-brandede kortholdere får det til noe lavere pris på SK/WF avganger.
Fortsatt forutsatt av kapasitet.

Back