SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Har et vennepar som skulle av gårde til SFO i dag men pga forsinkelse fra OSL rakk de ikke flyet fra CPH kl 1300 og ble lagt inn på hotell for natten. De var ikke alene. De er for ørvig også EBD, dog noe skuffet EBD innehavere.
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

Da var det jo ikke IC-avgangen som var forsinket (ref. trådtittelen) ..
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

SK901 / 902 er forsinka idag, gikk ca 2,5 sein fra Køben og avgang fra EWR er forløplig satt opp til 00.45 mot ordinært 23.30.

Oppgitt årsak: tech..

Bare jeg rekker flighten hjem til dama fra CPH er jeg fornøyd ;)
 
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger

<mod>
Da holder vi oss til status rundt SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger


Den vanlige diskusjonen rundt SAS vs Norwgeian og mye annet finnes det andre tråder for
</mod>
 
SK943 and SK944 CPH-ORD-CPH 10-11AUG14 cancelled

Due technical reasons SK943 10AUG14, CPH-ORD diverted to KEF and as a consequence, SK944 10AUG14 and SK943 11AUG14 will be cancelled.
 
Nu er det jo ikke muligt, bare lige at trække et fly som er til service, ud og så flyve den til Island.
Og jeg tror ikke der er nogen selskaber , som har et fly stående uvirksomt, bare sådan "just in case"....
Så denne ops kostede sikkert en del kr. til overnatning og udsendelse af mekaniker..
I øvrigt er individet LNRKP
Hilsen Ole
 
Skjer slikt utenfor hjemmemarkedet, er man på godt norsk pult. En søndag i sommerferien er ingen god dag å få kansellering fra Chicago og søndag var det meste fullt. Jeg lette etter ledige seter for en kollega tidligere på dagen, og det var ikke mye å finne.. Så at de fikk en del gjester avgårde med LH, men de fleste ser ut til å ha reist mandag.

Ironisk nok var individet på SK943 LN-RKP, og de reiste videre etter reparasjon. Tipper de alle ble godt innkvartert. Ihvertfall ingen som har ringt VG og klaget på at de måtte sove i transitthallen ..
 
Nu er det jo ikke muligt, bare lige at trække et fly som er til service, ud og så flyve den til Island.
Og jeg tror ikke der er nogen selskaber , som har et fly stående uvirksomt, bare sådan "just in case"....
Så denne ops kostede sikkert en del kr. til overnatning og udsendelse af mekaniker..
I øvrigt er individet LNRKP
Hilsen Ole
Det var ikke det jeg mente heller. Forventet ikke at de alltid står klare med ett i back up.
LN-RPK er vel i hovedsak ett back up fly, som skal betjene ved irr og som erstatning ved evt vedlikehold av andre fly, slik at de kan opprettholde normal produksjon.
At det tilfeldigvis var RPK som fikk snag er jo litt ironisk, men kan jo skje den beste [emoji33].
 
Det var ikke det jeg mente heller. Forventet ikke at de alltid står klare med ett i back up.
LN-RPK er vel i hovedsak ett back up fly, som skal betjene ved irr og som erstatning ved evt vedlikehold av andre fly, slik at de kan opprettholde normal produksjon.
At det tilfeldigvis var RPK som fikk snag er jo litt ironisk, men kan jo skje den beste [emoji33].

RPK er en 737-700. RKP er A340 :)
 
Det er 1 stk SAS ansatt som forsøker å hjelpe alle sammen og det fungerer meget dårlig. En del frustrerte pax og noen meget hissige amerikanere.

Etter lang tid i kø spurte jeg om ombooking men det var ikke mulig da de ikke har noen til å laste av flyet...

Tilbake i Schengen området nå.

Er EBG forøvrig.

To be continued...
 
Vel, faktum er at det er 'forsvunnet' temmelig mange passasjerer, så noe skjer ...

Eller kanskje vente noe, å få riktig informasjon før man kommenterer?
Mange som nå er booket om og sendt med andre ut fra den informasjonen som foreligger. Både med Star og andre selskaper.
Just sayin...........

Ingen ble booket om i dag og nå står vi i lang kø på Thon hotellet (noe som ikke er SAS eller Thon sin skyld for øvrig). Elendig service av SAS i dag dessverre mtp håndtering og ombooking, som ikke eksisterte. Er veldig overrasket og skuffet, mildt sagt.

Og faktisk status er ?
 
Back
Top