Ryanair med nyheter fra København

Re: Ryanair med nyheter fra København

Norwegian havde en rute med 3 ugentlige afgange men de havde vist en belægningsgrad på 40% men måske har Ryanair mere fat i de lokale passagerer.

Så vidt jeg husker var Norwegian ikke så "international" som de er nu så de var måske mest danskere det tog den ene vej og ikke så meget den anden vej rundt.

Det har jo vist sig at meget af den vækst som er skabt til dels af Ryanair er turister der rejser til Danmark og ikke så meget den anden vej rundt, så måske flere Liverpoolians (eller hvad de hedder) vil benytte ruten i denne omgang.

Ny Ryanairrute til København når Praha åpner daglig fra april 2019. I tillegg starter til 3x ukentlig Praha-Billund

Fra foråret 2019 bliver det muligt at flyve med Ryanair direkte til Prag fra Danmarks to største lufthavne.

Avgang fra Praha 06:45, gjør den dog noe utfordrende å bruke for en helgetur [emoji13]

Ny Ryanairrute til København når Praha åpner daglig fra april 2019. I tillegg starter til 3x ukentlig Praha-Billund

Avgang fra Praha 06:45, gjør den dog noe utfordrende å bruke for en helgetur [emoji13]

Pøh. Rett fra byn til Praha. Har gjort det selv i sin tid på en tur til KRK :drink

Med annonseringen av baser i BLL og ARN denne uken, får vi også snart se et base-comeback på CPH for Ryanair? I tillegg til de eksisterende rutene til CPH

Med annonseringen av baser i BLL og ARN denne uken, får vi også snart se et base-comeback på CPH for Ryanair? I tillegg til de eksisterende rutene til CPH

Jeg tænkte nært på det samme og jeg tror faktisk også at CPH-AAL kunne stå for tur som en rute Ryanair vil gå ind på, Norwegian får det endelige dødsstød inden meget længe desværre.

Wizzair i Norge og Ryanair i Danmark/Sverige er lige hvad der manglede for at Norwegian epoken ebber ud og jeg tror personligt ikke der går længe før Ryanair eller Wizzair eller BEGGE gør deres entré på "Trekanten" (CPH-ARN/OSL, OSL-ARN)

Bare et rent gæt, tror ikke der bliver nogen base i CPH før alt er på plads i BLL. Selv om udmelding i går om at selskabets ansatte kommer på danske aftaler,så tror jeg ikke at det kommer til at foregå helt gnidningsfrit, de røde faner er hejst. Skulle det derimod vise sig at de kan finde hinanden, så tror jeg basen kommer hurtig og den bliver sikkert stor med tiden.

Wizzair i Norge og Ryanair i Danmark/Sverige er lige hvad der manglede for at Norwegian epoken ebber ud og jeg tror personligt ikke der går længe før Ryanair eller Wizzair eller BEGGE gør deres entré på "Trekanten" (CPH-ARN/OSL, OSL-ARN)

Jeg tror man har en tendens til å overdrive hva disse selskapene kan oppnå ved bare å dumpe pris, i alle fall hva Norge angår. Jeg tviler sterkt på at de klarer å ta nok andeler av trafikken innenriks eller i trekanten, til at det skal presse ut noen i seg selv. Motstanden er for stor, og folk for bevisste på andre ting enn pris (jada, fordi de har råd til det også). Det blir litt som da Lidl etablerte seg i Norge, med brask og bram, og lave priser. Det ble ikke langvarig.

Jeg tror man har en tendens til å overdrive hva disse selskapene kan oppnå ved bare å dumpe pris, i alle fall hva Norge angår. Jeg tviler sterkt på at de klarer å ta nok andeler av trafikken innenriks eller i trekanten, til at det skal presse ut noen i seg selv. Motstanden er for stor, og folk for bevisste på andre ting enn pris (jada, fordi de har råd til det også). Det blir litt som da Lidl etablerte seg i Norge, med brask og bram, og lave priser. Det ble ikke langvarig.

Jeg er ikke helt enig i sammenligningen med Lidl.
De hadde mange varer som var ukjente for folk flest. Og vi vi vil gjerne ha det vi er vant til.
Flyreise er for mange kun en måte å komme seg fra A til B.

De hadde mange varer som var ukjente for folk flest. Og vi vi vil gjerne ha det vi er vant til.

Og for mange er mat bare noe man bare dytter i munnen.

Ryanair har såvisst mange norske pax, men det var da en grunn til at de flyttet kapasiteten til blant annet Italia på bekostning av Rygge. Og vi vet alle at den mye omtalte flyskatten ikke var utslagsgivende for den avgjørelsen.

Det blir spennende å se hvem som flyr innenriks med Wizz når luftfarten etterhvert igjen er noenlunde tilgjengelig for alle. Som du skriver, vi vil gjerne ha det vi er vant med.

Vi vil gjerne ha det kjente, og det som føles trygt. Jeg synes sammenligninga med Lidl er fin. De ble uglesett, de presenterte et ukjente produkter. Så skjedde det noe du ikke nevner: Lidl forsøkte å tilpasse seg markedet ved å ta inn kjente produkter.

Jeg trenger ikke å repetere det om Ryanair og Wizz. Jeg tror ikke det fungerer så godt i dette markedet. Så kan de gjøre som Lidl, forsøke å tilpasse seg. Da er det to ting:

1)Troverdigheten og merkevaren er allerede svekka, for seint!

2) Å tilpasse produktet, blir et bevis på at det de i utgangspunktet tilbyr ikke holder mål - snipp, snapp, snute.

Derfor tror jeg det beste de kan gjøre er å kjøre showet sitt, det kan være bærekraftig nok, men ikke med stor nok apell til å skyve noen ut.

Back