Qatar til CPH fra marts 2010

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Det er ikke snakk om "historier", men en norsk lov som bestemmer at all bagasje skal klareres gjennom tollen på den første flyplassen man lander på når man kommer til Norge. Det er ikke OSL som bestemmer dette, men tollvesenet, og det gjelder på alle norske flyplasser med utenlandstrafikk. Kommer man f.eks. med SK fra CPH til BGO, og skal videre til OSL, må man også gjennom tollen på BGO før man fortsetter videre til OSL.

Og nettopp derfor, liker de som skal til andre flyplasser enn OSL å fly via f.eks. CPH istedenfor OSL, fordi de slipper det ekstra maset med å håndtere sin egen bagasje.

Jeg skjønner at ikke Osl bestemmer dette selv, men når jeg mener sulten, så tenker jeg på markedskrefter som ønsker å endre disse lovene. Vist behovet er stort, sørger myndighetene for å smøre maskineriet, så økonomien går bra, som på CPH, men i Norge har vi jo bremsene på hele tiden. For å ikke overopphete økonomien. Men vekstpotensialet vil jo alltid ligge der, det er jo sånn sett i norske interesser å få nordmenn til å fly via Osl, da Osl betaler støtte til de andre flyplassene, samt at det er mer miljøvennlig.
 
Qatar har nu uploaded information om udvidelsen på CPH i Amadeus.

Ruten opgraderes fra d. 1 november til A330 (A332 & A333) med forbliver på de nuværende 4 ugentlig flyvninger. Fra februar 2011 udvides der til 6x ugentlig med A330 og jeg vil næsten tror den går op til daglig A330 fra april 2011, men der er ikke loaded endnu.

Qatar har nu fremskudt opgraderingen af CPH, således at A330 indsættes fra d. 15 oktober på alle fire ugentlige flyvninger. Der udvides til 5x ugentlig 2 feb. og 6x ugentlig fra 21 feb. Stadig ingen information om man planlægger at gå daglig og i såfald fra hvornår.
 
Qatar har nu fremskudt opgraderingen af CPH, således at A330 indsættes fra d. 15 oktober på alle fire ugentlige flyvninger. Der udvides til 5x ugentlig 2 feb. og 6x ugentlig fra 21 feb. Stadig ingen information om man planlægger at gå daglig og i såfald fra hvornår.

Det er nu bekræftet at Qatar fra 27. marts flyver dagligt til CPH med A332. Dette sker mere eller mindre et år efter at Qatar åbnede ruten d. 30. marts 2010 med fire ugentlig A319 flyvninger.

Imponerende at ruten på så kort tid er blevet opgraderet til daglig A332, hvilket indebærer at den udbudte sædekapacitet på ruten er steget fra 440 til 1820 ugentlige sæder hver vej - og for dem som elsker at opgøre tingene i procentvis kapacitetsøgning svarer dette til en stigning på over 400% :up:
 
Det er nu bekræftet at Qatar fra 27. marts flyver dagligt til CPH med A332. Dette sker mere eller mindre et år efter at Qatar åbnede ruten d. 30. marts 2010 med fire ugentlig A319 flyvninger.

Imponerende at ruten på så kort tid er blevet opgraderet til daglig A332, hvilket indebærer at den udbudte sædekapacitet på ruten er steget fra 440 til 1820 ugentlige sæder hver vej - og for dem som elsker at opgøre tingene i procentvis kapacitetsøgning svarer dette til en stigning på over 400% :up:



Og de som flyr med Quatar, er det for det meste Danske kunder eller er det folk fra hele norden og deler av Europa og som flyr med dem fra CPH?
 
^^De flesta som flyger med QR har en annan slutdestination än Doha. Det gäller nog även de norrmän som flyger med QR.
 
Men finnes det noen tilsluttningsbillleter fra Norge til flightene deres fra CPH?

BF:cool2
 
Men finnes det noen tilsluttningsbillleter fra Norge til flightene deres fra CPH?

BF:cool2

QR tilbyder bl.a. tilslutning fra Oslo, Trondheim og Bergen. Hvis man søger på QR´s hjemmeside, er der rejser udbudt via ARN, LHR, MUC og FRA - men ingen via CPH på de forsk. dage jeg har kigget.
 
Og de som flyr med Quatar, er det for det meste Danske kunder eller er det folk fra hele norden og deler av Europa og som flyr med dem fra CPH?

Qatar giver dig selv svaret.

Fra ameinfo.com: Qatar Airways increases capacity to Copenhagen and Barcelona

The non-stop Doha - Copenhagen route, currently served six-times-a-week, will rise to daily with the introduction of one extra flight operating every Thursday. Services to Copenhagen were launched in March 2010.

From four-flights-a-week at the time of launch using narrow body Airbus A319 aircraft, the route has been upgraded in recent months with additional frequency and the much bigger A330.

Qatar Airways Chief Executive Officer Akbar Al Baker said, "These capacity increases reflect the importance we place on offering passengers greater choice. We build capacity based on market conditions and the availability of aircraft, and today's announcement shows we are positive about Copenhagen and Barcelona allowing us to deploy additional aircraft on these routes. Copenhagen has been a great success story. In less than a year, we will have more than doubled capacity on the route from a narrow body to wide body aircraft, to soon becoming daily operations."

"I am delighted to say we remain the only Gulf carrier flying to Scandinavia with both Copenhagen and Stockholm in our network attracting significant connecting business from Norway, Finland and the Baltic States onto our dedicated Danish and Swedish flights," he added.
 
Men finnes det noen tilsluttningsbillleter fra Norge til flightene deres fra CPH?

BF:cool2

Du kan feks få BGO/OSL/TRD-ARN-DOH-BKK i biz for 15.600 pluss avgifter, da med SK til ARN.

Den ligger ikke inne med routing via CPH enda, men vil tro det også dukker opp.

Dette er en sammenhengende billett utsted på QR-papyrus og ikke noe fjas me seperate bookinger.

Har man Milez ündt Moore, så får man *A-poeng for det også. ;)

-A
 
Hei PP.

Takk for svaret. Det er bare interessant å vite hvor Quatar henter passasjerene sine for sine flighter fra CPH og ARN. Da konkurrerer de skikkelig mot Turkish Airlines. Tror nok Turkish har et lite overtak over Quatar for folk som skal ut av Europa. Dessuten har Turkish den fordelen med at de er presentert i både CPH, ARN, OSL, HEL og Gøteborg med flere ukentlige flyvninger enn Qatar.

Hva mener folket her inne om det er Turkish eller Qatar som har den beste servicen i flyene sine?
 
Bästa servicen är utan tvekan på Qatar-flighterna, Turkish är hacket ner, men båda två har god service. Jag flyger en gång i månaden DXB-DOH-ARN och flyger nästan alltid med QR. Loadfactorn är alltid förvånande hög och antalet svenskar till ARN är alltid förvånande lågt, sydasiater och indier är högt representerade.
 
Hei PP.

Takk for svaret. Det er bare interessant å vite hvor Quatar henter passasjerene sine for sine flighter fra CPH og ARN. Da konkurrerer de skikkelig mot Turkish Airlines. Tror nok Turkish har et lite overtak over Quatar for folk som skal ut av Europa. Dessuten har Turkish den fordelen med at de er presentert i både CPH, ARN, OSL, HEL og Gøteborg med flere ukentlige flyvninger enn Qatar.

Hva mener folket her inne om det er Turkish eller Qatar som har den beste servicen i flyene sine?

Lad mig understrege at det i følge mine oplysninger stadig er lokal pax til/fra CPH som dominerer på DOH-CPH i forhold til connection pax. Qatar konkurrerer som udgangspunkt med alle om pax til Mellemøsten, Østen og Afrika og tager derved også pax fra alle - og jeg er langt fra enig i at Turkish skulle være deres hovedkonkurrent ud af Skandinavien...
 
Fløy QR fra OSL til MEL like før jul og kom tilbake 1. jan. På flighten fra DOH til CPH var det bare 5 pax i C inkl. meg! Resten av flightene var så å si smekkfulle i C. Belegget i Y har jeg ikke peiling på, men vil tippe det var ganske fullt der også. Må si at QR yter utrolig bra service og hardproduktet de tilbyr er helt enestående. Var en gedigen nedtur å komme på SK's flight fra CPH til OSL. Kommer til å sverge til QR på fremtidige reiser fra nå av! Billige var de også; OSL-MEL via CPH og DOH t/r for litt over 20K. I tillegg bestilte jeg billetten bare én uke i forveien!
 
Fløy QR fra OSL til MEL like før jul og kom tilbake 1. jan. På flighten fra DOH til CPH var det bare 5 pax i C inkl. meg! Resten av flightene var så å si smekkfulle i C. Belegget i Y har jeg ikke peiling på, men vil tippe det var ganske fullt der også. Må si at QR yter utrolig bra service og hardproduktet de tilbyr er helt enestående. Var en gedigen nedtur å komme på SK's flight fra CPH til OSL. Kommer til å sverge til QR på fremtidige reiser fra nå av! Billige var de også; OSL-MEL via CPH og DOH t/r for litt over 20K. I tillegg bestilte jeg billetten bare én uke i forveien!

Tror ikke du skal lægge det store i de 5 pax, da udtalelserne, såvel som actions, fra QR ikke ligefrem tyder på at de har problemer med at fylde hverken C eller Y på CPH ruten. En god bekendt fløj forøvrigt USA - Tyskland d. 31/12, de var 2 pax på C-class (ham og hans kæreste) - behøver vel ikke fortælle at de fik en fyrstelig betjening :cool:

Nu vi er ved det, så er jeg lige lidt nysgerrig for hvordan du fik fat i den routing (OSL-MEL via CPH), da QR nemlig ikke tilbyder den via officielle kanaler, hvilket jeg forøvrigt finder en anelse underligt.
Sidst men ikke mindst kan man da ikke være andet end dybt misundelig over de attraktive priser QR tilbyder ud af Norge ;)
 
Nu vi er ved det, så er jeg lige lidt nysgerrig for hvordan du fik fat i den routing (OSL-MEL via CPH), da QR nemlig ikke tilbyder den via officielle kanaler, hvilket jeg forøvrigt finder en anelse underligt.
Sidst men ikke mindst kan man da ikke være andet end dybt misundelig over de attraktive priser QR tilbyder ud af Norge ;)

Fant billettene på kayak.no...
 
Back
Top