Der var ingen inviterede gæster til åbningsflyvningen, da Qatar Airways åbnede sin nye rute mellem sin hovedstad, Doha, og København fire gange om ugen. Alligevel var Airbus 319-flyet med plads til 110 passagerer, heraf otte på business class, fyldt. Og der var endda to overbookinger.
De kommende bookinger for Qatar Airways’ rute fra København er også gode, og selskabet forventer snart at udskifte sin Airbus 319 med et mere end 100 pladser større Airbus 330-fly.
Qatar Airways har flere gode tilbud ut av CPH i forbindelse med åpningen!
Jeg sjekket deres tilbud i Biz til BKK via Doha. Det var på DKK 16 300. Dvs ca 17 600 NOK. Så skal man til CPH i tillegg. Men det blir jo ikke helt bra når de datoene jeg sjekket i juni er reiseruten følgende: Avg CPH på ettermiddagen, ank Doha kl 2330, avgang Doha mot BKK kl 0800. Returen fra BKK blir akkurat det samme. Og 2 netter i Doha på veien, gjør det jo ikke særlig billigere, så da er det ikke særlig aktuelt for mitt vedkommende da SAS er billigere og non-stop. Men det hadde jo vært gøy å prøve det da!
BF:cool2
CPH Copenhagen DK [EKCH]
BKK Bangkok Int'l TH [VTBD]
SAT 03 Apr 2010 | SUN 18 Apr 2010 | R/T | Business
Carrier From To Fare Cur Fare Basis
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ----------
SK CPH BKK 20600 NOK ZDKBIZ
SK CPH BKK 27955 NOK JDKBIZ
SK CPH BKK 33405 NOK DDKBIZ
SK CPH BKK 38840 NOK CDKBIZ
SK CPH BKK 70145 NOK ADKBIZ
BGO Bergen Flesland NO [ENBR]
BKK Bangkok Int'l TH [VTBD]
SAT 03 Apr 2010 | SUN 18 Apr 2010 | R/T | Business
Carrier From To Fare Cur Fare Basis
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ----------
SK BGO BKK 13600 NOK ZNOBIZ
SK BGO BKK 19900 NOK JNOBIZ
SK BGO BKK 25900 NOK DNOBIZ
SK BGO BKK 31900 NOK CNOBIZ
CPH Copenhagen DK [EKCH]
BKK Bangkok Int'l TH [VTBD]
SAT 03 Apr 2010 | SUN 18 Apr 2010 | R/T | Business
Carrier From To Fare Cur Fare Basis
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ----------
QR CPH BKK 15535 NOK DRTDK
QR CPH BKK 20925 NOK JRTDK
QR CPH BKK 27205 NOK CRTDK
Nå vet jeg ikke helt hvordan du sjekker, Alex.
Men KRS-CPH-BKK med SK er NOK 16 340,-.
Prisen med QR fra CPH koster jo billett Norge - CPH i tillegg.
Når jeg leser din tabell viser den SAS BGO-BKK for 13 600,- hvilket vel er for billig til å være sant? Hvorfor er det 3 lapper billigere fra Bergen enn fra Krsand?
Nå sammenligner jeg billigste biz nivå. Hva gjør du, Alex??
BF:cool2
Selvfølgelig må man kjøpe tilslutning til CPH med QR selv, det er vi enig om.
- Når vi føjer København til vores europæiske rutenet, udvider vi dækningen i Skandinavien ganske betragteligt. Og vi er glade for, at den nye rute har fået en fantastisk modtagelse. Ikke kun fra danskerne, men også passagerer fra det sydlige Sverige, Norge og Finland, siger Paul Johannes.
Qatar Airways satser på, at danskerne tager den ny flyrutte til sig, og allerede inden årets udgang, vil selskabet tilbyde både turister og forretningsrejsende en daglig afgang mod Doha, mod de fire ugentlige afgange selskabet flyver nu.
Qatar Airways plans to introduce direct, daily flights to Copenhagen from Doha after the launch of part-time service in March attracted travelers.
The state-owned Gulf carrier also will switch to serving the Danish capital with wide-bodied Airbus A330 planes, Paul Johannes, commercial vice president for Europe, said at a press conference today in Copenhagen.
The airline, which already flies to Stockholm, is studying the feasibility of adding service to Oslo, Johannes said.
Mit bud er at når A330eren overtager på CPH så går A319eren der benyttes på CPH til OSL 4x ugentlig.
Vil det at Qatar tilsynelatende gjør det såpass bra til Skandinavia bidra til økt interesse fra f.eks Emirates og Etihad for det samme markedet?
Mit bud er at når A330eren overtager på CPH så går A319eren der benyttes på CPH til OSL 4x ugentlig.
Qatar mener visst OSL blir i overkant av hva en(/deres) 319 kan klare, så får nå se hva de kan finne på å starte opp med.![]()
Ai ai, dette er spennende nytt da, grattis til CPH om dette blir noe av. Nå skulle vi hatt deg tilbake på forumet MartinL!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.