Qatar til CPH fra marts 2010

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
De må det for å lokke oss via CPH...;)

Det samme gælder jo SK. De sælger også billigere billetter fra Norge og Sverige via CPH, end direkte fra CPH. Nogle gange har jeg svært ved at se det fair i at jeg skal betale DKK20k+ for at flyve direkte CPH-BKK, mens jeg kan gøre det for måske DKK13k, fra GOT/ARN. Men sådan er markedet nu engang skruet sammen...

Det samme gælder jo SK. De sælger også billigere billetter fra Norge og Sverige via CPH, end direkte fra CPH. Nogle gange har jeg svært ved at se det fair i at jeg skal betale DKK20k+ for at flyve direkte CPH-BKK, mens jeg kan gøre det for måske DKK13k, fra GOT/ARN. Men sådan er markedet nu engang skruet sammen...

Du får utføre litt lobbyvirksomhet slik at SAS flytter sin IC-trafikk til OSL, så skal du se at det blir dyrere for oss nordmenn og billigere for dere dansker....;)

Men det er nok slik at det er andre faktorer også som spiller inn enn om det er en transittflygning. Det er jo en kjent sak at f.eks. businessbilletter direkte fra England (spesielt London) til f.eks. New York er betraktelig mye dyrere enn billetter med originering i Oslo. Betalingsvilje er nok en forklaring. Konkurranseforhold er en annen (hvor direkte vs transitt er en forklaringsvariabel).

Du får utføre litt lobbyvirksomhet slik at SAS flytter sin IC-trafikk til OSL, så skal du se at det blir dyrere for oss nordmenn og billigere for dere dansker....;)

Men det er nok slik at det er andre faktorer også som spiller inn enn om det er en transittflygning. Det er jo en kjent sak at f.eks. businessbilletter direkte fra England (spesielt London) til f.eks. New York er betraktelig mye dyrere enn billetter med originering i Oslo. Betalingsvilje er nok en forklaring. Konkurranseforhold er en annen (hvor direkte vs transitt er en forklaringsvariabel).

Præcis, det gælder næsten altid. Fra AMS er KL dyrere, fra ZRH er LX dyrere osv.

MOD

La oss holde oss til Qatar og CPH. Prisettingen til SK får vi ta et annet sted.
Bare nevner det før det sklir ut ;)

MOD

När QR uppgraderade sin linje DOH-ARN-DOH från Airbus A319 till A330 hade bolaget riktigt fina kampanjpriser till Australien från Stockholm. Min kompis bokade ARN-DOH-MEL tur & retur för 6000 SEK(5020NOK) ink alla skatter och avgifter. Det är otroligt billigt!

Kul att QR uppgraderar CPH till daglig A-330. Bilir det en mix av A330-200/300?

Jag undrar om Singapore Airlines kommer reagera på detta? Just nu flyger SQ SIN-CPH-SIN 3ggr/v med Boeing 777-200ER.

När QR uppgraderade sin linje DOH-ARN-DOH från Airbus A319 till A330 hade bolaget riktigt fina kampanjpriser till Australien från Stockholm. Min kompis bokade ARN-DOH-MEL tur & retur för 6000 SEK(5020NOK) ink alla skatter och avgifter. Det är otroligt billigt!

Havde også personligt håbet på rigtig gode kampagne priser fra CPH i forbindelse med deres opgraderinger - men indtil videre har der ikke rigtigt været noget at komme efter. Naturligvis positivt for QR hvis de kan fylde flyene uden kampagne priser, men ærgeligt for os rejsende...

Kul att QR uppgraderar CPH till daglig A-330. Bilir det en mix av A330-200/300?

Indtil videre er den loaded med daglig A330-200 fra 27. marts.

Jag undrar om Singapore Airlines kommer reagera på detta? Just nu flyger SQ SIN-CPH-SIN 3ggr/v med Boeing 777-200ER.

Singapore har jo indgået code-share med SAS, hvilket jo er en form for reaktion. Hvad jeg hører har QR's indtog på CPH dog ikke haft nævneværdigt betydning for Singapore på CPH-SIN. Men jeg mener helt sikkert at SQ behøver flere frekvenser på denne rute for at kunne tilbyde et konkurrencedygtigt produkt - og jeg tror også det kommer... :)

Lidt mere om de daglige flyvninger fra cph.dk:

København – Doha: Qatar Airways’ hurtigst voksende rute

Fra foråret bliver Qatar Airways Københavns Lufthavns tredje største interkontinentale flyselskab, når selskabet påbegynder daglige flyvninger til Doha i Qatar.

Siden Qatar Airways begyndte at flyve fra Doha til Københavns Lufthavn i marts 2010 har Københavns Lufthavn været den destination i Europa, der har udviklet sig hurtigst og mest positivt i Qatar Airways’ historie.

Check-in.dk har i dag også lidt om sagen (dog mener de at QR kun fjerde største LH operatør, hvilket er forkert):

Qatar er nu fjerdestørste langruteoperatør i CPH

"Vi glæder os over den succes, som Qatar Airways har fået," siger ruteudviklingschef Ole Wieth Christensen til CHECK-IN.dk. Han afviser i samme åndedrag, at Emirates skulle være kommet længere bort fra Københavns Lufthavn efter Qatar Airways-kapcitetsudvidelsen. "Det er blot et tegn på, at der er et godt marked i Københavns Lufthavn. Men en eventuel beslutning fra Emirates om at komme til Københavns Lufthavn er efter min opfattelse uafhængig af konkurrenternes aktiviteter."

Tør EK tage kampen op mod dem, eller er de allerede ved at blive for stærke??

Lad os nu se hvad der sker ;) Tror udtalelsen fra Ole Wieth Christensen til CHECK-IN.dk er en meget god indikation på at EK mere eller mindre handler uafhængigt af hvad Qatar eller andre gør. Der plads til begge på CPH og de kommer begge til at være på CPH - spørgsmålet er blot hvornår...

Er det ingen her på forumet som har prøvd Qatars rute til/fra CPH som kunne gi oss en trip-report på hva som kan forventes?

BF:cool2

Back