SAS, nattstopp og CPH hubstruktur

Så da blir TRF, BER og BRU nye nattsopp inn til CPH S26. Andre som er glemt?

Nej, det er dem alle. Natstop fra CPH bliver som følgende fra S26:
AAL: 2x Airbus.
AAR: 1x CRJ.
AMS: 1x Airbus.
BLL: 1x ATR.
BER: 1x Airbus.
BRU: 1x Airbus.
DUS: 1x CRJ.
GDN: 1x A320Neo.
GOT: 1x A320Neo.
HAM: 1x ATR.
HEL: 1x A320Neo.
KRS: 1x CRJ.
PLQ: 1x E195.
POZ: 1x CRJ.
SVG: 1x E195.
TLL: 1x CRJ.
TRD: 1x CRJ.
TRF: 1x ATR.
VNO: 1x E195.

ARN, BGO, OSL og LHR er fraregnet, da flyene derfra ikke har base i CPH.
 
Last edited:
Det er altså ikke mange Airbuser som ikke sover hjemme. Er ikke det litt «rart» mtp 8 bølgen ut fra CPH?

Vi har vel vært innom det tidligere, men pre covid var det vel ikke alle de 8 A321 maskinene som sto natten over på CPH?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er altså ikke mange Airbuser som ikke sover hjemme. Er ikke det litt «rart» mtp 8 bølgen ut fra CPH?

Vi har vel vært innom det tidligere, men pre covid var det vel ikke alle de 8 A321 maskinene som sto natten over på CPH?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er en blanding af efterspørgsel og omkostninger.
Ulempen ved A320Neo udenfor baserne er, at de har mest crew og derfor også flest der skal have hotel, etc. betalt. En del af de leisure afgange der er, som ikke passer med bølgerne f.eks. afgår de fra CPH før klokken 07:50 og ankommer efter 22:30 er udelukkende A320Neo. Til sidst er de fleste natstop feeder ruter henvendt mod erhvervslivet, hvor frekvensen er det vigtigste, så de bruger de mindre maskiner.
 
Back
Top