Neida, ikke snakk om virksomhetsoverdragelse. Det er i realiteten en liten del av SGHs virksomhet som forsvinner, og det gjøres en del fundamentale endringer i organisasjonen som reduserer behovet for nedbemanning. Det løses rett og slett med reorganisering og noe naturlig avgang. Visstnok god stemning der om dagenI den form at de går over til selskapene som har fått de nye kontraktene?
Det løses rett og slett med reorganisering og noe naturlig avgang. Visstnok god stemning der om dagen
Hva mener du? Naturlig avgang er at folk går etter eget ønske og at folk pensjonerer seg. At disse ikke erstattes oppleves naturligvis som lite inngripende for den enkelte da ingen blir direkte rammet ufrivillig av det.Skal ikke kjøre diskusjonen OT,
men ordene "naturlig avgang" og "god stemning" er ikke ord som akkurat går hånd i hånd.
Hva mener du? Naturlig avgang er at folk går etter eget ønske og at folk pensjonerer seg. At disse ikke erstattes oppleves naturligvis som lite inngripende for den enkelte da ingen blir direkte rammet ufrivillig av det.
PS: dette er ikke noe jeg synser, men noe jeg vet. Har masse fornøyde venner i kretsen der. Hyggelig å høre
Hva mener du? Naturlig avgang er at folk går etter eget ønske og at folk pensjonerer seg. At disse ikke erstattes oppleves naturligvis som lite inngripende for den enkelte da ingen blir direkte rammet ufrivillig av det.
PS: dette er ikke noe jeg synser, men noe jeg vet. Har masse fornøyde venner i kretsen der. Hyggelig å høre
Tror nok at kommentaren var ment humoristisk. «Naturlig avgang» ( les: død ) og «god stemning» går jo ikke godt sammen. Det var i det minste slik jeg tolket det.
Tipper SGH kjører på med noen sluttpakker m.m til snart pensjonister, men den «av eget ønske» høres suspekt ut … teknisk sett kan det være av eget ønske å sende inn oppsigelse, men det kommer sikkert av at folk ikke ønsker å gå i en ny redusert stilling. Det er iallfall slik mange andre bedrifter «oppnår» naturlig avgang.
Da er det bare å ønske Menzies lykke til med å levere tjenester QR er fornøyd med. OSL kommer nok ikke til å være en av utstasjonene QR er mest fornøyd med handlingen på lenger hvertfall, men det vet de nok selv ogsåOg Menzies OSL tar over TK nå på søndag og QR i januar
Da er det bare å ønske Menzies lykke til med å levere tjenester QR er fornøyd med. OSL kommer nok ikke til å være en av utstasjonene QR er mest fornøyd med handlingen på lenger hvertfall, men det vet de nok selv også
Neida, ikke snakk om virksomhetsoverdragelse. Det er i realiteten en liten del av SGHs virksomhet som forsvinner, og det gjøres en del fundamentale endringer i organisasjonen som reduserer behovet for nedbemanning. Det løses rett og slett med reorganisering og noe naturlig avgang. Visstnok god stemning der om dagen
Dans på roser? Om det er en ting luftfart i Norge ikke er så er det dans på roser. Når billettprisene er såpass lave som de er og staten skal ha halvparten av det du betaler er det klart at det ikke blir mye igjen. Vi bor i et næringsfiendtlig land. Prosessene blir deretter.Allikevel skal nye ansettelser kun være midlertidige kontrakter. Tyder på at livet der ikke er helt dans på roser.