Lamox
ScanFlyer Silver
Re: Planer for flåtefornyelse i SAS?
Her tror jeg nok BU662 tar veldig feil. CRJ900 har en CASM som ligger 25% under CRJ200, og 14% under CRJ700.
Jeg har ikke tallene for CRJ1000 foran meg, men det vil overaske meg veldig om ikke trenden er den samme her; I utgangspunktet samme skrog, 12 flere seter, og flere vektreduksjoner (bl.a. LED skjermer i cockpit) i forhold til de øvrige CRJ.
At CASM da skulle være dårligere er nesten umulig...
Jeg trodde "cluet" med CRJ1000 var at den har samme kostnader som CRJ900 men 10-14 ekstra seter, slik at CASM blir lavere...? Hvis ikke, er det jo forståelig at salget går tregt. Synd, den hadde vært fin i SAS-farger.
Her tror jeg nok BU662 tar veldig feil. CRJ900 har en CASM som ligger 25% under CRJ200, og 14% under CRJ700.
Jeg har ikke tallene for CRJ1000 foran meg, men det vil overaske meg veldig om ikke trenden er den samme her; I utgangspunktet samme skrog, 12 flere seter, og flere vektreduksjoner (bl.a. LED skjermer i cockpit) i forhold til de øvrige CRJ.
At CASM da skulle være dårligere er nesten umulig...