SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Står vel ikke noe revolusjonerende her? Dette er den generelle tilstanden i IC-markedet og gjelder alle legacy-selskaper.

Det er da breaking news det da: 'analytiker mener økt konkurranse fører til større konkurranse, konkurrent mener de har det beste produktet, analytiker mener at jammen - det er ikke bra' (Skulle vært analytiker)

:old

Det eneste nye her er vel at konkurrencen på IC hidtil har været begrænset. Det tror jeg mange flyselskabsbosser vil være ganske uenige i...

Denne maskinen er enn saa lenge satt opp paa min flight fra EWR til CPH i juni. Er det riktig at SAS faktisk skal selge vanlige seter som Plus slik setekart paa Expertflyer etc. viser. Jeg hadde blitt bra skuffet om saa hadde vaert tilfellet og jeg hadde billett i Plus. Hva med diskusjonen om kompensasjon naar man faar et annet produkt enn det man betaler for ref. Norwegian og Dreamliner-problemene?

DA skal LN-RKP på en langtur allerede i dag som SK 925 til Washington. Dette skyldes teknisk på LN-RKO, slik at den vanlige Washington-maskinen OY-KBM i 330-konfigurasjon heller stikker til New York. Har vi noen ombord på SK 925/926?

DA skal LN-RKP på en langtur allerede i dag som SK 925 til Washington. Dette skyldes teknisk på LN-RKO, slik at den vanlige Washington-maskinen OY-KBM i 330-konfigurasjon heller stikker til New York. Har vi noen ombord på SK 925/926?

Det har vi ;)

jameson82; Jeg krysser fingrene for rapport og bilder :-) God tur over dammen!

Dette har sikkert stått tidligere i tråden, men jeg er for lat til å bla gjennom alle 17 sidene.

Er det bestemt hvilke ruter denne vil fly på?

Er det bestemt hvilke ruter denne vil fly på?

SAS sine ruter, dvs de med SK-flightnumre... =P

businessclass.se said:
Under första två veckorna i april kommer flygplanet främst användas på linjen Köpenhamn-Chicago som SK 943/SK 944 med tre sporadiska avgångar som SK 935/SK 936 Köpenhamn-San Francisco. Under andra hälften av april kommer flygplanet även användas tre gånger på sträckan Köpenhamn-New York som SK 909/SK 910.

Från 17 mars fram till slutet av oktober kommer flygplanet trafikera sträckan Köpenhamn-New York på den sena avgången SK 901/SK 902. Reser man på torsdagar och fredagar kan man vara ganska säker att få flyga med just detta flygplan.

Og da gikk dagens CPH - ARN med LN-RPK i dass... 3D i A321 er ikke helt det samme:(

jameson82; Jeg krysser fingrene for rapport og bilder :-) God tur over dammen!

Ble ikke all verdens med bilder da jeg selv ikke liker å bli tatt bilde av. Forsøkte meg med noen ifra business class da jeg gikk gjennom den men de ble blury desverre. Fikk noen fra economy før det kom for mye folk.
Så og si fullt. Crewet innrømte det også kom brått på de at dette flyet skulle brukes idag og virka litt forvirret ut i forbindelse med safety demoen. Entertaiment systemet virket ikke, og vi fikk beskjed før boarding at vi under skulle flygningen skulle få info om hvordan vi skulle søke kompensasjon for dette. Vi fikk ingen sånn info men for min del var det greit da jeg hadde endel filmer på tabben min.
Har aldri vært med SAS på longhaul før men flyet virket ikke akkuratt så fresht ut. Bla kan man sitte på do å se de som står i kø utafor igjennom en liten sprekk i døra :colgate:

Hmm. Får ikke lagt ut bildene fra Gopro kameraet

Hørt fra en long haul purser med base OSL at CPH-SFO rundturene med LN-RKP vil bli operert med norsk cabin crew. Danskene vil ikke fly maskiner som ikke har crew rest modul.

Ifølge artikkelen på businessclass.se er den bare satt opp på tre rundturer til SFO, så spørs om dette gjelder for CPH-ORD rundturene også.

Hørt fra en long haul purser med base OSL at CPH-SFO rundturene med LN-RKP vil bli operert med norsk cabin crew. Danskene vil ikke fly maskiner som ikke har crew rest modul.

Ifølge artikkelen på businessclass.se er den bare satt opp på tre rundturer til SFO, så spørs om dette gjelder for CPH-ORD rundturene også.

Da er jeg spent på om den er satt opp på CPH-SFO på onsdag (2/4).....
Evt SFO-CPH mandag 7/4 ;)

Back