Re: SAS utvider IC-flåten med en A340
... Entertaiment systemet virket ikke, og vi fikk beskjed før boarding at vi under skulle flygningen skulle få info om hvordan vi skulle søke kompensasjon for dette. Vi fikk ingen sånn info men for min del var det greit da jeg hadde endel filmer på tabben min.
Det samme gjaldt fra SFO nå på mandag. Fikk beskjed om at det var nytt fly og systemet ikke var ordentlig installert enda

Som et lite plaster på såret var det gratis alkohol til passasjerer i Go. Hva som skulle kompenseres til passasjerer i Plus og Biz ble det derimot ikke sagt noenting om... For egen del hadde jeg ikke noe særlig på Pad'en, og jeg ser jo at det var en blemme, men hvem kunne vite det?
Har aldri vært med SAS på longhaul før men flyet virket ikke akkuratt så fresht ut. Bla kan man sitte på do å se de som står i kø utafor igjennom en liten sprekk i døra :colgate:
Hmm. Får ikke lagt ut bildene fra Gopro kameraet
Jeg har heller ikke reist LH med SAS før, men må si meg enig i at flyet ikke virker særlig fresht, har samme opplevelse av toiletter i midten som fremstod som særlig raklete.
Dog så Biz kabinen rimelig grei ut, og ikke minst er skjermene betydelig større enn de i OY-KBC. Dog hjelper det ikke særlig med store skjermer om det ikke er noe på dem
Å få denne i plus vil vel være nedtur? da den kun har vanlige eco seter - dog med litt større benplass.
Da kan jeg bekrefte at dette var en nedtur! Fikk riktignok bulkhead sete så benplassen var det ingeting å si på, men det virket likevel småtrangt på en måte. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd Plus i noen av de andre 340'ene, men utfra bilder og beskrivelser så er RKP ikke mye å skryte av. Og jeg ville iallefall ikke betalt ekstra for Plus om jeg visste hva jeg fikk (eller ikke fikk...)
Forøvrig var det ikke fullt på avgangen mandag; jeg talte 13 ledige i Plus og ganske mange i Eco. Biz så fullt ut, uten at jeg fikk tatt noen opptelling.
Og vedr crew på RKP; det var mixed svensk og dansk på denne flyvningen iallefall...