SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

Re: SAS utvider IC-flåten med en A340

Å få denne i plus vil vel være nedtur? da den kun har vanlige eco seter - dog med litt større benplass.

Det tenker jeg óg, litt skuffa ja, men får se hvordan det er før jeg beklager meg for mye ;)

Hørt fra en long haul purser med base OSL at CPH-SFO rundturene med LN-RKP vil bli operert med norsk cabin crew. Danskene vil ikke fly maskiner som ikke har crew rest modul.

Ifølge artikkelen på businessclass.se er den bare satt opp på tre rundturer til SFO, så spørs om dette gjelder for CPH-ORD rundturene også.

http://www.vg.no/forbruker/reise/re...in-skaper-splid-blant-sas-ansatte/a/10147197/

VG i dag skriver om dette. Kunne kanskje være en ide og benytte denne mest mulig på OSL-EWR da?

VG i dag skriver om dette. Kunne kanskje være en ide og benytte denne mest mulig på OSL-EWR da?

Når det bare en gardin, blir det så mye støy at man ikke får muligheten til å hvile (er det da godkjent hvilemodul?)? Det virker som norsk crew er villig til å ofre pauserommet for å få fly IC. Og at det er et forsøk fra SAS og sette disse gruppene mot hverandre igjen.

Dette stemmer jo virkelig ikke. Det er dansker som er ute og flyr denne nå idag, og det var dansker som fløy denne igår. Hvor dette ryktet kommer fra er ikke lett og si, men det har ingen rot i virkeligheten.

Da har jeg fått sjekket dette opp, og alle kabinforeningene har akseptert at flyet kan fly opptil 12 mnd med en enklere hvilemodul.

Lite konstigt att man inte har fixat detta under den tid maskinen stått i Frankrike?

... Entertaiment systemet virket ikke, og vi fikk beskjed før boarding at vi under skulle flygningen skulle få info om hvordan vi skulle søke kompensasjon for dette. Vi fikk ingen sånn info men for min del var det greit da jeg hadde endel filmer på tabben min.

Det samme gjaldt fra SFO nå på mandag. Fikk beskjed om at det var nytt fly og systemet ikke var ordentlig installert enda :rolleyes: Som et lite plaster på såret var det gratis alkohol til passasjerer i Go. Hva som skulle kompenseres til passasjerer i Plus og Biz ble det derimot ikke sagt noenting om... For egen del hadde jeg ikke noe særlig på Pad'en, og jeg ser jo at det var en blemme, men hvem kunne vite det?

Har aldri vært med SAS på longhaul før men flyet virket ikke akkuratt så fresht ut. Bla kan man sitte på do å se de som står i kø utafor igjennom en liten sprekk i døra :colgate:

Hmm. Får ikke lagt ut bildene fra Gopro kameraet

Jeg har heller ikke reist LH med SAS før, men må si meg enig i at flyet ikke virker særlig fresht, har samme opplevelse av toiletter i midten som fremstod som særlig raklete.

Dog så Biz kabinen rimelig grei ut, og ikke minst er skjermene betydelig større enn de i OY-KBC. Dog hjelper det ikke særlig med store skjermer om det ikke er noe på dem :rolleyes:

Å få denne i plus vil vel være nedtur? da den kun har vanlige eco seter - dog med litt større benplass.

Da kan jeg bekrefte at dette var en nedtur! Fikk riktignok bulkhead sete så benplassen var det ingeting å si på, men det virket likevel småtrangt på en måte. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd Plus i noen av de andre 340'ene, men utfra bilder og beskrivelser så er RKP ikke mye å skryte av. Og jeg ville iallefall ikke betalt ekstra for Plus om jeg visste hva jeg fikk (eller ikke fikk...)

Forøvrig var det ikke fullt på avgangen mandag; jeg talte 13 ledige i Plus og ganske mange i Eco. Biz så fullt ut, uten at jeg fikk tatt noen opptelling.

Og vedr crew på RKP; det var mixed svensk og dansk på denne flyvningen iallefall...

Ny SAS 340-300

Hei,

Jeg fløy fra Chicago til København på Mandag.
Oppgraderte til Biz fra Plus med 25 000 poeng på nett.
Da jeg kom inn i flyet ventet dette meg:

Crew viste ikke hva det var med flyet, og flyet var malt helt likt som de andre 343 flyene de har. Det var kun 1 film som gikk på alle skjermene fast. Ikke noe IFE i det hele tatt.

Noen som vet hva dette er for noe?

Ser at LN-RKP har flydd mye SK901/SK902 og SK909/SK910 i det siste. Noen som vet om den kommer til å befinne seg på CPH-EWR fremover, eller er den ennå en reserve maskin som kan dukke opp overalt på SAS sine 340 ruter? Har SAS sagt noe om når underholdningssystemet skal være fikset?

Sidst jeg checkede skulle den KUN flyve CPH-EWR...men den startede jo sit SAS live med at flyve til Rom...den har også været i Athen.
Skal gerne checke idag...
Hilsen Ole

Sidst jeg checkede skulle den KUN flyve CPH-EWR...men den startede jo sit SAS live med at flyve til Rom...den har også været i Athen.
Skal gerne checke idag...
Hilsen Ole

Supert! :) Kan forresten ikke se at den har vært i luften siden 16 mai i følge FR24.

Supert! :) Kan forresten ikke se at den har vært i luften siden 16 mai i følge FR24.

Det er en reservemaskin og blir i utgangspunktet planlagt begrenset og kan endres på kort varsel, så det blir vanskelig om du ønsker garantert å prøve å planlegge å fly med den.

LNRKP er sat op til SK901/902 så langt frem som til 17 sept ...men det kan jo ændres
Hilsen ole

LNRKP er sat op til SK901/902 så langt frem som til 17 sept ...men det kan jo ændres
Hilsen ole

Supert takk :) Tenkte mer å unngå den, enn å reise med den da reisen nok blir i Plus :)

Back