Re: Planer for flåtefornyelse i SAS?
Har grafen tatt utgangspunkt i 186 eller 189 seter på -800W?
Og hva er utgangspunktet for seteinnhold, avg fuelconsumption og ikke minst drivstoffet som benyttes av flyene de sammenligner seg med?
Siste Scanorama for den som ønsker å sammenligne.
Har gjort noen sammenligninger basert på følgende:
Norwegian B738W - 189 seter - 5,292 l/km - 0,028 l/sete/km
Flymodell - setekonfigurasjon - liter per km for fly - liter per sete-kilometer
Disse gir:
SAS
B738 - 150 seter - 5,292 l/km - 0,03528 l/sete/km - 26 % mer enn Norwegian
B738 - 180 seter - 5,292 l/km - 0,0294 l/sete/km - 5 %
B737- 140 seter - 4,48 l/km - 0,032 l/sete/km - 14 %
B736 - 120 seter - 4,56 l/km - 0,038 l/sete/km - 36 %
B735 - 120 seter - 4,68 l/km - 0,039 l/sete/km - 39 %
B734 - 150 seter - 5,1 l/km - 0,034 l/sete/km - 21 %
A321 - 198 seter - 5,742 l/km - 0,029 l/sete/km - 4 %
A319 - 141 seter - 4,653 l/km - 0,033 l/sete/km - 18 %
MD82 - 150 seter - 6,15 l/km - 0,041 l/sete/km - 46 %
CRJ900 - 88 seter - 3,52 l/km - 0,040 l/sete/km - 43 %
Widerøe
Q400 - 78 seter - 2,418 l/km - 0,031 l/sete/km - 11 %
Merk at mine tall ikke viser utslipp, slik oversikten til LN-KGL gjør.