Pandion-erfaringer

Du får gullkort hos Hilton, det er ikke dumt. Da får man alltid gratis frokost og internet, stort sett alltid oppgradering av rom og en drinkbong til bruk i baren.
Så får man toppkort hos bilutleie, vet ikke om det er med i EBD, men har i alle fall hatt nytte av det hos Sixt noen ganger.
Men som jeg skrev lengre opp, med de gamle klassene ombord syns jeg at kortet hadde større verdi for meg.

Jeg får se hvilken nytte jeg får. Jeg reiser kun innenlands, og med årskort, så er det alltid i Plus. Med andre ord lite å hente der. Utenlands er det flere år siden jeg sluttet å fly med SAS (med unntak av bonusuttak), så dermed er det lite å hente der også.

Nope! De matcher til Platinum. Diamond som er toppnivået får du ikke med Diamond iallefall. Mulig du får det med Pandion?

Tja. Jeg fikk Diamond hos Sixt matchet mot EBD (det står leiestatus: SAS EUROBONUS PANDION, så det er mulig jeg ikke egentlig skulle fått denne statusen, men who am I to tell...:)).

Første tur med Pandion status i dag. Hadde bestill GO for anledningen. Fikk nøtter, men måtte betale for øl, fordi det var alkohol.

De hadde forøvrig merket seg at jeg var ombord, men trodde jeg satt lenger bak når jeg måtte vise kortet for å betale.

Det greieste er egentlig å spørre om de på innsjekk kan flytte fra Go til Plus... så slipper man å kjase så mye. Men har merket meg at det er forskjell på bakkefolkene og viljen til å flytte frem, men spørre pent kan man alltids.

Det greieste er egentlig å spørre om de på innsjekk kan flytte fra Go til Plus... så slipper man å kjase så mye. Men har merket meg at det er forskjell på bakkefolkene og viljen til å flytte frem, men spørre pent kan man alltids.

Ser den, samtidig er det sjelden jeg gidder mase på de. Jeg synes når de har først giddet å lage denne "hemmelige" super statusen så kunne de bare ha strukket seg litt ekstra på helt enkle ting, som er super billige for de og gjør at vi reiser med de igjen.

Pandionschmandion, cph-trd i dag, måtte betale for nøtter og vin selv etter å ha flashet kortet...

Fire flighter med status nå, fortsatt ingen perks mottatt som jeg ikke har bedt om.

Har hatt mine 9 første flighter som Pandion nå, 2 i eco hos LH, 1 i eco og 1 i Plus hos SAS på internasjonal, samt 5 i Plus på norsk innland, og har ikke merket meg noe forskjell. På OSL-MUC med SAS måtte jeg diskutere lenge med flyvertinnen før hun skjønte at jeg hadde Pandion-kort, ettersom det ikke var registrert i hennes manifest, men hun unnskyldte seg til slutt. Alle andre turen har gått helt som normalt. Nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal forvente, men så langt har det ikke vært store forskjellen fra Diamant (eller gull for den saks skyld).

Liten oppdatering:

BGO-TRD i april: Oppgradert til plus
TRD-OSL starten av mai: Ble veldig vennlig spurt om jeg ville ha frokost eller noe annet før alle andre i go.

Last edited:
Min siste (negative) erfaring, fløy MUC-CPH i Plus! Tre ledige midtseter,. men ikke ved siden av meg nei...

Liten oppdatering. Har nå hatt 25 flighter siden 01. april, med 17 i Plus i Norge, 1 i Plus i Europa, 3 i Go i Europa, 2 med Lufthansa økonomi og 2 med Widerøe i Norge. Kun ved den ene Go turen i Europa vet jeg at mitt kort var registrert hos Purser. Dette vet jeg fordi hun først krevde penger av meg, men da jeg viste kortet, så kom det en "Å ja, det visste jeg jo". Hyggelig dame forresten.

Ved de resterende var enten kortet ikke registrert, eller så har jeg ikke bedt om noe som gjorde at kortet betydde noe. Ved de to siste Go turene i Europa, måtte jeg vise kortet for å få servering, og da bekreftet de at dette ikke viste på manifestet. Den ene gangen måtte jeg også vise ved runde nr. 2 (men ikke ved runde 3). På Widerøe aner jeg ikke om jeg hadde fått noe da jeg bare drakk kaffe og vann, mens på Lufthansa var det ingen endring fra vanlig (men fikk ledig midtsete den ene gangen).

Angående ledig midtsete, så er det absolutt ingen endring. Det som betyr noe er om man har sete langt bak i Plus. Kortfarge betyr mindre. På Go i Europa fikk jeg ledig midtsete en av tre ganger, men ikke den ene gangen da flyet var under 50% fullt..

Ingen oppgraderinger og ingenting spesielt ved innsjekk en eneste gang. Den største forskjellen fra Diamant, er vel at det er noen flere kakespader og vinåpnere å velge mellom enn på Diamant.

Den største forskjellen fra Diamant, er vel at det er noen flere kakespader og vinåpnere å velge mellom enn på Diamant.

Okey, now you've got me curious. Jeg har jo delt velvvillig av diamantutvalget. Nå synes jeg du skal legge ut bilde av kakespadene og campingstolene dere EBPs kan velge mellom :colgate:

Her er bilder. Enjoy.

Attachments

• Goodie bag 1.jpg
    Goodie bag 1.jpg
    15.5 KB · Views: 1,650
  • Goodie bag 2.jpg
    Goodie bag 2.jpg
    13.7 KB · Views: 1,635
  • Goodie bag 3.jpg
    Goodie bag 3.jpg
    14.9 KB · Views: 1,632
  • Goodie bag 4.jpg
    Goodie bag 4.jpg
    7.3 KB · Views: 1,626
Last edited:
ABZ - BGO med WF forrige uke. Fikk upåklagelig service og oppmerksomhet med sete i Economy. Fikk tilbud (og aksepterte) business mat og drikke, tilbud om vann før avgang (på bakken) og spurt to ganger om alt var bra og om jeg ønsket noe mer.

Laaaangt over nivået til SAS hvor min status faktisk gjelder....

Her er bilder. Enjoy.

Tøft. Dere kan bare forsyne dere av kakespader, liksom?

Hvordan er det med statuskort til familie og venner?

Med BA sin GGL kan jeg gi bort 2 Sapphire (EBG) og 1 Emerald (EBD) til venner og familie. I tillegg til 24/7 hotline synes jeg det er beste benefit'en.

Tøft. Dere kan bare forsyne dere av kakespader, liksom?

Hvordan er det med statuskort til familie og venner?

Med BA sin GGL kan jeg gi bort 2 Sapphire (EBG) og 1 Emerald (EBD) til venner og familie. I tillegg til 24/7 hotline synes jeg det er beste benefit'en.

Jeg kan ta i mot Emirald kortet jeg om du sliter med og bli kvitt det. :-)

Back