Jeg lærte, på samme møte, at de fleste som har Pandionkort hverken er interessert i fly og flyturer, ei heller er de spesielt interessert i å vise seg frem, de har flyreiser som et (veldig) unødvendig onde i jobben. Når de flyr vil de ofte sove eller jobbe med sitt, og har liten interesse av hverken å bli hilst på eller drikke champagne...
Spot on, jeg er ikke i nærheten av å ha noen som helst status, jeg flyr med det meste, men jeg vil for det aller meste bare være i fred og hvile mellom slagene når jeg er på jobbreise..
DØLLINGER!!!!
Hadde jeg fløyet SAS og ikke BA hadde jeg lett hatt Pandion de siste årene. Isteden er jeg "råkkestjerne" hos BA. Det er de store tingene som betyr mest, så klart.
- At du aldri aldri aldri blir pælmet av
- At du har egen hotline å ringe når ting går gæli
- At jeg har fått noen helt rå råkkestjerneservicer når gråten presser på og jeg vil hjem.
De store tingene er de som virkelig betyr noe med å være "Pandion"
Så er det også fint med plenty Upgrades til F, og at man blir tatt litt vare på.
Men... jeg synes altså at de små tingene er skikkelig fine. Er du hyggelig så smetter de en småflaske i lommen din på vei ut. Tiltaler deg med navn når du skal ha mat. De kan hoste opp en brødskive med bacon til deg på longhaul, om det er akkurat det du har lyst på.
Jeg er enig i at det ikke er like "f'in glam" å reise når man reiser svært mye over mange år. Så langt i år har jeg vært hjemme ca en uke. Men med mindre du dagpendler TRD-TOS, og det er alt, synes jeg fortsatt det er en glede i å reise. Og jeg jobber for å beholde gleden i det. Det er en belastning for privatlivet, men om man subber rundt og bare "pisker seg selv" ved å gjøre reisehverdagen verst mulig - så blir det jo kjipt. Jeg har også hatt 4 år med Årskort Norge og flere hundre domestic flighter i året. Men selv da klarte jeg å vri ting til å bli litt mer variert og litt mer moro. Det er ufattelig mange rare routinger du kan få til i Nord f.eks. TRD-TOS spesielt
Regelen er vel at man skal ha det fett, men si til dem der hjemme at det er grusomt.
Og for å slenge en bitteliten brannfakkel - for noen mistenker jeg at den største statusen er å si at "åh, dette betyr ikke noe for meg, det er som bussen, jeg vil bare sove. Trondheim i dag, Køben imorra. Det er bare en jobb. ikke noe spes". Tøft å late som om det ikke er noe fett
Gjelder så klart ikke dere to, men jeg vet om flere.
So me still says - keep it on. Behandle dem som rockestjerner.
Sånn, så skal jeg (tror jeg) la dere være i fred. Evt lage min egen tråd om hvor fett det er å være på tur.