...Lufthansa?
British Airways har egen handling på London LHR.
KLM har egen handling på AMS.
Air France har egen handling på CDG.
Lufthansa har egen passengerhandling på FRA & MUC
LH har Fraport Ramphandling.
Når man ser på antal pax og belægning så er GOT en meget stor “endestation” for SAS. At man vælger at nedlægge egen handling og dermed den ansvarsfølelse og identitet egen handling giver må være et udtryk for rendyrket excel beregninger, hvor man mener man kan vinde penge på at fjerne erfarne ansatte med muligvis højere lønninger end dem man erstatter dem med.
SAS bliver med oprettelse af midsize (i det regi man kommer til at vælge), outsourcing af handling, irske selskaber med egne ruter og indhyring af østeuropæiske leverandører efterhånden bare et logo som snart mister sin værdi og bliver en lille spiller eller går konkurs.
Når man ser på antal pax og belægning så er GOT en meget stor “endestation” for SAS. At man vælger at nedlægge egen handling og dermed den ansvarsfølelse og identitet egen handling giver må være et udtryk for rendyrket excel beregninger, hvor man mener man kan vinde penge på at fjerne erfarne ansatte med muligvis højere lønninger end dem man erstatter dem med.
SAS bliver med oprettelse af midsize (i det regi man kommer til at vælge), outsourcing af handling, irske selskaber med egne ruter og indhyring af østeuropæiske leverandører efterhånden bare et logo som snart mister sin værdi og bliver en lille spiller eller går konkurs.
Hadde media hatt det som hovedoppslag i en uke (som de hadde når DY stod på kanten) så hadde nok aksjemarkedet fått det med seg, det at den artikkelen er en betalingsak gjør jo det hele ikke bedre heller.
Så enkelt er det.
Aksjemarkedet er ikke avhengig av informasjon fra mediene
Ellers er der jo lenge siden det ble sagt både her og mediene at egenkapitalen til SAS i praksis er tapt
Det er vel en sannhet med modifikasjoner når vi ser antallet småsparere som er inne i en del aksjer nå, deriblant Norwegian![]()
Hjelper ikke med all verdens informasjon og fakta når folk enten ikke forstår den eller velger ignorere den
Nåtiden i et nøtteskall.
Fascinerende hvordan det er mindre arbeid å utstede en voucher kontra betale tilbake.
Det er vel ikke mindre arbeid - selskapene er desperate etter å beholde cash-beholdningen (eller hva det nå heter) sine. Lufthansa nekter jo å betale tilbake folk, og bruker de pengene de skylder folk i sine beregninger for hvor økonomisk stabile de er.
Desperate times gives desperate measures, selv om det er drittalt og dust er det ikke "rart" at selskapene prøver å pushe vouchers framfor å bare gå minste motstands veg og betale ut alt de skylder umiddelbart.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.