Overlever SAS corona-krisen?

...Lufthansa?

Er det ikke Fraport (som vel også er driftsselskapet til flyplassen) som handler de på FRA? Tror det er samme på MUC, for der står det en stor M på alt utstyr, som er samme logo som hvor som helst på flyplassen.

Kan jo godt også hende at alt utstyr er i en felles pool, som alle selskaper står fritt til å bruke/leie. Slik at det altså er flere selskaper, bare ikke så synlige forskjeller som her hjemme.
 
British Airways har egen handling på London LHR.
KLM har egen handling på AMS.
Air France har egen handling på CDG.
Lufthansa har egen passengerhandling på FRA & MUC
LH har Fraport Ramphandling.
 
British Airways har egen handling på London LHR.
KLM har egen handling på AMS.
Air France har egen handling på CDG.
Lufthansa har egen passengerhandling på FRA & MUC
LH har Fraport Ramphandling.


Ja, men dette er hubbene deres. Vi snakker nå om noen av disse selskapene som har egen handling utenfor hubbene deres?

GOT og MMX er ikke så mye mer enn en middels stor endestasjon for SAS
 
Når man ser på antal pax og belægning så er GOT en meget stor “endestation” for SAS. At man vælger at nedlægge egen handling og dermed den ansvarsfølelse og identitet egen handling giver må være et udtryk for rendyrket excel beregninger, hvor man mener man kan vinde penge på at fjerne erfarne ansatte med muligvis højere lønninger end dem man erstatter dem med.
SAS bliver med oprettelse af midsize (i det regi man kommer til at vælge), outsourcing af handling, irske selskaber med egne ruter og indhyring af østeuropæiske leverandører efterhånden bare et logo som snart mister sin værdi og bliver en lille spiller eller går konkurs.
 
I tider som man er inne i nå så har flere selskaper ikke mulighet til å håndtere ting selv, om det er billigere å kjøpe tjenestene (selv om der på lang sikt kunne vært formålstjenlig å ha handling selv)
 
Når man ser på antal pax og belægning så er GOT en meget stor “endestation” for SAS. At man vælger at nedlægge egen handling og dermed den ansvarsfølelse og identitet egen handling giver må være et udtryk for rendyrket excel beregninger, hvor man mener man kan vinde penge på at fjerne erfarne ansatte med muligvis højere lønninger end dem man erstatter dem med.
SAS bliver med oprettelse af midsize (i det regi man kommer til at vælge), outsourcing af handling, irske selskaber med egne ruter og indhyring af østeuropæiske leverandører efterhånden bare et logo som snart mister sin værdi og bliver en lille spiller eller går konkurs.

Men det er vel ikke så merkelig at SAS nå kun beholder ARN i SE, på samme måte som man valgte å kun beholde OSL i NO?
 
Når man ser på antal pax og belægning så er GOT en meget stor “endestation” for SAS. At man vælger at nedlægge egen handling og dermed den ansvarsfølelse og identitet egen handling giver må være et udtryk for rendyrket excel beregninger, hvor man mener man kan vinde penge på at fjerne erfarne ansatte med muligvis højere lønninger end dem man erstatter dem med.
SAS bliver med oprettelse af midsize (i det regi man kommer til at vælge), outsourcing af handling, irske selskaber med egne ruter og indhyring af østeuropæiske leverandører efterhånden bare et logo som snart mister sin værdi og bliver en lille spiller eller går konkurs.

Pris, pris, pris. 1 krone her og en krone der:(
Er lenge siden de bakkeansatte fikk høre at de er selskapets ansikt utad, de første kunden kommer i kontakt med. Nå ordnes alt via forskjellige web løsninger. Bakkeansatte blir snart som en cola-automat:(
 
Kjedelig blir det ikke her heller:

Fra dagens E24:

"SAS er i en minst like ille krise som Norwegian var det i april. Det er rart at aksjemarkedet ikke har fått det med seg"

Fredag kom beskjeden om at de av SAS sine kreditorer som er bedt om å omgjøre gjeld til aksjer foreløpig sier nei til å bli med på sin andel av pakken som totalt vil styrke flyselskapets egenkapital med over 14 milliarder svenske kroner.

Nå forsøker SAS å forhandle med kreditorene. Resultatet blir neppe positivt for dagens SAS-aksjonærer.

Først en kort oppsummering. Den danske og svenske staten har besluttet å skyte inn til sammen seks milliarder svenske kroner i ny egenkapital form av aksjer og hydbridobligasjoner. Deretter skal det gjennomføres tegningsrett-emisjon på fire milliarder svenske kroner. Aksjekursen i emisjonen er satt til 1,32 svenske kroner. Betingelsene for statenes deltagelse er at eierne av et obligasjonslån og et hybridobligasjonslån går med på å omgjøre denne gjelden til aksjer.

Kreditorenes foreløpige motvilje mot å si ja til planen kan selvsagt skyldes at de regner med at statene vil trekke kravet om at lån må ettergis den dagen SAS står med en fot i skifteretten. Men det handler sikkert vel så mye om betingelsene i forslaget om konvertering av gjeld. Samlet sett innebærer forslaget at gjelden skal konverteres til en kurs på 2,45 svenske kroner.
 
Hadde media hatt det som hovedoppslag i en uke (som de hadde når DY stod på kanten) så hadde nok aksjemarkedet fått det med seg, det at den artikkelen er en betalingsak gjør jo det hele ikke bedre heller.

Så enkelt er det.
 
Hadde media hatt det som hovedoppslag i en uke (som de hadde når DY stod på kanten) så hadde nok aksjemarkedet fått det med seg, det at den artikkelen er en betalingsak gjør jo det hele ikke bedre heller.

Så enkelt er det.


Aksjemarkedet er ikke avhengig av informasjon fra mediene

Ellers er der jo lenge siden det ble sagt både her og mediene at egenkapitalen til SAS i praksis er tapt
 
Aksjemarkedet er ikke avhengig av informasjon fra mediene

Ellers er der jo lenge siden det ble sagt både her og mediene at egenkapitalen til SAS i praksis er tapt

Det er vel en sannhet med modifikasjoner når vi ser antallet småsparere som er inne i en del aksjer nå, deriblant Norwegian :)
 
Det er vel en sannhet med modifikasjoner når vi ser antallet småsparere som er inne i en del aksjer nå, deriblant Norwegian :)


Informasjonen er der fremdeles, det er ikke der problemet ligger

Hjelper ikke med all verdens informasjon og fakta når folk enten ikke forstår den eller velger ignorere den
 
Nytt forsøk fra SAS idag...
1773328b1661b50e556395f6c5da9dd2.jpg
 
Fascinerende hvordan det er mindre arbeid å utstede en voucher kontra betale tilbake.
 
Fascinerende hvordan det er mindre arbeid å utstede en voucher kontra betale tilbake.


Det er vel ikke mindre arbeid - selskapene er desperate etter å beholde cash-beholdningen (eller hva det nå heter) sine. Lufthansa nekter jo å betale tilbake folk, og bruker de pengene de skylder folk i sine beregninger for hvor økonomisk stabile de er.


Desperate times gives desperate measures, selv om det er drittalt og dust er det ikke "rart" at selskapene prøver å pushe vouchers framfor å bare gå minste motstands veg og betale ut alt de skylder umiddelbart.
 
Det er vel ikke mindre arbeid - selskapene er desperate etter å beholde cash-beholdningen (eller hva det nå heter) sine. Lufthansa nekter jo å betale tilbake folk, og bruker de pengene de skylder folk i sine beregninger for hvor økonomisk stabile de er.


Desperate times gives desperate measures, selv om det er drittalt og dust er det ikke "rart" at selskapene prøver å pushe vouchers framfor å bare gå minste motstands veg og betale ut alt de skylder umiddelbart.


Prøvde å hinte den veien. Men var vel ikke tydelig nok.
 
Back
Top