SAS skal hente 14,3 mrd svenske kroner, gjennom forskjellige emisjoner og utstedelse av hybridkapital. Norge blir ikke med, så det blir den danske og svenske staten, sammen med private investorer som må bidra.
Ca 12 mrd blir ny kapital gjennom utstedelse av nye aksjer og hybridkapitalinstrumenter, mens resten hentes gjennom konvertering av gjeld. Samtidig skal SAS spare 4 mrd kroner, som er et krav i refinansieringspakken
Det Norge har forpliktet seg til er å bruke 500 millioner på å fremover kjøpe tjenester for å opprettholde et visst flytilbud i Norge
https://www.dn.no/luftfart/sas/rick...n-pa-143-milliarder-svenske-kroner/2-1-834143
Eksisterende obligasjonseiere som må ta et tap, da de får igjen drøye 80% av verdien, er det første som skal stemme, og det i midten av juli. Men ser ut som SAS kjører hardt mot hardt og skriver i prospektet at hvis de stemmer nei så trues det direkte med konkurs og at de da får igjen svært lite