Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (Norwegian)

Noen som plukker opp endringene fra juli?

Ut fra Airlineroute.net sine lister JUL vs AUG;
- 2 uke/avg CPH-EDI (flys ikke i aug)
- 4 uke/avg CPH-LGW
- 4 uke/avg CPH-ARN, men tilbake til 6 uke/avg som i juli fra 17aug.
- OSL-ANX flys som normalt kun til 16aug (sommerrute).
+ 1 uke/avg OSL-SXF
- 1 uke/avg OSL-DBV
- 2 uke/avg OSL-EDI (flys ikke i aug)
+ 1 uke/avg OSL-GDN
+ 1 uke/avg OSL-HEL
+ 2 uke/avg OSL-KRK
- 3 uke/avg OSL-LGW
+ 1 uke/avg OSL-PLQ
+ 1 uke/avg OSL-RIX
- 3 uke/avg OSL-ARN, men tilbake til 7 uke/avg som i juli fra 17aug.
+ 1 uke/avg OSL-TLL
+ 1 uke/avg OSL-VNO
- 7 avg/uke ARN-HEL, men tilbake til 6 uke/avg fra 17aug.
- 5 avg/uke ARN-LLX, men tilbake til 11 uke/avg som i juli fra 17aug.
- 5 avg/uke ARN-UME, men tilbake til 11 uke/avg som i juli fra 17aug.
- ARN-VBY flys som normalt kun til 16aug (sommerrute).

Last edited:
Ser ut som langrutene ut fra LGW som først var planlagt startet i januar er skjøvet ut til slutten av mars?

Ser ut som langrutene ut fra LGW som først var planlagt startet i januar er skjøvet ut til slutten av mars?

DI7015 LGWJFK er bookbar fra 9/12-2020, men det kan jo være feil.....det samme er DI7057 LGWMCO.........

Er det noen som vet noe om load factor om dagene. Klarer Norwegian og SAS og fylle flyene?

Overslag OSL-BGO med DY i dag er 30-40%.
Så lavt belegg har jeg ikke sett med SK i juni og juli.

Hva er forresten greia at man ikke får velge sete på automat, og systemet tilordner sete på en tre-seter der to seter allerede er tatt, når flyet er under halvfullt? Lite imponerende algoritme.

Ser at Norwegian skal tilby ytterligere 4 nye destinasjoner fra København fra september av, dog hindrer en betalingsmur meg til å se hvilke

Norwegian har meldt de planlegger øke den aktive flåten fra 20 til 25 fly i løpet av september

Har dog ikke sett hvor disse flyene skal settes inn i trafikk?

Fikk nettopp en mail om at Norwegian øker i store deler av Norge, finner blant annet OSL-BGO/SVG/TRD med 8 daglige avganger i midten av september. EVE og BOO får også 3 daglige avganger opp fra 2(?). TOS derimot får ingen økning og må holde seg med 3 på alle dager bortsett fra lørdager med 1.

Last edited:
Mulig jeg ikke følger godt nok med, men OSL-BOO 8 x daglig må vel være en kraftig økning fra tidligere?

Espen

Fikk nettopp en mail om at Norwegian øker i store deler av Norge, finner blant annet OSL-BOO/SVG/TRD med 8 daglige avganger i midten av september. EVE og BOO får også 3 daglige avganger opp fra 2(?). TOS derimot får ingen økning og må holde seg med 3 på alle dager bortsett fra lørdager med 1.

For BGO er vel det en økning fra 7 til 8, og SVG fra 5 til 8?

Men såvidt jeg ser fly Norwegian alt 8x daglig til TRD fra OSL i dag, i følge Avinor sin avgangsoversikt for i dag

Mulig jeg ikke følger godt nok med, men OSL-BOO 8 x daglig må vel være en kraftig økning fra tidligere?

Espen

Skulle nok stå BGO der, tipper jeg ;)

Last edited:
Norwegian starter 2x ukentlig Bergen-Vilnius 3 oktober, etter hva jeg leser av VNO airport sine sider på Linkedin

Noen som vet om Norwegian har tenkt å fortsette med rutene fra Oslo til Fort Lauderdale når
det blir slutt på reise restriksjoner?

Noen som vet om Norwegian har tenkt å fortsette med rutene fra Oslo til Fort Lauderdale når
det blir slutt på reise restriksjoner?

Godt spørsmål, men det meste tyder vel på at det er LGW, OSL og BCN eller CDG som blir knutepunktene i fremtiden på LH.

FLL har jo vært på kartet fra OSL fra begynnelsen av, og med ganske jevn frekvens(?), så tipper JFK, LAX og FLL er det første vi ser til USA igjen.

At de kommer med en gang når restriksjonene oppheves har jeg derimot liten tro på.

Stemmer det at Norwegian nå har gjeninnført servering ombord nå, slik at man kan kjøpe drikke og snacks ombord?

Back