Ikke annonsert ennå, men det sies at testkravet for reisende til USA blir fjernet i dag med virkning fra midnatt i morgen. Det vil imidlertid bli evaluert hver 90. dag.
Ikke annonsert ennå, men det sies at testkravet for reisende til USA blir fjernet i dag med virkning fra midnatt i morgen. Det vil imidlertid bli evaluert hver 90. dag.
The Biden administration will drop Covid-19 testing requirement for inbound air travelers from abroad on Sunday, ending one of the longest-running travel restrictions of the pandemic.
Hadde trodd jeg reiste alene på returen.Nei så trist da. Nå har jeg ingen unnskyldning for å komme veldig sent på jobb til fredag.
Dette er sikkert fordi Norse Atlantic begynner å fly til NYC på tirsdag.....
Men nå slipper jeg å måtte ut med flere hundre kroner. Virkelig på tide egentlig.
De eneste som ikke applauderer dette, må jo være alle som tjener grovt på å utføre en enkel antigen-test for flere hundre kroner.
Vi hadde bestilt time hos Bærum Kommune, på testsenteret på Fornebu, 23 timer før avreise, så da hadde i alle fall fortjenesten kommet innbyggerne til gode.De eneste som ikke applauderer dette, må jo være alle som tjener grovt på å utføre en enkel antigen-test for flere hundre kroner.
Frankrike krever riktignok at man fyller ut et innreiseskjema før avreise og det er vel noen formelle krav rundt koronapass. Dog var det i praksis null kontroll av noe som helst
Håpar det stemmer (og blir slik), skal dit i oktober, trur eg.Nå kom det vel akkurat beskjed om at Frankrike opphever alle koronarelaterte innreiserestriksjoner. Kom vel i går? Og ja gjelder fra og med i dag
https://www.interieur.gouv.fr/covid-19-international-travel (siden er foreløpig kun på fransk)
Håpar det stemmer (og blir slik), skal dit i oktober, trur eg.
Japan Will Now Waive Pre-Departure Covid Tests for Vaccinated Travelers From Sept. 7
Japan fjerner testkrav for vaksinerte fra 7 september. Samtidig er det snakk om å øke grensen for ankommende passasjerer fra 20.000 til 50.000, selv om det siste ennå ikke er vedtatt
https://skift.com/2022/08/24/japan-...d-tests-for-vaccinated-travelers-from-sept-7/