Corona-faste flypratere og refusjoner (kun relevante poster ifbm. konkrete saker)

Hei. Vi har en ungdom med SK4113 fra Bodø til Oslo i dag. Da vi booket var avgang fra BOO kl 1435, men da innsjekk åpnet var avgangen endret til 1925.
Kan ikke se å ha blitt varslet om denne endringen, men SAS-support endret smidig til en tidligere avgang. Men, av ren nyskjerrighet, er det noen som vet hvorfor flighten ble endret?

Re: Overlever SAS corona-krisen?

90200-7720 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden. Jag använde det eftersom det var det som stod på kvittot som jag fick när jag köpte biljetter på sas.se.

Jag gav upp och skickade begäran om betalningsföreläggande idag. Vi går se. Trist att behöva göra det mot tidigare arbetsgivare, men vad skall man göra?:cry:

Mine erfaringer med refusjoner hittil

Norwegian OSL-NCE planlagt avreise 30 mai
- Booket 21 februar
- Kansellert av Norwegian 8 april
- Søkt om refusjon 15 april
- Penger tilbake på kortet 21 mai

Widerøe TRF-CPH planlagt avreise 4 juli
- Booket 1 mars
- Kansellert av Widerøe 4 mai
- Søkt om refusjon 4 mai
- Pengene tilbake på kortet 11 mai

SAS NCE-OSL planlagt avreise 7 juni
- Booket 21 februar
- Kansellert av SAS 28 mai
- Søkt om refusjon 29 mai
- Ennå ikke mottatt cash

Ser nå, at jeg fikk penger tilbake på kortet fra SAS 16. januar i år. Så det tok sin tid

Har ventet på en refusjon siden mai 2020 og ringte SAS nå. Til min overraskelse fant kundestøtte refusjonen umiddelbart, sa den hadde hengt seg og på to tastetrykk var alt fikset. Mon tro hvilke andre refusjoner det er i samme ‘kø’/backlog [emoji85][emoji23]

Jeg har ventet på voucher siden mars 2020.
Kontaktet SAS på chat i kveld og fikk beskjed om at det ikke funket å sende voucher til epostadresser som slutter med online.no Oppga en alternativ gmail-adresse og da kunne de sende voucher.
Merkelig at de ikke har opplyst om dette tidligere?

Back