Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Ser SAS er tilbake med den noe brutale redeye flighten LYR-OSL noen ganger i uken nå. Ankomst OSL 05-og-noe
 
Ser SAS er tilbake med den noe brutale redeye flighten LYR-OSL noen ganger i uken nå. Ankomst OSL 05-og-noe


Tok en av disse pre-korona med avgang LYR 0230 og ankomst OSL 05-noe; syns det var ganske chill egentlig - fikk en hel dag til på LYR, ingen hotell overnatting og rett på jobb på morgenen [emoji28] God utnyttelse av kapasitet, både pax og frakt [emoji1]
 
Hva er grunnen til at SK nærmest har kuttet OSL-FRA helt? Finner bare i Avinors systemer enkelte avganger i forbindelse med helg. Har samarbeidet mellom LH og SK stivnet til og SK dermed redusert og at LH dermed velger å fly selv? Ser LH har vanligvis 4 daglige på OSL-FRA for tiden (og det øker til 5 i mai), men pleide ikke SK også å ha omtrent 2 daglige før pandemien?

Ja, forretningsmarkedet er på veg ned og ikke tilbake, men dette er nok en rute SK har tjent gode penger på, så snodig den er redusert såpass kraftig.
 
Har ikke LH og SK joint venture på Skandinavia - Tyskland? Da spiller det vel ingen rolle hvem som flyr. Da er det kanskje best at de som har de beste forutsetninger for å operere strekningen faktisk gjør det.....
 
Hva er grunnen til at SK nærmest har kuttet OSL-FRA helt? Finner bare i Avinors systemer enkelte avganger i forbindelse med helg. Har samarbeidet mellom LH og SK stivnet til og SK dermed redusert og at LH dermed velger å fly selv? Ser LH har vanligvis 4 daglige på OSL-FRA for tiden (og det øker til 5 i mai), men pleide ikke SK også å ha omtrent 2 daglige før pandemien?

Ja, forretningsmarkedet er på veg ned og ikke tilbake, men dette er nok en rute SK har tjent gode penger på, så snodig den er redusert såpass kraftig.

Alt før Pandemien surnet jo samarbeidet mellom SAS og Lufthansa ganske greit, og de virker ha mindre og mindre samarbeid utover hva som pålegges av "allianseplikter".

Og SAS har vel kanskje bare begrenset interesse i å feed Lufthansa, men mindre de betaler veldig godt for det?
 
Henger litt etter ;) Da deler jeg din oppfatning, at hvorfor skal SAS feede Lufthansa? Da får de stå for sin egen feed inn til FRA. Lokalmarkedet til FRA er vel uansett begrenset, og skal man ta corp-markedet OSL-FRA, så må man ha frekvens. Så da gir det vel mest mening å bare "gi" markedet til LH fremfor å knive om noen "smuler"....
 
Det vil vel dermed kanskje ikke komme som noen stor overraskelse hvis SK forsvinner helt fra denne ruten. Men det vil jo kunne være et symbolsk tap for SK, det har jo vært en viktig rute og inngangsport for å koble seg på rutenettet til LH og alliansen. Det har vel på sett og vis vært FRA og LHR som har vært de største forretningsrutene til SK i Europa utenom innenriks og intra-Norden?
Nå får man uansett bestilt denne ruten med LH på SAS sine sider, men til en skremmende pris på minimum 5199kr, noe som gjør at man nærmest tvinges igjennom ARN/CPH til under halv pris.
Når folk finner ut at SK nærmest ikke flyr på denne ruta lenger, og at det dermed blir ''operated by Lufthansa og Lufthansa'' hvis man bestiller OSL-FRA-LAX på sas.no, vil ikke da folk stort sett i framtiden gå inn på LH.com isteden? Noe som gjør at SK vil tape de kronene (?) de får for å selge billetter for Lufthansa? (om SK i det hele tatt fortsatt selger videreforbindelser med LH fra FRA/MUC på sine sider, jeg slite å finne det som alternativ:angry:)
For meg virker det litt snodig at SK ikke knytter seg nærmere sin alliansepartner LH lenger, som er selve kjernen av Star alliance i Europa, men allianser er kanskje gammeldags :)
 
Hva er grunnen til at SK nærmest har kuttet OSL-FRA helt? Finner bare i Avinors systemer enkelte avganger i forbindelse med helg. Har samarbeidet mellom LH og SK stivnet til og SK dermed redusert og at LH dermed velger å fly selv? Ser LH har vanligvis 4 daglige på OSL-FRA for tiden (og det øker til 5 i mai), men pleide ikke SK også å ha omtrent 2 daglige før pandemien?

Ja, forretningsmarkedet er på veg ned og ikke tilbake, men dette er nok en rute SK har tjent gode penger på, så snodig den er redusert såpass kraftig.

Ser ut som om det samme gjelder MUC og SK4759? Finner ikke den på avinor sin oversikt i alle fall.
 
For meg virker det litt snodig at SK ikke knytter seg nærmere sin alliansepartner LH lenger, som er selve kjernen av Star alliance i Europa, men allianser er kanskje gammeldags :)


Tja, gissar på att då Lufthansa äger Eurowings som precis öppnat en konkurrerande bas på ARN som garanterat fått SAS att bli mindre intresserade av att hjälpa Lufthansa att tjäna pengar? Sen gillar ju SAS att skjuta sig själva i foten för tillfället i och med att de nu även delvis kapar banden säljmässigt mot Widerøe och då är det väl inte så konstigt om de gör detsamma mot andra samarbetspartners heller.
 
Ser ut som om det samme gjelder MUC og SK4759? Finner ikke den på avinor sin oversikt i alle fall.

Har ikke sett en Sas direkteflyvning til Munchen på ganske lenge nå, nei.
Lufthansa har derimot opptil 3 direkte, og Norwegian er i gang igjen og.
 
Ser ut som CPH-LAX & CPH-SFO blir A359 flighter från Maj. Medan CPH-EWR & ARN/CPH/OSL-MIA rutterna blir A333 flighter.

Betyder väl att inga fler A359 än de som flyger nu tas i drift i Maj heller.
 
Se det, ja. Dermed var Plus kabinen brått stappfull på min retur 06.05 fra LAX. Ikke helt etter planen det. Får håpe på en oppgradering.
 
Back
Top