Hva er oppgitt grunn til kanselleringene på LH?
Var crew i går, tipper crew i dag..
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hva er oppgitt grunn til kanselleringene på LH?
Hva i alle dager er det de driver med?
"Fredag kveld måtte et stappfullt SAS-fly snu. Flyet skulle etter planen lande på Tromsø Lufthavn, men slik gikk det ikke.
Årsaken til dette er at det den ene av de to kapteinene om bord ikke hadde nok timer om bord på flytypen Airbus A320neo."
https://www.nordlys.no/sas-matte-avbryte-landing-etter-pinlig-tabbe/s/5-34-1546910
SAS tar opp kampen med Wizz
De halter av gårde innenriks også (nær sagt som vanlig). I dag er to rundturer OSL-SVG-OSL innstilt. Mellom Oslo og Bergen er en rundtur innstilt, en annen rundtur er ute og flyr med to timers forsinkelse. Og akkurat nå er EI-SIC, en A20N fra SAS Irland, på vei fra OSL til BGO med retur til OSL i SK 274, ser det ut for.
Venter i spenning på om Richard Björnelid snart kommer med del 2 av "SAS: om konsten att sänka ett flygbolag”. Det er tydelig at han ain´t seen nothing yet da han skrev boken.
Egentlig er det imponerende at de ansatte, de med begge bena plantet på bakken, de som bruker sine krefter dag inn og ut til å bokstavelig talt holde hjulene i gang, har klart å holde flyene i luften så lenge som de har når de blir motarbeidet og sabotert så til de grader av deres “ledere”.
(når det er sagt, så var ikke SAS ene om å ha problemer i går. Noen som vet hvordan DY klarte å bli hele 7+ timer forsinket fra Tromsø til Oslo i går?)
(når det er sagt, så var ikke SAS ene om å ha problemer i går. Noen som vet hvordan DY klarte å bli hele 7+ timer forsinket fra Tromsø til Oslo i går?)
Air Baltic er inne for CityJet pga funn av korrosjon på noen CRJ, som dermed er groundet. Sitter fremdeles 199 nordmenn hjemme som kan være klare på line om en uke, men la oss heller wetlease litt for å dekke opp for wetlease…
Blir det da AirBaltic for CityJet for SAS…?
Skulle SAS genansætte fyrede piloter for at udføre midlertidig produktion, som er udliciteret til CityJet??
Hvordan skulle dette blive økonomisk bæredygtigt?
Hvad skal disse piloter lave når CityJet igen flyver normalt?
Hvorfor skulle SAS udføre flyvningerne med et fly med 180+ mod de 88-90 sæder i en CRJ900 med voldsomt øgede omkostninger til følge og betale af egen lomme for dette??
Det er i orden at kritisk til SAS og deres post corona tiltag, men her er der vist ingen reel baggrund for en kritik.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.