Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr har nå fått wallet/lommebokfunksjon på iPhone. Sømløs innsjekking i appen, så Widerøe kan jo kanskje ringe disse folka og spørre om de kan lage en lik app

Vel post på siden dems om fabrikkny 737-8(navnet på max fly av en grunn)

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Gitt antagelsen det en LN-FGD som fly «inkognito» på FR24 soM FS416, har Flyr i ettermiddag for første gang 6 fly i drift

Første Flyr B737-8 LN-FGF landet på OSL i natt. Blir spennende å se den i dagslys!

Dette er en MAX :8:

Det trodde jeg også, og kommenterte Flyr sin FB-post om den nye «737-8» som var på vei. Men Flyr er av en annen oppfatning…

1d7079d5cc0901c4dae5a0a906d98532.jpg

Det er jo gjort en hel masse tekniske utbedringer på flytypen fra Boeings side, så da står de vel fritt til å døpe om flyet slik de måtte ønske? Og Flyr bruker jo bare betegnelsen Boeing bruker, så da er det vel ikke snakk om at Flyr har en egen «oppfatning» av noe som helst? (Er det noen som har egne oppfatninger her, så er det vel dere som av en eller annen årsak insisterer på å bruke MAX-betegnelsen?)

Det er vel lite hensiktsmessig å tviholde på MAX-betegnelsen i kommersielt øyemed, uansett?

Last edited:

Det er jo gjort en hel masse tekniske utbedringer på flytypen fra Boeings side, så da står de vel fritt til å døpe om flyet slik de måtte ønske? Og Flyr bruker jo bare betegnelsen Boeing bruker, så da er det vel ikke snakk om at Flyr har en egen «oppfatning» av noe som helst?

Det er vel lite hensiktsmessig å tviholde på MAX-betegnelsen i kommersielt øyemed, uansett?

Enig. Og kjært barn har mange navn og de varierer jo veldig fra flyselskap til flyselskap hva de velger å kalle «MAXen» [emoji6]

Det tekniske navnet er 737-8. Det er slik det står oppført i FAA’s register.

737-8 smaker bedre enn MAX-8 i manges munner nå;)

Espen

Ser jo helt klart de kommersielle aspektene ved å droppe MAX. Men jeg trodde faktisk den tekniske betegnelsen på flyet var 737 MAX 8. Så da tok jeg enkelt og greit feil.

Med dagens ruter som ble lagt ut er vel mer eller mindre hele sommerkapasiteten til Flyr nå tatt? Da gjenstår det ikke helt uvesentlige økonomiske spørsmålet, hva når høsten kommer?

Med dagens ruter som ble lagt ut er vel mer eller mindre hele sommerkapasiteten til Flyr nå tatt? Da gjenstår det ikke helt uvesentlige økonomiske spørsmålet, hva når høsten kommer?

Jeg tror i Høsten ser vi at destinationer som storbyer bliver mere attraktive og det samme med de norske indenrigsruter de betjener, ISÆR til nordlandet idet at Nordlysturisterne er ved at vende retur rundt omkring.

Pilotmarkedet i Skandinavia er vel å regne for ganske glidende over landegrensene, men hvor aktive er egentlig Flyr med å "hente" eksempelvis svenske eller danske flygere?

Pilotmarkedet i Skandinavia er vel å regne for ganske glidende over landegrensene, men hvor aktive er egentlig Flyr med å "hente" eksempelvis svenske eller danske flygere?

I starten har det vel vært endel svensker der?

I starten har det vel vært endel svensker der?
Stemmer. Har hatt svensk capitano på mine 3 siste flighter med Flyr, senest lørdag forrige uke.

Last edited:

Flyr kuttet vel kraftig til vinterferien starter, dvs knapt fly mandagen og ingen? tir og ons. Får håpe for Flyr (og de andre) at det tar seg opp litt nå

Nå i vinterferien var det jo nesten travelt på tirsdager også. Kun LN-FGC som var parkert i går, selv om de andre maskinene vel riktignok ikke ble utbyttet 100%

Status
Not open for further replies.
Back